top icon
Κόσμος

Ξανά επί τάπητος η προδιαγραφή Euro 7

Ούτε μία, ούτε δύο, αλλά δώδεκα στο σύνολο χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης φέρονται να αμφισβητούν ευθέως την προδιαγραφή Euro 7 αλλά και την απόφαση των Βρυξελλών να βάλουν τέλος το 2035 στις πωλήσεις αυτοκινήτων που τροφοδοτούνται με ορυκτά καύσιμα.

Η Τσεχία είναι αυτή τη στιγμή η χώρα που σηκώνει το λάβαρο της αμφισβήτησης της προδιαγραφής Euro 7 συγκαλώντας μια συνάντηση ανάμεσα στους Υπουργούς Μεταφορών από 12 χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης στην οποία θα συζητηθεί, επίσης, μια ξεχωριστή «κόντρα» σχετικά με την προθεσμία που έχουν θέσει οι Βρυξέλλες αναφορικά με την απαγόρευση πώλησης των αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης το 2035.

Εκτός από την Τσεχία, στην εν λόγω συνάντηση προσκλήθηκαν να συμμετάσχουν η Φινλανδία, η Γαλλία, η Γερμανία, η Ουγγαρία, η Ιταλία, η Πολωνία, η Πορτογαλία, η Ρουμανία, η Σλοβενία, η Σλοβακία και η Ισπανία, δήλωσε αξιωματούχος της ΕΕ στο Reuters.

Η συνάντηση είχε αρχικά προγραμματιστεί προκειμένου να συζητηθεί το Euro 7. Με άλλα λόγια, ο προτεινόμενος νόμος της ΕΕ για την αυστηροποίηση των ορίων όσον αφορά τις εκπομπές ρύπων όλων των οχημάτων. Εν προκειμένω, τόσο η Τσεχία όσο και άλλες χώρες της ΕΕ, καθώς και βιομηχανικοί όμιλοι, δήλωσαν ότι το Euro 7 δεν είναι ρεαλιστικό και αμφισβητούν τα περιβαλλοντικά του οφέλη.

Euro 7 - Stellantis

Ο Τσέχος υπουργός Μεταφορών Martin Kupka δήλωσε τη Δευτέρα ότι θα συναντηθεί στο Στρασβούργο με τους Υπουργούς Μεταφορών των χωρών που έχουν επίσης επιφυλάξεις για το προτεινόμενο πρότυπο εκπομπών Euro 7.

«Θα συζητήσουμε τα βασικά σημεία της κοινής θέσης για την αλλαγή του προτύπου», ανέφερε ο Martin Kupka στο Twitter.

Θυμίζουμε ότι και ο CEO της Stellantis, Carlos Tavares, δήλωσε τον περασμένο μήνα ότι τα προτεινόμενα πρότυπα Euro 7 είναι «άχρηστα και αντιπαραγωγικά» σε μια εποχή που η αυτοκινητοβιομηχανία αγωνίζεται να παράγει οικονομικά προσιτά ηλεκτρικά αυτοκίνητα.

Carlos Tavares - Stellantis

Στο στόχαστρο και η απόφαση της ΕΕ για το «τέλος εποχής» των κινητήρων εσωτερικής καύσης το 2035

Στη συνάντηση της Δευτέρας θα συζητηθεί επίσης ο προτεινόμενος νόμος της ΕΕ για τον τερματισμό το 2035 των πωλήσεων νέων αυτοκινήτων που εκπέμπουν CO2.

Στην πολιτική της ΕΕ για την επιτάχυνση της στροφής της Ευρώπης προς τα ηλεκτρικά οχήματα μπήκε φρένο νωρίτερα αυτή την εβδομάδα αφού η αντίθεση της Γερμανίας καθυστέρησε την τελική ψηφοφορία, η οποία δεν έχει ακόμη προγραμματιστεί εκ νέου.

Η Γερμανία έχει ζητήσει διαβεβαιώσεις ότι θα επιτραπούν οι πωλήσεις νέων αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης μετά το 2035, εφόσον τα τελευταία καταναλώνουν καύσιμα ουδέτερα σε CO2, όπως τα e-fuels.

Η γερμανική παρέμβαση εξέπληξε τους υπεύθυνους χάραξης πολιτικής, καθώς το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, η Κομισιόν και τα κράτη μέλη της ΕΕ έχουν ήδη συμφωνήσει για τη νέα νομοθεσία ήδη από πέρυσι μετά από μήνες διαπραγματεύσεων.

Η Τσεχία, μια χώρα με πολύ σημαντικό βιομηχανικό αποτύπωμα στην αυτοκινητοβιομηχανία, έχει επίσης ζητήσει εξαιρέσεις ανάλογες με εκείνες που θέτει στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων η Γερμανία.

Στους… αντιρρησίες περιλαμβάνονται επίσης η Ιταλία και η Πολωνία. «Από τη στιγμή που η Γερμανία έθεσε ανοιχτά την αντίθεσή της, ο αριθμός των χωρών τάσσεται στο πλευρό της ολοένα και αυξάνονται», φέρεται να δήλωσαν μη κατονομαζόμενοι αξιωματούχοι της ΕΕ.

Euro 7

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ