Σύμφωνα με ανάρτηση του πρακτορείου Reuters στην επίσημη ιστοσελίδα του, η VW φέρεται να εξέλιξε περισσότερα από ένα λογισμικά που χειραγωγούσαν τα αποτελέσματα στις προβλεπόμενες δοκιμές πιστοποίησης των εκπομπών ρύπων των αυτοκινήτων της κατά τα διάρκεια της… επίμαχης περιόδου 2009-2015.
Αυτό επικαλούνται με καταγγελία τους στο διεθνές ειδησεογραφικό πρακτορείο τρεις μη κατονομαζόμενες πηγές, ανάμεσα στις οποίες περιλαμβάνεται ένα υψηλόβαθμο στέλεχος της ίδιας της VW, καθώς και ένας αμερικανός αξιωματούχος με γνώση των ερευνών που διενεργούνται αυτή τη στιγμή στο «εσωτερικό» της γερμανικής εταιρείας. Στο ίδιο ρεπορτάζ, μάλιστα, οι καταγγέλλοντες σημειώνουν πως ο Όμιλος VW εξέλιξε κατά τη διάρκεια τη εν λόγω 7ετίας πολλές και διαφορετικές εκδοχές του «παραπλανητικού» λογισμικού, το οποίο και εγκαταστάθηκε σε τέσσερις διαφορετικούς τύπους κινητήρων. Εκπρόσωποι της VW αρνήθηκαν, εν τω μεταξύ, να σχολιάσουν τη συγκεκριμένη είδηση, τόσο στην Ευρώπη όσο και στις ΗΠΑ, επικαλούμενοι το γεγονός πως οι έρευνες και στις δύο πλευρές του Ατλαντικού βρίσκονται ακόμα εν εξελίξει. Θυμίζουμε, πάντως, πως o Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της VW Αμερικής, Michael Horn, αποκάλυψε μέσω μιας έγγραφης κατάθεσής του που υπεβλήθει πριν λίγες μόλις μέρες στα μέλη της Επιτροπής Ενέργειας και Εμπορίου των ΗΠΑ πως η γερμανική εταιρεία χρησιμοποιεί ως «μέρος της στρατηγικής έλεγχου των εκπομπών ρύπων» ένα ακόμα λογισμικό ως «βοηθητική διάταξη ελέγχου», όπως αποκαλείται χαρακτηριστικά, σε συγκεκριμένους πετρελαιοκινητήρες μοντέλων του 2016. Μάλιστα, οι επίσημες αιτήσεις πιστοποίησης των εν λόγω μοντέλων, τις οποίες εδώ και καιρό έχει στα χέρια της η αμερικανική EPA (Environmental Protection Agency), έχουν ήδη αποσυρθεί.
Το ερώτημα που αφορά στον αριθμό αλλά και στο «είδος» των εμπλεκομένων προσώπων (μηχανικών, στελεχών κοκ) στο σκάνδαλο, παραμένει ακόμα αναπάντητο. Σήμερα, πάντως, υψηλόβαθμος αξιωματούχος της γερμανικής εταιρείας δήλωσε στο Reuters πως «εργαζόμαστε με επιμονή προκειμένου να ανακαλύψουμε ποιος ήξερε τι και πότε, αλλά ακόμα είναι πολύ νωρίς για να πούμε οτιδήποτε». Σε κάθε περίπτωση, το θέμα των προσώπων αποτελεί ζήτημα μεγίστης σημασίας, αφού ο αριθμός, αλλά, κυρίως, το «επίπεδο» των ανθρώπων στη διοικητική βαθμίδα της VW AG που ήξεραν για την ύπαρξη του εν λόγω λογισμικού αναμένεται να διαδραματίσει πρωταγωνιστικό ρόλο όσον αφορά στο ύψος των χρηματικών προστίμων-αποζημιώσεων που μπορούν να διεκδικήσουν μέσω της νομικής οδού ιδιώτες, φορείς αλλά και τα ίδια τα κράτη. Κάπως έτσι ενδεχομένως να εξηγείται και η… βιασύνη της VW AG να ρίξει το βάρος των ευθυνών «σε μια μικρή ομάδα μηχανικών», όπως χαρακτηριστικά έχει δηλώσει τις πρώτες μέρες της θητείας του ο νέος CEO του Ομίλου, Matthias Muller…
Στις υπόλοιπες νεότερες εξελίξεις του σκανδάλου #dieselgate, αξίζει να σταθούμε σε μια ακόμα… έφοδο των δικαστικών αρχών που έλαβε χώρα την περασμένη Παρασκευή σε γραφεία της VW και συγκεκριμένα σε εκείνα που βρίσκονται στην πόλη του Παρισιού. Στα πλαίσια των ερευνών, οι αρχές, παρουσία αστυνομίας, κατέσχεσαν ηλεκτρονικά αποθηκευμένο υλικό που σχετίζεται, σύμφωνα με έγκυρες πληροφορίες, με την εν λόγω υπόθεση. Στη Γαλλία, ο αριθμός των οχημάτων που εφοδιάζονται με τον κινητήρα ΕΑ189, ο οποίος, όπως παραδέχτηκε η ίδια η VW, φέρει το παράτυπο λογισμικό, ανέρχονται στις 946.092.
Υπό τη σκιά των παραπάνω εξελίξεων, ο παραιτηθείς CEO της VW AG, Martin Winterkorn, εγκατέλειψε τη θέση του Διευθύνοντος Συμβούλου στην Porsche SE, την εταιρεία holding, με άλλα λόγια, που ελέγχεται από τις οικογένειες Piech και Porsche κατέχοντας την πλειοψηφία των μετοχών της VW. Σύμφωνα με δημοσιογραφικές πηγές, ο έτερος μεγάλος μέτοχος της VW, το κρατίδιο της Κάτω Σαξονίας, πιέζει τον πάλαι ποτέ ισχυρό άνδρα του Ομίλου VW να εγκαταλείψει και τις υπόλοιπες θέσεις που κατέχει στους κόλπους του. Με άλλα λόγια, του Προέδρου της Audi και της Scania, αλλά και την αντίστοιχη στη νεοσυσταθείσα εταιρεία holding, Truck & Bus.
Δείτε στα παρακάτω links τη χρονολογική εξέλιξη όλων των γεγονότων του πολύκροτου σκανδάλου #dieselgate._Χ.Α.
VW AG: Οσμές σκανδάλου με επίκεντρο τις εκπομπές ρύπων στις ΗΠΑ
Η VW παραδέχεται το «σκάνδαλο ρύπων»
VW #dieselgate: Τέλος εποχής για τον Martin Winterkorn
Πως λειτουργεί το παράνομο λογισμικό της VW
VW #dieselgate: Η θύελλα συνεχίζεται
VW #dieselgate: Αλλαγή φρουράς
EPA: Μετρήσεις ρύπων σε πραγματικές συνθήκες
Ελβετία: Απαγόρευση πωλήσεων για τα πετρελαιοκίνητα μοντέλα προδιαγραφών Euro 5 του VW Group!
VW #dieselgate: Διορία μέχρι 7 Οκτωβρίου
VW #dieselgate: 2,1 εκ. Audi φέρουν το παράτυπο λογισμικό
VW #dieselgate: Εισαγγελική έρευνα κατά Winterkorn
VW #dieselgate: Έτσι ξεκίνησαν όλα;
VW #dieselgate: Σε αναζήτηση ρευστού…
VW #dieselgate: Ενημέρωση για τα αυτοκίνητα που επηρρεάζονται στην Ελλάδα
VW #dieselgate: Πόσο θα κοστίσει το σκάνδαλο;
VW #dieselgate: Έρχονται περικοπές…
VW #dieselgate: Τον Ιανουάριο ξεκινούν οι ανακλήσεις
VW #dieselgate: Λογισμικό «ελέγχου» και στους ΜΥ2016 κινητήρες ντίζελ
VW #dieselgate: Στο μικροσκόπιο τα «καθαρά» δάνεια της VW
To #dieselgate γίνεται… ταινία!
VW Group: Προσεχώς… καθαρότερο!
VW #dieselgate: Ανακαλούνται 8,5 εκ. οχήματα στην Ευρώπη