Η Honda συμπλήρωσε 25 χρόνια υβριδικής τεχνολογίας, έχοντας παρουσιάσει πολλά μοντέλα που άφησαν το καθένα με τον τρόπο του, το δικό του στίγμα.
Μια ιστορία γεμάτη τεχνολογία, που ξεκίνησε λίγο πριν την αυγή του αιώνα που διανύουμε και αφορά τα υβριδικά μοντέλα της Honda. Ήταν 1999 όταν η ιαπωνική εταιρεία αποκάλυψε, το πρωτοποριακό για την εποχή Insight. Το νερό μπήκε στο αυλάκι και από τότε η Honda έχει παρουσιάσει πολλά μοντέλα που έχουν ως κοινό χαρακτηριστικό, την υβριδική τεχνολογία.
Το Insight, που παρουσιάστηκε το 1999 και ήταν το πρώτο υβριδικό μοντέλο της Honda, εφοδιάζονταν με ένα παράλληλο υβριδικό σύστημα Integrated Motor Assist (IMA). Έτσι, κατάφερνε να σημειώσει εξαιρετικά χαμηλή κατανάλωση, η οποία στη συνδυαστική τιμή της ήταν 3,4 λτ./100 χλμ., σύμφωνα με τον κύκλο μετρήσεων NEDC.
Μέσα στα επόμενα χρόνια η Honda εξέλιξε ακόμα περισσότερο το σύστημα, αναπτύσσοντας διάφορες υβριδικές αρχιτεκτονικές για διαφορετικές εφαρμογές. Εκτός από το IMA, αυτές περιλαμβάνουν το σύστημα i-MMD (intelligent Multi Mode Drive) με δύο κινητήρες, το οποίο τοποθετείται σε όλη την τρέχουσα ευρωπαϊκή γκάμα των υβριδικών μοντέλων e:HEV της Honda και το σύστημα SH-AWD (Super Handling All-Wheel Drive) με τρεις κινητήρες του NSX.
Δεν είναι όμως μόνο τα τελευταία χρόνια κατά τα οποία η Honda εστιάζει στην τεχνολογία, καθώς ήδη από το 1972 που παρουσιάστηκε η πρώτη γενιά Civic, η Honda επικεντρώθηκε κυρίως στους βενζινοκινητήρες αναπτύσσοντας κορυφαία τεχνογνωσία στον τομέα αυτόν, με τη διαδικασία καύσης φτωχού μίγματος να μειώνει σημαντικά τις επιβλαβείς εκπομπές ρύπων.
Με την ευαισθητοποίηση σε θέματα περιβάλλοντος να εντείνεται στα τέλη της δεκαετίας του ’80 και στις αρχές της δεκαετίας του ’90, η Honda ξεκίνησε να ερευνά τρόπους για την πρακτική εφαρμογή της βενζινο-ηλεκτρικής υβριδικής τεχνολογίας, με όραμα τη δημιουργία του πιο αποδοτικού οχήματος στον κόσμο.
Η εξέλιξη της υβριδικής τεχνολογίας βρήκε εφαρμογή και στους αγώνες αυτοκινήτων και πιο συγκεκριμένα στην Formula 1, με την Honda μάλιστα το 2021 να κατακτά το πρωτάθλημα από τη θέση του προμηθευτή κινητήρων, με την ομάδα Oracle Red Bull Racing και οδηγό τον Max Verstappen.
Σήμερα, τα πιο πρόσφατα υβριδικά e:HEV μοντέλα της Honda, που είναι τα: Jazz, Civic, HR-V, ZR-V και CR-V αποτελούν απόδειξη της 25ετούς εξέλιξης, συνεχίζοντας την κληρονομιά των προηγούμενων – για να προσφέρουν εντυπωσιακές επιδόσεις και απόκριση, διατηρώντας παράλληλα ομαλή παροχή ισχύος και εξαιρετική απόδοση χωρίς συμβιβασμούς στην «απόλαυση της οδήγησης».
Πάμε να δούμε με χρονολογική σειρά τα σημαντικά υβριδικά μοντέλα της Honda και την εξέλιξη που συντελέστηκε όλα αυτά τα χρόνια.
Honda Insight (1999)
Ξεχώρισε από την πρώτη στιγμή που εμφανίστηκε. Το Honda Insight ήταν το πρώτο υβριδικό μοντέλο της ιαπωνικής εταιρείας που κυκλοφόρησε στην Ευρώπη. Διαθέτοντας ένα υπερσύγχρονο σύστημα μετάδοσης κίνησης, απίστευτα χαμηλό βάρος και εξαιρετική αεροδυναμική σχεδίαση, το κομψό διθέσιο coupe ήταν ένα από τα πιο αποδοτικά μοντέλα στον κόσμο, με συνδυασμένη κατανάλωση 3,4 λτ./100 χλμ.
Το υβριδικό σύστημα IMA (Integrated Motor Assist) προσέφερε στο αυτοκίνητο κορυφαία στην κατηγορία του οικονομία καυσίμου και απίστευτα χαμηλές εκπομπές ρύπων. Αυτή η μονάδα ήταν εγκατεστημένη σε ένα ελαφρύ και ανθεκτικό αλουμινένιο αμάξωμα, το οποίο ήταν σχεδιασμένο έτσι ώστε να εξασφαλίζει έναν από τους χαμηλότερους συντελεστές οπισθέλκουσας σε σχέση με οποιοδήποτε άλλο αυτοκίνητο παραγωγής, προβάλλοντας ελάχιστη αντίσταση στον αέρα.
Εφοδιάζονταν με έναν από τους ελαφρύτερους 3κύλινδρους βενζινοκινητήρες 1,0 λίτρου που κατασκευάστηκαν ποτέ, ο οποίος διέθετε προηγμένη τεχνολογία καύσης φτωχού μείγματος, εξαρτήματα με χαμηλή τριβή και ελαφριά υλικά. Συνδεδεμένος απευθείας με τον στροφαλοφόρο άξονα του κινητήρα εσωτερικής καύσης (ICE) και μεταδίδοντας την κίνηση μέσω ενός χειροκίνητου κιβωτίου ταχυτήτων πέντε σχέσεων, βρίσκονταν ένας εξαιρετικά λεπτός (60 χλστ.) κινητήρας DC χωρίς ψήκτρες. Αυτός τροφοδοτούνταν με ενέργεια από μια μπαταρία νικελίου-υδριδίου μετάλλου (Ni-MH) 144V (βάρους μόλις 20 κιλών) τοποθετημένη κάτω από το πάτωμα του χώρου αποσκευών.
Κατά την επιτάχυνση, ο ηλεκτροκινητήρας ενίσχυε την απόδοση του κινητήρα στο επίπεδο ενός αντίστοιχου βενζινοκινητήρα 1,5 λίτρων, ενώ κατά την επιβράδυνση λειτουργούσε ως γεννήτρια για την επαναφόρτιση των μπαταριών. Επιπλέον, ο κινητήρας διέθετε ένα σύστημα stop-start, το οποίο έσβηνε τον κινητήρα όταν το Insight σταματούσε και τον επανεκκινούσε αυτόματα με την εμπλοκή της πρώτης σχέσης στο κιβώτιο.
Η χαμηλή αεροδυναμική αντίσταση αποτελούσε προτεραιότητα στη σχεδίαση του Insight. Χαρακτηριστικά στοιχεία του ήταν το αεροδυναμικό ρύγχος, το χαμηλό ύψος και η μακριά κωνικού σχήματος οροφή, το στενό πίσω μετατρόχιο, τα καλύμματα των πίσω τροχών καθώς και το επίπεδο κάτω μέρος. Όλα αυτά εξασφάλιζαν στο Insight συντελεστή οπισθέλκουσας Cd:0,25. Η εκτενής χρήση αλουμινίου για την κατασκευή του Insight περιόρισε σημαντικά το βάρος του αυτοκινήτου, το οποίο ήταν μόλις 835 κιλά.
Τεχνικά χαρακτηριστικά
- Ισχύς/ροπή: 76 ίπποι/127 Nm
- Επιτάχυνση (0-100 χλμ./ώρα): 12,0 δευτ.
- Τελική ταχύτητα: 180 χλμ./ώρα
- Κατανάλωση καυσίμου (NEDC) (λτ./100 χλμ.)/ εκπομπές CO2: 3,4/80 γρ./χλμ.
- Βάρος: 835 κιλά
Honda CR-Z (2010)
To Honda CR-Z παρέλαβε τη σκυτάλη το 2010, συνδυάζοντας την coupe αισθητική με την τεχνολογία που εστιάζει στην αποδοτικότητα, έχοντας στην φαρέτρα του και ένα επιπλέον όπλο που αφορούσε την οδηγική απόλαυση.
Διέθετε μια εξελιγμένη έκδοση του προηγμένου βενζινο-ηλεκτρικού συστήματος κίνησης IMA (Integrated Motor Assist) της Honda, το οποίο παρείχε ακόμη καλύτερες επιδόσεις. Αυτή η μονάδα συνδυάστηκε με χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων, κάτι που ήταν παγκόσμια πρωτοτυπία για ένα υβριδικό αυτοκίνητο εκείνη την εποχή.
Το CR-Z διέθετε επίσης ένα σύστημα κίνησης με τρία προγράμματα – ένα μοναδικό χαρακτηριστικό που επέτρεπε στον οδηγό να επιλέξει μεταξύ τριών προφίλ οδήγησης (NORMAL, ECON και SPORT), καθένα από τα οποία διαφοροποιούσε την απόκριση του γκαζιού, του τιμονιού, του κλιματισμού και των επιπέδων υποβοήθησης που παρείχε το σύστημα IMA.
Την ισχύ παρείχε ένας 16βάλβιδος βενζινοκινητήρας 1,5 λίτρων με απόδοση 114 ίππους. Ο κινητήρας εσωτερικής καύσης χρησιμοποιούσε επίσης το σύστημα i-VTEC της Honda, το οποίο μπορούσε να μεταβάλει τον χρονισμό των βαλβίδων για να μειώσει τις εκπομπές ρύπων και να βελτιώσει την κατανάλωση καυσίμου στις χαμηλές ταχύτητες, αλλά και να αυξήσει την ισχύ στις υψηλές στροφές λειτουργίας.
Ανάμεσα στον κινητήρα εσωτερικής καύσης και το εξατάχυτο κιβώτιο ταχυτήτων υπήρχε ένας ηλεκτροκινητήρας 14 ίππων, ο οποίος απέδιδε εντυπωσιακή ροπή 78 Nm στις χαμηλές και μεσαίες στροφές του κινητήρα. Κάτω από το πάτωμα του χώρου αποσκευών ήταν τοποθετημένη η μπαταρία του CR-Z, μια μονάδα νικελίου-υδριδίου μετάλλου 100,8 volt.
Τεχνικά χαρακτηριστικά
- Ισχύς/ροπή: 124 ίπποι/174 Nm
- Επιτάχυνση (0-100 χλμ./ώρα): 9,1 δευτ.
- Τελική ταχύτητα: 200 χλμ./ώρα
- Κατανάλωση καυσίμου (NEDC) (λτ./100 χλμ.)/εκπομπές CO2: 5,0 /117 γρ./χλμ.
- Βάρος: 1.198 κιλά
Honda NSX (2016)
Το NSX κυκλοφόρησε το 2016 και διέθετε την τελευταία λέξη της υβριδικής τεχνολογίας της Honda, χάρη στο επαναστατικό σύστημα Super Handling All-Wheel Drive (SH-AWD). Το προηγμένο αυτό υβριδικό σύστημα ενσωμάτωνε τόσο τις ηλεκτρικές όσο και τις παραδοσιακές πηγές ισχύος μέσω κινητήρα εσωτερικής καύσης, εξασφαλίζοντας ανώτερες δυναμικές επιδόσεις.
Η καρδιά του υβριδικού συστήματος κίνησης του NSX ήταν ένας ειδικά σχεδιασμένος V6 κινητήρας με διπλό τούρμπο που ήταν τοποθετημένος στο κέντρο του αμαξώματος, ο οποίος συνδυαζόταν με ένα ολοκαίνουργιο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 9 ταχυτήτων (9DCT) και ένα ηλεκτροκινητήρα άμεσης μετάδοσης (Direct Drive Motor), που αποτελούσε την πίσω μονάδα ισχύος.
Η εν λόγω διάταξη ενισχύθηκε από μια μονάδα με δύο ηλεκτροκινητήρες (Twin Motor Unit – TMU) στον εμπρός άξονα που κινούσαν ανεξάρτητα τον αριστερό και δεξί τροχό, εξασφαλίζοντας σχεδόν άμεση επιτάχυνση και βελτιωμένη οδική συμπεριφορά.
Ο twin-turbo V6 κινητήρας των 3,5 λίτρων μαζί με τους ηλεκτροκινητήρες, παρήγαγαν συνολική μέγιστη ισχύ 581 ίππους, ενώ το 9DCT ενίσχυσε την απόδοση αυτή με την ικανότητά του να παρέχει απρόσκοπτα ανεβάσματα και κατεβάσματα σχέσεων. Το κιβώτιο διέθετε αυτόματη λειτουργία, για την επιλογή της καταλληλότερης σχέσης ή χειροκίνητη λειτουργία μέσω των paddles που βρίσκονταν στο τιμόνι.
Το NSX διέθετε επίσης Launch Mode Control, το οποίο, όταν ενεργοποιούνταν, προσέφερε μια τέλειες εκκινήσεις, αξιοποιώντας τη μέγιστη ισχύ τόσο του TMU όσο και του V6 κινητήρα με τα δύο τούρμπο.
Την πέδηση του NSX είχε αναλάβει ένα σύστημα νέας γενιάς που ενσωμάτωσε τα μηχανικά φρένα τριβής με σύστημα ελέγχου σερβομηχανισμού (electro-servo) και σύστημα αναγεννητικής πέδησης. Αυτός ο συνδυασμός παρείχε εξαιρετική απόκριση στο πεντάλ του φρένου και προβλέψιμη απόδοση σε σχεδόν κάθε οδηγική κατάσταση.
Το Sport Hybrid SH-AWD του NSX χρησιμοποιούσε το σύστημα “Direct Yaw Control” για να αξιοποιήσει τις δυνατότητες άμεσης παροχής ροπής του TMU, δημιουργώντας μια άμεση ροπή εκτροπής σε οποιαδήποτε ταχύτητα, είτε κατά την παροχή ισχύος είτε κατά τη διάρκεια ελιγμών χωρίς ο οδηγός να πατά το γκάζι. Το εξελιγμένο αυτό σύστημα ελέγχου επέτρεπε ακριβείς και άμεσες ρυθμίσεις, βελτιώνοντας τη σταθερότητα και τον χειρισμό σε διάφορα σενάρια οδήγησης.
Κατά την επιτάχυνση, οι τρεις ηλεκτροκινητήρες – το Direct Drive Motor και το εμπρός TMU – παρείχαν ροπή άμεση και με υψηλή απόκριση. Κατά το φρενάρισμα, το NSX συνδύαζε το μηχανικό και το αναγεννητικό σύστημα πέδησης, παρέχοντας ισχυρή πέδηση χωρίς πτώση στην απόδοση, φορτίζοντας ταυτόχρονα την υβριδική μπαταρία ιόντων λιθίου.
Η ακρίβεια στις στροφές ήταν αισθητά βελτιωμένη μέσα από τη συνεργασία του TMU και του συστήματος Vehicle Stability Assist (VSA). Το TMU ρύθμιζε με δυναμικό τρόπο την κατανομή της ροπής στους μπροστινούς τροχούς για να δημιουργήσει μια τάση περιστροφής του αμαξώματος, υποστηρίζοντας τις εντολές στο τιμόνι. Πρόσθετη σταθερότητα παρείχαν το VSA και το Agile Handling Assist (AHA). Η συνεργασία όλων αυτών αναβάθμιζε τα επίπεδα εμπιστοσύνης του οδηγού αυξάνοντας παράλληλα τις επιδόσεις του οχήματος, με αποτέλεσμα την υψηλότερη απόδοση σε σχέση με τα παραδοσιακά συστήματα.
Συνολικά, η υβριδική τεχνολογία του Honda NSX όχι μόνον έθεσε νέα σημεία αναφοράς στον τομέα των επιδόσεων και του χειρισμού, αλλά έδωσε επίσης έμφαση στην απόδοση και την περιβαλλοντική βιωσιμότητα. Αυτή η ενσωμάτωση της υβριδικής ισχύος σε ένα supercar έθεσε ένα νέο πρότυπο για την αυτοκινητοβιομηχανία, συνδυάζοντας τα καλύτερα και από τους δύο κόσμους.
Τεχνικά χαρακτηριστικά
- Ισχύς/ροπή: 581 ίπποι/646 Nm
- Επιτάχυνση: (0-100 χλμ./ώρα): 3,3 δευτ.
- Τελική ταχύτητα: 308 χλμ./ώρα
- Κατανάλωση καυσίμου (NEDC) (λτ./100 χλμ.)/ εκπομπές CO2: 10,0 /228 γρ./χλμ.
- Βάρος: 1.776 κιλά
Honda Civic Hybrid (2022)
Το Civic παρουσιάστηκε για πρώτη φορά το 1972 και η Honda ανέκαθεν το περιέγραφε ως ένα «αυτοκίνητο για τους ανθρώπους του κόσμου» (a car for people of the world). Αξιοποιώντας μία κληρονομιά 50 ετών και με περισσότερες από 27,5 εκατομμύρια πωλήσεις σε 170 χώρες, η 11η γενιά Civic υιοθετεί τώρα μια σύγχρονη εξέλιξη του χαρακτηριστικού σχήματος του μοντέλου και απηχεί τη διακριτική, κομψή σχεδίαση που είδαμε στα πιο πρόσφατα μοντέλα της Honda τα οποία παρουσιάστηκαν στην Ευρώπη. Η 11η γενιά Civic είναι η τρίτη που φέρει υβριδικό σύστημα κίνησης, μετά την έβδομη (2003) και την όγδοη (2006).
Η καρδιά του υβριδικού συστήματος του νέου Civic είναι το σύστημα μετάδοσης κίνησης e:HEV, το οποίο περιλαμβάνει έναν κινητήρα βενζίνης με άμεσο ψεκασμό και χωρητικότητα 2,0 λίτρων που λειτουργεί στον κύκλο Atkinson, δύο συμπαγείς αλλά ισχυρούς ηλεκτροκινητήρες, μια μπαταρία ιόντων λιθίου με υψηλή ενεργειακή πυκνότητα, μια νέα Μονάδα Ελέγχου Ισχύος (Power Control Unit) και μια Έξυπνη Μονάδα Ισχύος (Intelligent Power Unit). Αυτό το σύστημα παράγει συνολικά ισχύ 135kW και ροπή 315Nm, επιταχύνοντας το Civic από τα 0 στα 100 χλμ./ώρα σε μόλις 7,8 δευτερόλεπτα.
Το όχημα επιτυγχάνει εκπομπές CO2 μόλις 109 γρ./χλμ. και κατανάλωση καυσίμου 4,7 λτ./100 χλμ., στον κύκλο WLTP. Αυτές οι επιδόσεις οφείλονται εν μέρει στην κορυφαία θερμική απόδοση του κινητήρα, η οποία φτάνει το 41%. Το σύστημα κίνησης του Civic λειτουργεί απρόσκοπτα σε διαφορετικά προγράμματα οδήγησης – EV Drive, Hybrid Drive και Engine Drive – χωρίς να απαιτείται η παρέμβαση του οδηγού.
Δείτε επίσης: Δοκιμάζουμε το Honda Civic Hybrid
Στις αστικές συνθήκες το αυτοκίνητο χρησιμοποιεί κυρίως το πρόγραμμα EV Drive, το οποίο παρέχει μηδενικές εκπομπές ρύπων και αξιοποιεί τα χαρακτηριστικά άμεσης απόκρισης της ηλεκτροκίνησης. Για ισχυρότερη επιτάχυνση, το σύστημα μεταβαίνει στο Hybrid Drive, χρησιμοποιώντας τον ηλεκτροκινητήρα για την πρόωση, την ώρα που ο βενζινοκινητήρας παράγει ηλεκτρική ενέργεια λειτουργώντας ως γεννήτρια.
Στον αυτοκινητόδρομο τον πρώτο λόγο έχει το πρόγραμμα Engine Drive, στο οποίο ο βενζινοκινητήρας τροφοδοτεί με ελάχιστες απώλειες απευθείας το όχημα υποστηριζόμενος από τον ηλεκτροκινητήρα όταν είναι απαραίτητο. Στις υψηλές ταχύτητες το σύστημα μεταβαίνει στο πρόγραμμα Hybrid Drive για τη μεγιστοποίηση της απόδοσης ισχύος.
Σε όλα τα σενάρια οδήγησης το σύστημα συλλέγει και ανακυκλώνει την ενέργεια κατά την πέδηση και επιβράδυνση, βελτιώνοντας τη συνολική απόδοση, κυρίως σε συνθήκες κυκλοφορίας με συχνές στάσεις / εκκινήσεις. Η τελευταία έκδοση του Civic έχει καταφέρει να μειώσει σημαντικά τους κραδασμούς χάρη σε έναν στροφαλοφόρο άξονα υψηλής ακαμψίας και έναν δευτερεύοντα αντικραδασμικό άξονα, εξασφαλίζοντας πιο ομαλή οδήγηση.
Τεχνικά χαρακτηριστικά
- Ισχύς/ροπή: 135 kW (184 ίπποι)/315 Nm
- Επιτάχυνση (0-100 χλμ./ώρα): 7,8 δευτ.
- Τελική ταχύτητα: 180 χλμ./ώρα
- Κατανάλωση καυσίμου (WLTP) (λτ./100 χλμ.)/CO2: 4,7 /108 γρ.χλμ.
- Βάρος: 1.517 κιλά
Honda ZR-V (2023)
Το πιο πρόσφατο μοντέλο της Honda, το ZR-V, είναι ένα SUV της κατηγορίας C που γεφυρώνει την απόσταση ανάμεσα στο HR-V και το CR-V. Εφοδιάζεται με το υβριδικό σύστημα κίνησης e:HEV της Honda.
Το ZR-V διαθέτει έναν προηγμένο 4κύλινδρο κινητήρα άμεσου ψεκασμού χωρητικότητας 2,0 λίτρων που συνεργάζεται με δύο ηλεκτροκινητήρες, παρέχοντας επιδόσεις εφάμιλλες με εκείνες ενός σπορ hatchback μοντέλου. Το υβριδικό σύστημα επιτρέπει την απρόσκοπτη εναλλαγή μεταξύ των προγραμμάτων λειτουργίας EV, Hybrid και Engine Drive χωρίς την παρέμβαση του οδηγού, βελτιστοποιώντας τις επιδόσεις και την απόδοση καυσίμου.
Στις αστικές περιοχές το ZR-V λειτουργεί κυρίως στο πρόγραμμα EV Drive, παράγοντας μηδενικές εκπομπές ρύπων και αξιοποιώντας τα χαρακτηριστικά άμεσης απόκρισης της ηλεκτροκίνησης. Για ισχυρότερη επιτάχυνση, το σύστημα αλλάζει στο πρόγραμμα Hybrid Drive, χρησιμοποιώντας τον ηλεκτροκινητήρα για την πρόωση, την ώρα που ο βενζινοκινητήρας παράγει ηλεκτρική ενέργεια λειτουργώντας ως γεννήτρια.
Σε σταθερά υψηλές ταχύτητες, το όχημα επιλέγει το πρόγραμμα λειτουργίας Engine Drive, τροφοδοτούμενο απευθείας από τον βενζινοκινητήρα με την αρωγή του ηλεκτροκινητήρα ανάλογα με τις απαιτήσεις. Αυτό το σύστημα εξασφαλίζει αξιοσημείωτη απόδοση σε πραγματικές συνθήκες, με εκπομπές CO2 από 130 γρ./χλμ. και κατανάλωση καυσίμου 5,7 λτ./100 χλμ. (WLTP, συνδυασμένες τιμές).
Δείτε επίσης: Δοκιμάζουμε το νέο Honda ZR-V
Το ZR-V διαθέτει μια μπαταρία ιόντων λιθίου με υψηλή ενεργειακή πυκνότητα, μια συμπαγή και αποδοτική Μονάδα Ελέγχου Ισχύος (PCU) και έναν κινητήρα βενζίνης με άμεσο ψεκασμό και χωρητικότητα 2,0 λίτρων που λειτουργεί στον κύκλο Atkinson. Το υβριδικό σύστημα αποδίδει συνολική ισχύ 135 kW (184 ίπποι) και 315 Nm ροπής, επιτρέποντας στο ZR-V να επιταχύνει από 0-100 χλμ./ώρα σε μόλις 7,8 δευτερόλεπτα. Το προηγμένο σύστημα κίνησης διαθέτει επίσης το σύστημα Linear Shift Control, το οποίο αναβαθμίζει την οδηγική εμπειρία καθώς ο ήχος του κινητήρα επιτείνεται ανάλογα με την επιτάχυνση προσφέροντας έτσι μεγαλύτερη αίσθηση σιγουριάς.
Το ZR-V εξοπλίζεται επίσης με την προηγμένη σουίτα τεχνολογιών Honda SENSING της Honda, εξασφαλίζοντας υψηλά επίπεδα ενεργητικής και παθητικής ασφάλειας. Αυτό περιλαμβάνει ένα ολοκληρωμένο σύστημα αερόσακων, αποτελεσματική προστασία σε όλες τις συγκρούσεις και χαρακτηριστικά που έχουν σχεδιαστεί για να ενισχύουν την ορατότητα και να βελτιώνουν την αεροδυναμική απόδοση.
Τεχνικά χαρακτηριστικά
- Ισχύς/ροπή: 135 kW (184 ίπποι)/315 Nm
- Επιτάχυνση (0-100 χλμ./ώρα): 7,8 δευτ.
- Τελική ταχύτητα: 173 χλμ./ώρα
- Κατανάλωση καυσίμου (WLTP) (λτ./100 χλμ.)/CO2: 5,7/130 γρ./χλμ.
- Βάρος: 1.589 κιλά
Τα υβριδικά μοντέλα της Honda
Ακολουθεί μία λίστα με τα υβριδικά μοντέλα της Honda που κυκλοφόρησαν στην Ευρώπη τα τελευταία 25 χρόνια:
- Insight IMA (1999)
- Civic IMA (2003)
- Civic Hybrid (2006)
- Insight (2009)
- CR-Z (2010)
- Jazz Hybrid (2011)
- NSX (2016)
- CR-V Hybrid (2018)
- Jazz e:HEV (2020)
- HR-V e:HEV (2021)
- Civic e:HEV (2022)
- ZR-V (2023)
- CR-V e:HEV / e:PHEV (2023)