top icon
Κόσμος

VW ID. Every1: Το ηλεκτρικό για όλους

Η VW παρουσίασε σε ειδική εκδήλωση στο Ντίσελντορφ το ID. Every1. Με άλλα λόγια, την πρωτότυπη μορφή του πιο προσιτού ηλεκτρικού αυτοκινήτου της που θα δούμε στις αγορές και τους δρόμους το 2027 με τιμή 20.000 ευρώ.

Με την μορφή της ηλεκτρικής κινητικότητας να «αναδιατάσσεται» διαρκώς τόσο στην Ευρώπη όσο και συνολικά στην παγκόσμια αυτοκινητική σκηνή, η ανάγκη παρουσίας οικονομικά προσιτών EV είναι πλέον κάτι παραπάνω από επιβεβλημένη. Σε αυτό το πλαίσιο, και με δεδομένες τις πιέσεις που ασκεί η Κίνα, κατασκευαστές της γηραιάς ηπείρου με βαρύ όνομα και ιστορία, όπως η VW, δεν θα μπορούσαν να απέχουν από το «παιχνίδι» της συγκεκριμένης συνομοταξίας οχημάτων.

Κάπως έτσι, λοιπόν, η μητρική εταιρεία του VW Group έρχεται σιγά σιγά, πλην όμως αποφασιστικά, να μπει και αυτή με τη σειρά της στα… κατώτερα οικονομικά κλιμάκια της ηλεκτρικής κινητικότητας, αρχικά από το 2026 με το νέο ID.2 των 25.000 ευρώ και περίπου ένα χρόνο αργότερα με το επίσης ολοκαίνουργιο ID.1 των 20.000 ευρώ. Αυτό ακριβώς το μοντέλο είναι που παρουσίασε πριν λίγες ώρες ο Γερμανός κατασκευαστής, σε πρωτότυπη για την περίσταση μορφή και με την… σημαδιακή ονομασία ID. Every1.

VW ID. Every1

Στο Ντίσελντορφ για το VW ID.1 Every1

Το πρωτότυπο ID. Every1, όπως και η έκδοση παραγωγής του, ανήκει στη νέα οικογένεια Electric Urban Car Family της VW. To ίδιο συμβαίνει και με το μεγαλύτερο ID.2, αλλά και με τη σπορ παραλλαγή του, γνωστή έως τώρα ως ID. GTI Concept. Και τα τρία μοντέλα βασίζονται στη νέα και προσθιοκίνητη για την περίσταση εκδοχή της αρθρωτής πλατφόρμας ΜΕΒ Entry Level της γερμανικής εταιρείας.

VW ID. Every1

Αν και είναι αρκετά νωρίς για επίσημα στοιχεία, η VW μας προϊδεάζει ήδη από τώρα για τις βασικές τεχνικές περγαμηνές του νέου ID.1 αναφέροντας χαρακτηριστικά ότι το πρωτότυπο Every1 φτάνει την τελική ταχύτητα των 130 χλμ./ώρα, ενώ τροφοδοτείται από έναν νέο ηλεκτροκινητήρα με ισχύ 70 kW (95 ίπποι). Η χωρητικότητα της μπαταρίας δεν ανακοινώνεται, ωστόσο η αυτονομία του concept car εκτιμάται αυτή τη στιγμή σε τουλάχιστον 250 χιλιόμετρα.

VW ID. Every1

Από πλευράς αντικειμενικού μεγέθους, ο Βενιαμίν της ηλεκτρικής γκάμας της VW «κάθεται» ανάμεσα στο up!, που ήδη έχει πάρει την άγουσα για τα αποδυτήρια, και το μεγαλύτερο ID.2all (και φυσικά το Polo), έχοντας μήκος 3.880 χλστ. (σ.σ.: θυμίζουμε ότι το up! δεν ξεπερνούσε τα 3.600 χλστ., όταν την ίδια ώρα ένα Polo δεν υπερβαίνει αντίστοιχα τα 4.074 χλστ.). Από εκεί και πέρα, πατά σε 19άρηδες τροχούς (πρωτότυπο γαρ…), ενώ το πλάτος του είναι κάτι περισσότερο από 1,8 μ. και το ύψος του οριακά μικρότερο των 1,5 μ.

VW ID. Every1

Σύμφωνα με τον επικεφαλής εξέλιξης της VW, Kai Grunitz, το εμπρός μέρος του ID. Every1 μέχρι την κολόνα A είναι σε μεγάλο βαθμό το ίδιο του πρωτοτύπου ID. 2all, αλλά στη συνέχεια χρησιμοποιείται μια διαφορετική και μικρότερη σε χωρητικότητα μπαταρία έτσι ώστε το μεταξόνιο του «1» να είναι συγκριτικά μικρότερο. Θα διαθέτει, επίσης, διαφορετικό πίσω άξονα, ο οποίος θα βασίζεται εν πολλοίς σε αυτόν που χρησιμοποιείται σήμερα στο τρέχον Polo.

VW ID. Every1

Από εκεί και πέρα, το εσωτερικό του ID. Every1 διαθέτει λιτό σχεδιασμό. Ενώ το κυρίαρχο στοιχείο στο τονισμένο από πλευράς αισθητικής ταμπλό είναι η κεντρικά τοποθετημένη οθόνη αφής, είναι αξιοσημείωτο ότι κάτω από αυτή υπάρχουν αρκετοί φυσικοί διακόπτες για τον έλεγχο περιφερειακών λειτουργιών. Από εκεί και πέρα, το τιμόνι ξεχωρίζει για την τετράγωνη σχεδίασή του, ενώ χαρακτηριστική είναι η παρουσία ενός αφαιρούμενου ηχείου Bluetooth που εδράζεται μεταξύ του οδηγού και του συνοδηγού. Επίσης, η κεντρική κονσόλα είναι παρόμοια με αυτή που προσφέρεται στο ID. Buzz και είναι τοποθετημένη σε ράγες ώστε να μπορεί να συρθεί από το εμπρός στο πίσω μέρος, ενώ ταυτόχρονα διαθέτει και πτυσσόμενα ράφια.

VW ID. Every1

Προς το παρόν, άγνωστο παραμένει που θα κατασκευάζεται η έκδοση παραγωγής του ID.1 Every1 – που στόχο έχει να κοστίζει όχι περισσότερα από 20.000 ευρώ. Ωστόσο, η VW τονίζει με έμφαση ότι το ID.1 είναι ένα «ευρωπαϊκό EV για την Ευρώπη», κάτι που αφήνει ανοιχτό το ενδεχόμενο να «γεννιέται» μαζί με το ID.2 στο εργοστάσιο της… Seat που βρίσκεται στο Μαρτορέλ της Ισπανίας.

VW ID. Every1

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

  • VW ID. Every1
  • VW ID. Every1
  • VW ID. Every1
  • VW ID. Every1
  • VW ID. Every1
  • VW ID. Every1
  • VW ID. Every1
  • VW ID. Every1
  • Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

    ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ