Το VW ID. LIFE που θα δούμε να μπαίνει στην παραγωγή το 2025 αποτελεί το πρώτο δείγμα γραφής ενός νέου ηλεκτρικού αυτοκινήτου στη βάση της προϊοντικής πυραμίδας της γερμανικής εταιρείας με κόστος που θα κυμαίνεται από 20.000 έως 25.000 ευρώ.
Το VW ID. LIFE, ένα πρωτότυπο που είδαμε για πρώτη φορά τον περασμένο Σεπτέμβριο, δεν αποτελεί μια σχεδιαστική σπουδή ή ένα πρωτότυπο που ήρθε στο φως απλώς για να εντυπωσιάσει το κοινό. Επί της ουσίας, πρόκειται για μια «πρώτη γεύση» ενός μικρού ηλεκτρικού αυτοκινήτου που θα δούμε να παράγεται και να προσφέρεται στα πλαίσια της κατηγορίας Β σε λίγα χρόνια από σήμερα.
Το πρωτότυπο που παρουσίασε η VW στο Μόναχο στις αρχές του περασμένου φθινοπώρου εκφράζει με τον καλύτερο τρόπο τον συνδυασμό αειφορίας και βιώσιμης κινητικότητας με τις ψηφιακές τεχνολογίες, με ένα ξεχωριστό ντιζάιν μπροστά από την εποχή του, που αναμφισβήτητα θα παραμείνει σύγχρονο για πολλά χρόνια. Όλα αυτά, στοχεύοντας στην παραγωγή ενός προσιτού για τους καταναλωτές EV με… πεδίο τιμής ανάμεσα στις 20.000 με 25.000 ευρώ.
Όπως επιβεβαιώνει και σήμερα ο Γερμανός κατασκευαστής, το ID. LIFE, που αναμένεται να μπει στην παραγωγή το 2025, χαρακτηρίζεται «από αθρόα χρήση φυσικών και ανακυκλωμένων υλικών».
Η αειφορία χαρακτηρίζει το ID. LIFE σε κάθε σημείο του. Το συμπαγές EV με τις crossover επιρροές σε επίπεδο σχεδιασμού όχι μόνο κινείται με μηδενικές τοπικές εκπομπές ρύπων χάρη στο ηλεκτρικό κινητήριο σύστημα (περισσότερα μπορείτε να διαβάσετε στη συνέχεια), αλλά επιπρόσθετα είναι κατασκευασμένο από φυσικές πρώτες ύλες και ανακυκλωμένα υλικά.
«Το ID. LIFE δίνει μία πρώτη εικόνα ‘μέσα από την κλειδαρότρυπα’ των μικρών ηλεκτρικών αυτοκινήτων μας, στο μέλλον», δήλωσε ο Jozef Kabaň, Επικεφαλής Σχεδιασμού στη VW. «Καινοτομία, αειφορία και διαχρονικότητα είναι τα στοιχεία που μας εμπνέουν και μας καθοδηγούν», ολοκλήρωσε.
Το ID. LIFE συνδυάζει αρμονικά μοντέρνα σχεδιαστικά στοιχεία με παραδοσιακές φόρμες. Για παράδειγμα, τα υλικά για τις ιδιαίτερες επενδύσεις της οροφής και το μπροστινό τμήμα είναι από ανακυκλωμένες πλαστικές φιάλες. Μία από τις στρώσεις βαφής του αμαξώματος περιλαμβάνει ρινίσματα ξύλου ως φυσική χρωστική και έναν παράγοντα σκλήρυνσης οργανικής προέλευσης. Οργανικά έλαια, φυσική γόμμα και φλοιός ρυζιού είναι μερικές μόνο από τις φυσικές πρώτες ύλες για την κατασκευή των ελαστικών του μοντέλου.
Το εσωτερικό του ID. LIFE επίσης ακολουθεί μία φιλοσοφία αειφορίας. Οι ξύλινες επενδύσεις χρησιμοποιούν φύλο από βιώσιμες δασικές φυτείες. Τα καθίσματα διαθέτουν Artverlours Eco καλύμματα, με μεγάλο ποσοστό χρήσης ανακυκλωμένων υλικών, που βασίζονται σε πρώτη ύλη που προκύπτει από ανακύκλωση πλαστικών απορριμμάτων.
Με το ID. LIFE, ένα προσιτό οικονομικά μοντέλο στην εισαγωγική κατηγορία, η VW σκοπεύει να καταστήσει τη βιώσιμη κινητικότητα διαθέσιμη σε ακόμα περισσότερο κόσμο, επεκτείνοντας τη στρατηγική ACCELERATE. Η εταιρεία έχει στόχο να αυξήσει το ποσοστό των αμιγώς ηλεκτρικών μοντέλων της τουλάχιστον στο 70% των πωλήσεών της στην Ευρώπη και στο 50% των αντίστοιχων σε Βόρεια Αμερική και Κίνα, μέχρι το 2030.
VW ID. LIFE: Τεχνικά και άλλα
Το VW ID. LIFE θα βασίζεται σε μια νέα και μικρότερη σε μέγεθος εκδοχή του δαπέδου MEB του VW Group, την οποία υιοθετούν όλα τα EVs του ομίλου. Σε αντίθεση ωστόσο με τα μεγαλύτερα ID.3 και ID.4, το ID. LIFE είναι προσθιοκίνητο, διαθέτοντας στην πρωτότυπο, αν μη τι άλλο εκδοχή του, έναν ηλεκτροκινητήρα με ονομαστική απόδοση 172 kW – ήτοι 234 ίππους.
Χάρη σε αυτή, η επιτάχυνση από στάση έως τα πρώτα 100 χλμ./ώρα θα ολοκληρώνεται σε χρόνο μόλις 6,9 δλ. Η απαραίτητη ηλεκτρική ενέργεια αντλείται στο ID. LIFE από μια μπαταρία με ενεργειακό περιεχόμενο που φτάνει τις 57 kWh, τιμή που αναμένεται να εξασφαλίζει μια αυτονομία κίνησης με μια πλήρη φόρτιση που θα φτάνει τα 400 χλμ. σύμφωνα με το γνωστό πλέον πρωτόκολλο WLTP.
«Καθιστούμε την ηλεκτροκίνηση προσβάσιμη σε περισσότερους. Με το VW ID. LIFE εστιάζουμε στους νεότερους πελάτες. Πιστεύουμε ότι, ακόμη περισσότερο από σήμερα, το αυτοκίνητο του μέλλοντος θα αφορά τον τρόπο ζωής και την προσωπική έκφραση. Ο πελάτης του αύριο δεν θα θέλει απλώς να φτάσει από το σημείο Α στο σημείο Β. θα ενδιαφέρονται πολύ περισσότερο για τις εμπειρίες που μπορεί να προσφέρει ένα αυτοκίνητο. Το ID. LIFE είναι η απάντησή μας σε αυτό», δηλώνει χαρακτηριστικά το γερμανικό εργοστάσιο.