Την παραίτησή του υπέβαλε σήμερα ο CEO του VW Group αναλαμβάνοντας με την αποχώρησή του την ευθύνη για το μεγαλύτερο σκάδαλο στην πολυετή ιστορία του γερμανικού γίγαντα.
Στη δίνη του διαβόητου πλέον σκανδάλου #dieselgate, ο 68χρονος Martin Winterkorn, ο άνθρωπος που κατάφερε να παραγκωνίσει τον Ferdinand Piech επικρατώντας στα ανηλεή «παιχνίδια ισχύος» που έλαβαν χώρα τους προηγούμενους μήνες στα ανώτερα διοικητικά κλιμάκια του VW Group, ανακοίνωσε σήμερα πως αποχωρεί από τη θέση του Διευθύνοντος Συμβούλου. Διόλου συμπτωματικά, η απόφαση αυτή, η οποία μοιραία αποτελεί ένα μόνο από τα… απόνερα του γνωστού πλέον σκανδάλου «χειραγώγησης των εκπομπών ρύπων» που ξέσπασε την περασμένη Παρασκευή, αρχικά στην αντίπερα όχθη του Ατλαντικού, έρχεται στο προσκήνιο δύο μόλις μέρες πριν την προγραμματισμένη σύγκλιση του Συμβουλίου των Μετόχων του VW Group, το οποίο και θα αποφάσιζε την επέκταση-ανανέωση του συμβολαίου του με την πάλαι ποτέ κραταιά γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία, πιθανότατα μέχρι και το 2018!
Τι όμως προηγήθηκε της σημερινής ανακοίνωσης-παραίτησης του Martin Winterkorn; Νωρίς το πρωί συνεδρίασε στις εγκαταστάσεις του Ομίλου στο Wolfsburg το αποκαλούμενο και ως «presidium», το οποίο απαρτίζεται από επιλεγμένα-υψηλόβαθμα μέλη του Εποπτικού Συμβουλίου του, και πιο συγκεκριμένα από τους Berthold Huber, επικεφαλούς του VW Group, του πρωθυπουργού του κρατιδίου της Κάτω Σαξονίας, Stephan Weil, του Wolfgang Porsche, που εκπροσωπεί ασφαλώς τον μεγαλύτερο μέτοχο του VW Group και τους Bernd Osterloh και Stephan Wolf, οι οποίοι, όπως εύκολα μπορεί κανείς να αντιληφθεί, συζήτησαν το όλο θέμα, ζητώντας, εμμέσως πλην σαφώς, την κεφαλή του Winterkorn επί πινάκι… Όπερ και εγένετο, λίγες ώρες αργότερα.
Σύμφωνα με τις επίσημες ανακοινώσεις της εταιρείας, την Παρασκευή θα συνέλθει εκ νέου το Εποπτικό Συμβούλιο –αυτή τη φορά με πλήρη σύνθεση- προκειμένου να αποφασιστεί ποιο θα είναι το πρόσωπο που θα σηκώσει στους ώμους του την «επόμενη μέρα» του VW Group υπό τις έντονες πάντα σκιές που έχει ήδη «απλώσει» στους κόλπους του το σκάνδαλο #diselgate. Επικρατέστεροι, σύμφωνα με όλες τις ενδείξεις, είναι τόσο ο νυν CEO της Porsche, Matthias Mueller, ο οποίος και «υποστηρίζεται» από τα μέλη της πανίσχυρης οικογένειας Porsche, όσο και Herbert Diess, ο οποίος εντάχθηκε στους κόλπους της εταιρείας το περασμένο μόλις καλοκαίρι προερχόμενος από την… BMW, όπου και κατάφερε να πραγματοποιήσει σημαντικές οικονομίες κλίμακας για λογαριασμό των Βαυαρών.
Ωστόσο, παρά την αλλαγή φρουράς στην ηγεσία του VW Group, θα είναι πολύ δύσκολο για την τελευταία και τα ανώτερα στελέχη του να αναστρέψουν το «βαρύ» κλίμα μετά και τις ανεξέλεγκτες, όπως όλα δείχνουν, διαστάσεις που έχει λάβει το σκάνδαλο #dieselgate, όχι μόνο στις ΗΠΑ, αλλά και σε Γερμανία, Ιταλία και… Ν. Κορέα. Ήδη, ο Όμιλος VW έχει υποστεί βαρύτατο πλήγμα ως προς την αξιοπιστία του στο σύνολο της παγκόσμιας αγοράς, τη στιγμή μάλιστα που στο… δρόμο ήδη βρίσκονται διώξεις από τις αρμόδιες δικαστικές αρχές των ΗΠΑ, από ομοσπονδιακούς φορείς της χώρας, καθώς και από το ίδιο το αμερικάνικο κογκρέσο, απέναντι στα μέλη του οποίου ο Όμιλος θα κληθεί πολύ συντομα να δώσει πειστικές αιτιάσεις για τα «κακώς κείμενα».
Ας δούμε όμως αναλυτικά τι ακριβώς ανέφερε ο πρώην Διευθύνων Σύμβουλος του Ομίλου VW στη σημερινή επιστολή παραίτησής του:
«Είμαι συγκλονισμένος από τα γεγονότα των τελευταίων ημερών. Και πάνω απ’ όλα, είμαι έκπληκτος πως μια τόσο ανάρμοστη συμπεριφορά, και μάλιστα σε τέτοια κλίμακα, συνέβη εντός του VW Group.
Ως CEO αναλαμβάνω πλήρως την ευθύνη για τις παρατυπίες που έχουν εντοπιστεί σε κινητήρες ντίζελ και ως εκ τούτου ζήτησα από το Εποπτικό Συμβούλιο να συμφωνήσει στον τερματισμό της δραστηριότητας μου ως Διευθύνων Σύμβουλος του VW Group.
Η VW χρειάζεται μια φρέσκια αρχή –και σε ανθρώπινο δυναμικό. Με την παραίτησή μου ανοίγω τον δρόμο για μια νέα αρχή.
Η διαδικασία της διαφάνειας και της αποσαφήνισης των γεγονότων πρέπει να συνεχιστεί. Αυτός είναι ο μοναδικός τρόπος να ανακτήσουμε τη χαμένη εμπιστοσύνη μας. Είμαι πεπεισμένος ότι τo VW Group θα ξεπεράσει τη σοβαρή αυτή κρίση».
Για όλες τις προγενέστερες εξελίξεις αναφορικά με το σκάνδαλο #dieselgate μπορείτε να διαβάσετε κάνοντας κλίκ εδώ, εδώ και εδώ ._Χ.Α.