Νέο πλήγμα για τη γερμανική εταιρεία στη σκιά του σκανδάλου #dieselgate, καθώς η Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων (ΕΤΕπ), όπως επίσημα δήλωσε σήμερα ο επικεφαλής της, Werner Hoyer, σχεδιάζει να κάνει… φύλλο και φτερό όλα τα δάνεια που χορηγήθηκαν στον Όμιλο VW προκειμένου ο τελευταίος να χρηματοδοτήσει την εξέλιξη «καθαρών» τεχνολογιών.
Στόχος των ιθυνόντων της ΕΤΕπ είναι να διερευνηθεί το κατά πόσο τα κεφάλαια αυτά χρησιμοποιήθηκαν από τον Όμιλο VW προκειμένου ο τελευταίος να «αναπτύξει» το διαβόητο λογισμικό χειραγώγησης των εκπομπών ρύπων στις πιστοποιημένες διαδικασίες μετρήσεών τους. Σε περίπτωση που διαπιστωθεί κάτι τέτοιο, η ΕΤΕπ προτίθεται να ζητήσει άμεσα την επιστροφή όλων των ποσών αυτών, όπως ρητά διαβεβαίωσε σήμερα ο Werner Horner σε συνέντευξη που παραχώρησε στη γερμανική εφημερίδα Sueddeutsche Zeitung. Σύμφωνα με όσα αναφέρουν στο σχετικό άρθρο οι συντάκτες της, η ΕΤΕπ έχει χορηγήσει δάνεια συνολικού ύψους 4,6 δις ευρώ από το 1990 μέχρι και σήμερα. Από αυτά, μάλιστα, τα 1,8 δις δεν έχουν ακόμα εισρεύσει στα ταμεία του Ομίλου VW. Συμπληρώνοντας, ο επικεφαλής της τράπεζας δήλωσε πως «το σκάνδαλο θα επηρεάσει σημαντικά τη σχέση της ΕΤΕπ με την εταιρεία».
Την ίδια στιγμή, η ίδια εφημερίδα, επικαλούμενη πηγές προερχόμενες από το «εσωτερικό» της μητρικής εταιρείας, αναφέρει σε άλλο δημοσίευμά της πως ο παραιτηθείς CEO του Ομίλου VW, Martin Winterkorn, σκοπεύει μέσα στις επόμενες μέρες να εγκαταλείψει και τις υπόλοιπες θέσεις που κατέχει στους κόλπους του. Θυμίζουμε πως ο μέχρι πρότινος ισχυρός άντρας της VW AG, ο οποίος επικαλείται πλήρη… άγνοια αναφορικά με την επιλογή της εταιρείας να εγκαταστήσει σε περισσότερα από 11 εκ. οχήματά της το γνωστό πλέον λογισμικό, είναι αυτή τη στιγμή Πρόεδρος της Audi, επικεφαλής της Porsche SE, της εταιρείας holding που ελέγχει ουσιαστικά τις τύχες ολόκληρου της VW AG, Πρόεδρος της Scania αλλά και επικεφαλής νεοσύστατης εταιρείας «εκμετάλλευσης» του κλάδου λεωφορείων και φορτηγών του Ομίλου. Το εν λόγω ρεπορτάζ αναπαρήγαν σήμερα και οι γερμανικοί τηλεοπτικοί σταθμοί NDR και WDR, χωρίς και αυτοί ωστόσο να αποκαλύπτουν τις πηγές της πληροφόρησης τους.
Εν τω μεταξύ, σύμφωνα με δημοσίευμα της «εγχώριας» Handelsblatt, ο Όμιλος VW σχεδιάζει, μεταξύ άλλων, την πραγματοποίηση περικοπών ύψους 3 δις ευρώ που σχετίζονται με τους «περιφερειακούς» προμηθευτές του. Το προς εκπόνηση αυτό «σχέδιο» δεν αποτελεί παρά μέρος ενός ευρύτερου πλάνου περικοπών, το οποίο εκτιμάται ότι μπορεί να ανέλθει έως και τα 40 δις ευρώ(!), προκειμένου να καλυφθεί το οικονομικό σκέλος του τιμήματος του διαβόητου σκανδάλου #dieselgate. Επ’ αυτού, όπως σας είχαμε προϊδεάσει με παλαιότερη ανάρτησή μας, οι ιθύνοντες του Ομίλου VW φαίνεται να μελετούν όλα τα ενδεχόμενα, όπως είναι η πώληση εταιρειών, οι περικοπές σε επενδύσεις και εξέλιξη νέων μοντέλων, ο περιορισμός των χορηγιών, το ψαλίδισμα της διαφημιστικής δαπάνης καθώς και εκείνη μέρους των αγωνιστικών δραστηριοτήτων των μελών του ανά την υφήλιο.
Δείτε στα παρακάτω links τη χρονολογική εξέλιξη όλων των γεγονότων του πολύκροτου σκανδάλου #dieselgate._Χ.Α.
VW AG: Οσμές σκανδάλου με επίκεντρο τις εκπομπές ρύπων στις ΗΠΑ
Η VW παραδέχεται το «σκάνδαλο ρύπων»
VW #dieselgate: Τέλος εποχής για τον Martin Winterkorn
Πως λειτουργεί το παράνομο λογισμικό της VW
VW #dieselgate: Η θύελλα συνεχίζεται
VW #dieselgate: Αλλαγή φρουράς
EPA: Μετρήσεις ρύπων σε πραγματικές συνθήκες
Ελβετία: Απαγόρευση πωλήσεων για τα πετρελαιοκίνητα μοντέλα προδιαγραφών Euro 5 του VW Group!
VW #dieselgate: Διορία μέχρι 7 Οκτωβρίου
VW #dieselgate: 2,1 εκ. Audi φέρουν το παράτυπο λογισμικό
VW #dieselgate: Εισαγγελική έρευνα κατά Winterkorn
VW #dieselgate: Έτσι ξεκίνησαν όλα;
VW #dieselgate: Σε αναζήτηση ρευστού…
VW #dieselgate: Ενημέρωση για τα αυτοκίνητα που επηρρεάζονται στην Ελλάδα
VW #dieselgate: Πόσο θα κοστίσει το σκάνδαλο;
VW #dieselgate: Έρχονται περικοπές…
VW #dieselgate: Τον Ιανουάριο ξεκινούν οι ανακλήσεις
VW #dieselgate: Λογισμικό «ελέγχου» και στους ΜΥ2016 κινητήρες ντίζελ