Σε απελπιστική κατάσταση η General Motors, ζητά από την κυβέρνηση των ΗΠΑ να της δώσει άμεσα 4 δισ. δολάρια.
Άμεση οικονομική ενίσχυση προκειμένου να μην πτωχεύσουν, ζήτησαν από την αρμόδια επιτροπή του Κογκρέσου τα στελέχη των General Motors και Chrysler, ενώ η κατάσταση είναι κάπως καλύτερη για τη Ford. Οι διευθύνοντες σύμβουλοι των άλλοτε κολοσσών της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας κατέθεσαν το επιχειρηματικό τους σχέδιο για έξοδο από την κρίση.
Την ίδια ώρα, οι πωλήσεις αυτοκινήτων στις ΗΠΑ σημείωσαν πτώση ρεκόρ το Νοέμβριο, υποχωρώντας κατά 37% σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα του 2007, στα χαμηλότερα επίπεδα από το 1982! Αναλυτικότερα, οι πωλήσεις των Chrysler έπεσαν κατά 47%, της General Motors κατά 41% και της Ford κατά 31%.
Ούτε όμως οι ιαπωνικές εταιρείες τα πήγαν καλύτερα στην αμερικανική αγορά. Οι πωλήσεις της Toyota μειώθηκαν κατά 34%, της Honda κατά 32% και της Nissan κατά 42%.
Πολιτικοί και οικονομικοί αναλυτές εκτιμούν ότι το Κογκρέσο θα εγκρίνει τα σχέδια των τριών αυτοκινητοβιομηχανιών, καθώς πιθανή κατάρρευση τους θα αποτελούσε ένα τεράστιο πλήγμα για την αμερικάνικη οικονομία.
Αναλυτικά τα σχέδια των Big 3 του Ντιτρόιτ.
General Motors
Zητά συνολικά 12 δισ. δολάρια, εκ των οποίων τα 4 δισ. να της δοθούν άμεσα, έως τα τέλη του έτους. Αν η κατάσταση χειροτερεύσει, θα χρειαστεί άλλα 6 δισ.
Ο διευθύνων σύμβουλος, Ρικ Βάγκονερ, θα αμειφθεί με 1 δολάριο για το 2009, όπως και τα μέλη του διοικητικού συμβουλίου.
Θα μειώσει έως το 2012 τον αριθμό των μισθωτών εργαζομένων της από 96.000 που είναι σήμερα σε 65.000 έως 75.000 και των εργοστασίων της από 47 σε 38.
Θα περιορίσει κατά 1.750 τις αντιπροσωπείες της μέχρι το 2012.
Ελπίζει έως το 2012 να έχει αποπληρώσει το δάνειο, ή – αν η ύφεση συνεχιστεί – να αρχίσει τότε την αποπληρωμή.
Ford
Ζητά να υπάρχουν στη διάθεσή της 9 δισ. δολάρια, αν και δεν είναι σίγουρο ακόμη ότι θα χρειαστεί αυτό το ποσό.
Οι αποδοχές του διευθύνοντος συμβούλου, Άλαν Μάλαλι, το 2009 θα είναι μόλις 1 δολάριο ενώ δεν θα δοθούν μπόνους στα στελέχη.
Τρία εργοστάσια συναρμολόγησης φορτηγών θα παράγουν πλέον μικρά επιβατικά αυτοκίνητα.
Θα μειώσει κατά 10% το εργατικό της δυναμικό στη Βόρεια Αμερική.
Θα βελτιώσει την αποδοτικότητα των κινητήρων των Ford/Lincoln/Mercury σε σχέση με την κατανάλωση κατά 14% το 2009, 26% το 2012 και 36% το 2015.
Μέχρι το 2012 το 50% των μοντέλων της θα μπορούν να καταναλώνουν βιοαιθανόλη Ε85.
Θα εμφανίσει και πάλι κέρδη το 2011.
Chrysler
Ζητά δάνειο 7 δισ. δολαρίων έως τα τέλη Δεκεμβρίου, επιπλέον των 6 δισ. που θα λάβει για την παραγωγή αυτοκινήτων με χαμηλή κατανάλωση.
Ο διευθύνων σύμβουλος, Ρόμπερτ Ναρντέλι, θα λάβει 1 δολάριο το 2009, χωρίς ασφάλιση και ιατροφαρμακευτική κάλυψη.
Θα έχει έτοιμο το 2010 το πρώτο πλήρως ηλεκτρικό αυτοκίνητό της. Έως το 2013 θα παράγει ετησίως περισσότερα από 500.000 ηλεκτρικά οχήματα.
Θα είναι σε θέση να αρχίσει την αποπληρωμή των δανείων το 2012._K.Mπ.