Σε λίγες εβδομάδες από σήμερα η VW θα παρουσιάσει την ανανεωμένη εκδοχή του Golf όγδοης γενιάς που σηματοδοτεί τον μισό αιώνα ζωής του εμβληματικού μοντέλου της γερμανικής εταιρείας.
Ο διάδοχος του Σκαθαριού. Αυτό ήταν το πρώτο Golf, το οποίο ξεκίνησε να παράγεται μετά βαΐων και κλάδων στο εργοστάσιο της VW στο Wolfsburg της Γερμανίας στα τέλη Μαρτίου του 1974 – η επίσημη κυκλοφορία στην αγορά ξεκίνησε τον Μάιο.
Πριν από τη γέννησή του, το θρυλικό Σκαθάρι, με την γνώριμη διάταξη «κινητήρας και κίνηση πίσω», είχε διαμορφώσει το προφίλ της μάρκας για πολλές δεκαετίες. Αλλά τώρα, με το Golf Ι, μια νέα εποχή ξεπρόβαλε, με το μικρό – στο μέγεθος του σημερινού Polo – χάτσμπακ να υιοθετεί μια διαφορετική φιλοσοφία με τον κινητήρα να βρίσκεται εγκατεστημένος εμπρός μεταφέροντας την κίνηση στους αντίστοιχους τροχούς – διάταξη που είχε εγκαινιαστεί στους κόλπους του γερμανικού εργοστασίου λίγες εβδομάδες νωρίτερα με τα Scirocco και Passat, τα οποία είχαν ήδη παρουσιαστεί το 1973.
Ωστόσο, το πρώτο VW με κίνηση και κινητήρα μπροστά ήταν το K70, που παρουσιάστηκε το 1970 υπό τη σκέπη της NSU. Αποτελώντας τον διάδοχο του Beetle, που είχε κατασκευαστεί σε περισσότερες από 21,5 εκατομμύρια μονάδες, το Golf I, σχεδιασμένο από τον Giorgetto Giugiaro και τη VW, κατάφερε με μιας να ανταποκριθεί στις μεγάλες προσδοκίες συνεχίζοντας το success story του πιο επιτυχημένου αυτοκινήτου στον κόσμο μέχρι σήμερα. Η νέα φιλοσοφία του συστήματος μετάδοσης κίνησης, η παρουσία μιας μεγάλης πίσω πόρτας και η αναδιπλούμενη πλάτη του πίσω καθίσματος, μαζί με την κόμπακτ σχεδίαση του αμαξώματος, αποτέλεσαν μερικά μόνο από τα στοιχεία που κατέστησαν το Golf I εξαιρετικά δημοφιλές με το καλημέρα. Εξ ου και το 1.000.000ό Golf, το οποίο βγήκε από τη γραμμή παραγωγής τον Οκτώβριο του 1976.
Ανάλογα με την αγορά, το Golf πρώτης γενιάς πωλούνταν με μια σειρά 4κύλινδρων εν σειρά κινητήρων με κυβισμό από 1.093 έως και 1.781 κ.εκ.. Οι εκδόσεις GTI είχαν κινητήρα 1,6 ή 1,8 λίτρων, ανάλογα με το model year, με ισχύ έως και 110 ίππους. Δύο χρόνια μετά την αρχική του κυκλοφορία, το γερμανικό «χατς» απέκτησε επίσης έναν κινητήρα ντίζελ 1,5 λίτρων, που αργότερα αντικαταστάθηκε από μια μεγαλύτερη μονάδα 1,6 λίτρων σε ατμοσφαιρικές και υπερτροφοδοτούμενες παραλλαγές.
Συμπεριλαμβανομένων όλων των εκδόσεων και του πανομοιότυπου Jetta εκείνης της εποχής, οι συνολικές πωλήσεις του VW Golf πρώτης γενιάς, το οποίο συμπληρώνει μισό αιώνα ζωής σε λίγους μήνες από σήμερα, ανήλθαν σε όλο τον κόσμο σε 6,99 εκατ. μονάδες.1974: Πρεμιέρα του VW Golf I
1976: Τον Μάρτιο παράγεται το 500.000ό Golf I και τον Οκτώβριο το 1.000.000ό. Την ίδια χρονιά παρουσιάζεται η έκδοση GTI και το πρώτο Golf με κινητήρα ντίζελ
1978: Η παραγωγή του Golf I φτάνει τις 2.000.000 μονάδες. Τον Ιούλιο παρουσιάζεται η έκδοση US Rabbit
1979: Το Golf I φτάνει αισίως τις 3.000.000 πωλήσεις. Μέσα στη χρονιά την πρεμιέρα της κάνει οι εκδόσεις Cabriolet και Caddy van.
1982: Τον Φεβρουάριο παράγεται το 5.000.000ό Golf I και το πρώτο με υπερτροφοδοτούμενο (GTD) πετρελαιοκινητήρα
1983: Η πρώτη γενιά του μοντέλου αποσύρεται από τη Δ. Ευρώπη ύστερα από 6,99 εκ. πωλήσεις.
Έκτοτε, πολύ νερό κύλισε στο αυλάκι, με το «αειθαλές» Golf, στις οκτώ στο σύνολο γενιές, να έχει καταφέρει να ξεπεράσει τις 37 εκατ. πωλήσεις ανά την υφήλιο.
Έρχεται το ανανεωμένο VW Golf
Το επετειακό έτος 2024, και συγκεκριμένα λίγες εβδομάδες από σήμερα, η VW θα παρουσιάσει τo «νέο» Golf, που ουσιαστικά θα αποτελεί την εξέλιξη της όγδοης γενιάς. Σύμφωνα με τη γερμανική εταιρεία «θα εντυπωσιάσει με τα εκλεπτυσμένα σχεδιαστικά χαρακτηριστικά, τα νέα συστήματα υποβοήθησης και τους κινητήρες του, καθώς και με συστήματα και λογισμικό infotainment επόμενης γενιάς».
Οι προ-πωλήσεις του έχουν προγραμματιστεί να «ανοίξουν» την άνοιξη του 2024.
Διαβάστε επίσης: Οι 7+1 γενιές του VW Golf