Ο Όμιλος VW σχεδιάζει τα επόμενα βήματα του προκειμένου να είναι έτοιμος να ανταπεξέλθει στις οικονομικές επιπτώσεις που μοιραία θα φέρει μαζί του σε βάθος χρόνου το μεγαλύτερο σκάνδαλο στην 78χρονη πορεία της «μαμάς» VW.
Οι Γερμανοί ήδη μελετούν τρόπους ώστε να εξοικονομηθούν περαιτέρω πόροι που –θέλοντας και μη- θα χρειαστούν στο εγγύς μέλλον προκειμένου ο Όμιλος να «πληρώσει» τις γνωστές πλέον ατασθαλίες του. Το πρώτο βήμα, σύμφωνα με ρεπορτάζ του πρακτορείου Reuters, με δεδομένη την υποβάθμιση της πιστοληπτικής ικανότητας του Ομίλου από διεθνείς οίκους αξιολόγησης, όπως η Moody’s και η S&P, είναι η υιοθέτηση μιας γενικότερης πολιτικής… λιτότητας σε όλο τις μάρκες του, κίνηση που σε βάθος χρόνου θα έχει ως στόχο να παραμείνουν στα ταμεία του όσο το δυνατόν περισσότερα κεφάλαια. Ωστόσο, τόσο η ταχύτητα των εξελίξεων, όσο και το εκτιμώμενο ύψος των αποζημιώσεων/αποκαταστάσεων που πολύ σύντομα θα κληθεί να καταβάλει ο αυτοκινητικός γίγαντας της Γερμανίας σε ιδιώτες, ρυθμιστικές αρχές αλλά και κράτη, απαιτούν πολύ πιο ταχείς και πιο «ισχυρές» αποφάσεις. Και σαφώς πολύ περισσότερο… ρευστό. Μία από τις κινήσεις που ήδη μελετώνται είναι η διάθεση μετοχών μέσω των αγορών ή, εφόσον απαιτηθεί, ακόμα και η πώληση μιας ή και περισσοτέρων εκ των «περιφερειακών» εταιρειών του Ομίλου. Επ’ αυτού, ήδη ακούγονται τα ονόματα των Ducati, Lamborghini και Bugatti…
Σύμφωνα με εκτιμήσεις έγκυρων αναλυτών της αγοράς, αυτό που είναι πολύ πιθανό να δούμε σύντομα θα είναι μια απόφαση που θα συνδέεται άμεσα με την αύξηση του μετοχικού κεφαλαίου της εταιρείας, είτε μέσω έκδοσης προνομιούχων μετοχών αξίας έως και 8 δις ευρώ, που φυσικά δεν θα «συνοδεύονται» από δικαίωμα ψήφου στο Διοικητικό της Συμβούλιο, είτε με την έκδοση νέων κοινών τίτλων, κίνηση που θα φέρει ζεστό χρήμα στα ταμεία αναγκάζοντας όμως τους βασικούς μετόχους (τις οικογένειες Piech και Porsche, αλλά και το κρατίδιο της Κάτω Σαξονίας) να βάλουν οι ίδιοι βαθιά το χέρι μέσα στην τσέπη…
Οι νεότερες εξελίξεις
Ως γνωστόν, η Γερμανική εταιρεία έχει ήδη δεσμευτεί ότι μέσα στις προσεχείς ημέρες θα παρουσιάσει ένα αναλυτικό «σχέδιο δράσης» που θα αφορά στην ανάκληση των 11 εκ. οχημάτων που φέρουν, σύμφωνα με τις παραδοχές της ίδιας, το παράτυπο λογισμικό που χειραγωγούσε τις πιστοποιημένες μετρήσεις εκπομπών ρύπων. Σύμφωνα με τους ειδικούς, οι λύσεις σε τεχνικό επίπεδο που πρέπει να ακολουθήσει η VW είναι δύο. Σύμφωνα με την αμερικάνικη EPA (Environmental Protection Agency), σε κάποια από τα «πειραγμένα» μοντέλα που εφοδιάζονται με τον κινητήρα ΕΑ189 θα χρειαστεί απλώς ο επαναπρογραμματισμός της ηλεκτρονικής μονάδας ελέγχου (ECU), ενώ σε κάποια άλλα και η αντικατάσταση περιφερειακών συστημάτων ή και ολόκληρου του συστήματος ηλεκτρονικής διαχείρισης. Και αυτό, γιατί στα παλαιότερα μοντέλα (από το 2008 και εξής) που εφοδιάζονταν με τον ΕΑ189 κινητήρα, οι ιθύνοντες της γερμανικής εταιρείας υιοθετούσαν ως «αντιρρυπαντικό μέσο» στο σύστημα εξαγωγής τους τις γνωστές και ως «παγίδες» οξειδίων του αζώτου (ΝΟx), ενώ στα νεότερα (από το 2012 και μετά) την πιο εξελιγμένη τεχνολογία Selective Catalytic Reduction, γνωστότερη και ως AdBlue, που ψεκάζει με ένα ειδικό υγρό την εξάτμιση του οχήματος. Σε κάθε περίπτωση, οι ειδικοί εκτιμούν πως και στις δύο περιπτώσεις η αποκατάσταση της… αλήθειας ως προς τις εκπομπές NOx είναι πολύ πιθανό να επιφέρει αλλαγές στα χαρακτηριστικά απόδοσης των κινητήρων ΕΑ189, όπως είναι η αύξηση της κατανάλωσης ή και η μείωση της απόδοσης._Χ.Α.
VW AG: Οσμές σκανδάλου με επίκεντρο τις εκπομπές
Η VW παραδέχεται το «σκάνδαλο ρύπων»
VW #dieselgate: Τέλος εποχής για τον Martin Winterkorn
Πως λειτουργεί το παράνομο λογισμικό της VW
VW #dieselgate: Η θύελλα συνεχίζεται
VW #dieselgate: Αλλαγή φρουράς
EPA: Μετρήσεις ρύπων σε πραγματικές συνθήκες
Ελβετία: Απαγόρευση πωλήσεων για τα πετρελαιοκίνητα μοντέλα προδιαγραφών Euro 5 του VW Group!
VW #dieselgate: Διορία μέχρι 7 Οκτωβρίου
VW #dieselgate: 2,1 εκ. Audi φέρουν το παράτυπο λογισμικό
VW #dieselgate: Εισαγγελική έρευνα κατά Winterkorn
VW #dieselgate: Έτσι ξεκίνησαν όλα;