top icon
Κόσμος

VW: Γιγαντιαία επένδυση 20 δις ευρώ στην κατασκευή μπαταριών

Η VW και οι συνεργάτες της θα επενδύσουν πάνω από 20 δισεκατομμύρια ευρώ για την κατασκευή – και όχι μόνο – κυψελών για μπαταρίες ηλεκτρικών αυτοκινήτων, δημιουργώντας 20.000 θέσεις εργασίας στην Ευρώπη και στοχεύοντας σε ετήσιες πωλήσεις πάνω από 20 δισεκατομμύρια ευρώ έως το 2030.

Το γιγαντιαίο αυτό εγχείρημα της VW στον τομέα των μπαταριών θα αποτελέσει ευθύνη της νέας επιχειρηματικής οντότητας με την ονομασία PowerCo και θα διαχειρίζεται, σύμφωνα με τους ιθύνοντές του, την παραγωγή μπαταριών, την έρευνα, καθώς και πολλές από τις «ενδιάμεσες» διαδικασίες που σχετίζονται με την κατασκευή τους – από την εξόρυξη των πρώτων υλών, έως την ανακύκλωση.

Ταυτόχρονα, η PowerCo θα διαχειρίζεται και έργα που σχετίζονται με προηγμένα συστήματα αποθήκευσης ενέργειας, όπως χαρακτηριστικά δήλωσε την περασμένη εβδομάδα η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία στην τελετή θεμελίωσης για το πρώτο της ευρωπαϊκό εργοστάσιο παραγωγής μπαταριών στο Salzgitter, στην περιοχή της Κάτω Σαξονίας.

VW

Το όνομα του εν λόγω εργοστασίου είναι «SalzGiga», κάτι που αποτελεί ευθεία αναφορά στο «Gigafactory» της Tesla που άνοιξε πρόσφατα κοντά στο Βερολίνο. Κι αυτό είναι κάτι που η VW δεν το κρύβει, καθώς στο πρόσφατο παρελθόν η γερμανική εταιρεία είχε πει ξεκάθαρα ότι η συγκριμένη μονάδα θα βοηθήσει την εταιρεία να φτάσει και τελικά να ξεπεράσει την Tesla.

«Όχι πριν από πολύ καιρό, πολλοί Γερμανοί πίστευαν ότι μπορούμε να προμηθευτούμε μπαταρίες από την Ασία. Σήμερα όμως έχουμε περισσότερη γνώση. Η πανδημία και η βάναυση επίθεση της Ρωσίας στην Ουκρανία καθιστούν σαφές ότι η εξάρτηση από τις παγκόσμιες αλυσίδες εφοδιασμού σημαίνει μεγάλο κίνδυνο», είπε ο Γερμανός Καγκελάριος, Olaf Scholz, ο οποίος έδωσε το «παρών» στην τελετή θεμελίωσης της μονάδας στο Salzgitter.

VW - Olaf Scholz

Σύμφωνα με την VW, η γερμανική εταιρεία στοχεύει να έχει στο δυναμικό της όχι ένα, ούτε δύο, αλλά έξι εργοστάσια κατασκευής μπαταριών στην Ευρώπη, συν άλλα δύο στη Βόρεια Αμερική. Τα ευρωπαϊκά δε εργοστάσια θα δημιουργήσουν ύστερα από επενδύσεις ύψους 20 δισεκατομμυρίων ευρώ αντίστοιχα έσοδα για τον όμιλο και συνολικά 20.000 θέσεις εργασίας – εκ των οποίων οι 5.000 στο Salzgitter.

Η VW έχει επανειλημμένα δηλώσει ότι η παραγωγή αρκετών μπαταριών για την τροφοδοσία των EV είναι μακράν η μεγαλύτερη πρόκληση της στροφής προς τα ηλεκτρικά οχήματα και έχει αναπτύξει ένα σχέδιο για την κατασκευή εργοστασίων που σε ετήσια βάση κα με χρονικό ορίζοντα το 2030 θα παράγουν μπαταρίες συνολικής χωρητικότητας 240 GWh.

VW - Herbert Diess

«Το αυτοκίνητο παραμένει ο πυρήνας της επιχείρησής μας, αλλά θα είναι το πιο περίπλοκο ψηφιακό προϊόν στον κόσμο όταν γίνει ηλεκτρικό και αυτόνομο, καθιστώντας μας μια εταιρεία προγραμματισμού λογισμικού και κατασκευής μπαταριών», δήλωσε ο Διευθύνων Σύμβουλος της VW, Herbert Diess.

Στην τελετή θεμελίωσης της μονάδας στο Salzgitter, η VW παρουσίασε επίσης τη νέα, unified μπαταρία της, η οποία πρόκειται να χρησιμοποιηθεί στο 80% των EV του ομίλου. Όπως επικαλείται η γερμανική εταιρεία, η συγκεκριμένη μπαταρία και η ευρεία χρήση της θα επιφέρει μείωση του κόστους της κατά 50% σε σχέση με εκείνα των σημερινών συσσωρευτών ενέργειας.

VW

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

  • VW
  • VW - Olaf Scholz
  • VW
  • VW - Herbert Diess
  • VW
  • Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

    ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ