Το μεγαλύτερο σκάνδαλο στην ιστορία της VW και ενδεχομένως στο σύνολο της βιομηχανίας της χώρας, αποκτά ολοένα και περισσότερες προεκτάσεις και «επιπλοκές» που ξεπερνούν τα αυστηρά όρια του πάλαι ποτέ κυρίαρχου γερμανικού κολοσσού, που πλέον καλείται να μαζέψει τα… αμάζευτα.
Ενδεικτικός της έκτασης που έχει πλέον λάβει το σκάνδαλο #dieselgate εντός και εκτός Γερμανίας είναι ο χθεσινός τίτλος-σχόλιο της «εγχώριας» Deutsche Welle, η οποία σημειώνει χαρακτηριστικά: «Μια παγκόσμια γερμανική αυτοκρατορία συνθλίβεται αυτές τις μέρες υπό το βάρος ενός σκανδάλου που δεν ταιριάζει στο προφίλ και στη φήμη που έχει αποκτήσει ο κλάδος της αυτοκινητοβιομηχανίας Made in Germany». Στο ίδιο μήκος κύματος και η Die Welt του Βερολίνου, η οποία, υπό το βάρος των σκιών που μέρα με τη μέρα αφήνει στη κοινή γνώμη το όλο θέμα, στο κεντρικό της θέμα αναφέρει: «Οι Γερμανικές επιχειρήσεις είναι επιτυχημένες γιατί η ένδειξη Made in Germany αποτελεί εχέγγυο ότι το προϊόν ανταποκρίνεται απόλυτα στις προδιαγραφές». Στο Μόναχο, η Süddeutsche Zeitung σχολιάζει χαρακτηριστικά: «Ο ρυθμός με τον οποίο καταρρίπτεται αυτές τις μέρες ο μύθος VW κόβει την ανάσα και παράλληλα προκαλεί τεράστια ανησυχία». Ας δούμε όμως αναλυτικά τι νεότερο έχει προκύψει πάνω στο όλο ζήτημα το τελευταίο 24ωρο.
Στις… παρυφές της BMW
Σύμφωνα με σημερινά δημοσιεύματα γερμανικών αυτοκινητικών εντύπων, οι οσμές σκανδάλου όσον αφορά στην πιθανή χειραγώγηση των αποτελεσμάτων που προκύπτουν στις προβλεπόμενες από τη νομοθεσία μετρήσεις εκπομπών ρύπων, μπορεί να… αγγίζουν και τον έτερο μεγάλο εγχώριο κατασκευαστή. Συγκεκριμένα, το Auto Bild αναφέρει στο εν λόγω προ-δημοσίευμά του ότι στη δοκιμή της X3 xDrive 20d και σε τεστ που διενήργησε ο μη κερδοσκοπικός ερευνητικός οργανισμός International Council on Clean Transportation (ICCT), τα αποτελέσματα έδειξαν μεγαλύτερες εκπομπές NOx έως και 11 φορές σε σχέση με τις επιτρεπόμενες με βάση τους κανόνες αλλά και τις οδηγίες της ΕΕ. Φυσικά, οι ιθύνοντες της BMW έσπευσαν να διαβεβαιώσουν πως «…στον Όμιλό μας δεν υπάρχουν συστήματα που επηρεάζουν τις εκπομπές ρύπων», διαψεύδοντας ουσιαστικά όλα όσα επικαλείται το γερμανικό έντυπο. «Θα επικεντρώσουμε τις έρευνες μας όχι μόνο στα μοντέλα της VW αλλά και σε εκείνα άλλων κατασκευαστών», έσπευσε να δηλώσει σήμερα με τη σειρά του ο Γερμανός Υπουργών Μεταφορών, Alexander Dobrindt. Όπως ήταν αναμενόμενο, στο άκουσμα και μόνο των παραπάνω πληροφοριών και δηλώσεων, οι αγορές έσπευσαν σήμερα να προεξοφλήσουν τις επιπτώσεις μιας πιθανής εμπλοκής στο σκάνδαλο και άλλων κατασκευαστών, με την μετοχή της BMW να καταγράφει στη Φρανκφούρτη πτώση της τάξης του 6,6%. Εξίσου νευρική ήταν η αντίδραση και για τη Mercedes, που είδε νωρίς το μεσημέρι τη μετοχή της να «χάνει» 5,8% σε αξία σε σχέση με εχθές.
Καρατομήσεων συνέχεια…
Τουλάχιστον τέσσερα θα είναι τα υψηλόβαθμα στελέχη που θα δουν αύριο την… πόρτα της εξόδου από τους κόλπους του VW Group με αφορμή τη συνέλευση του Εποπτικού Συμβουλίου της εταιρείας. Αυτό τουλάχιστον αναφέρουν σήμερα πολλά διεθνή μέσα ενημέρωσης, επικαλούμενα «εσωτερικές πηγές» του γερμανικού Ομίλου. Πιο συγκεκριμένα, πρόκειται για το αφεντικό του Τμήματος Έρευνας και Εξέλιξης της Audi, Ulrich Hackenberg, καθώς και για τον Wolfgang Hatz, ο οποίος ηγείται του τμήματος Εξέλιξης Κινητήρων της Porsche. Ανάλογη αναμένεται να είναι και η τύχη του ισχυρού άνδρα της VW Αμερικής, Michael Horn, ενώ εκτός Ομίλου αναμένεται να τεθεί και ο Heinz-Jakob Neusser, ο οποίος μέχρι τώρα διατελούσε χρέη Προέδρου του Δ.Σ. στη VW AG.
Ο Matthias Muller προ των πυλών
Ο αντικαταστάτης του Martin Winterkorn, ο οποίος χθες υπέβαλε την παραίτηση του από τη θέση του CEO, θα είναι κατά πάσα πιθανότητα ο σημερινός Διευθύνων Σύμβουλος της Porsche, Matthias Muller. O 62χρονος μάνατζερ, ο οποίος έχει τη σαφή «υπόγεια» υποστήριξη όχι μόνο μελών της οικογένειας Porsche, αλλά και της πλειοψηφίας του 20μελούς Εποπτικού Συμβουλίου της VW AG, έχει «περάσει» από πολλές θέσεις στους κόλπους του κατέχοντας μεταξύ άλλων στο πρόσφατο παρελθόν και τη θέση του επικεφαλής στον τομέα της στρατηγικής ανάπτυξης των προϊόντων όλων των εταιρειών του. Η υποψηφιότητα του Matthias Muller υποστηρίζεται, επίσης, από τα ισχυρά εργατικά συνδικάτα του γερμανικού Ομίλου, που εξέφρασαν ανοιχτά σήμερα την προτίμηση τους στο πρόσωπο του, αλλά, πρωτίστως, την… κάλυψη του Ferdinand Piech και της οικογένειας του, που κατέχουν την πλειοψηφία των μετόχων του VW Group. Για την ιστορία, θυμίζουμε πως ο Ferdinand Piech ήταν πριν λίγους μόλις μήνες ο μεγάλος χαμένος στην αντιπαράθεσή του με τον «απελθόντα» Martin Winterkorn, ο οποίος, όπως όλα δείχνουν θα παραδώσει τελικά το πηδάλιο του Ομίλου στον προστατευόμενο του… ηττημένου στην εν λόγω ενδο-οικογενειακή αντιπαράθεση. Τα όποια συμπεράσματα, δικά σας.
Διαβάστε πως λειτουργεί το παράτυπο λογισμικό της VW.
Για όλες τις προγενέστερες εξελίξεις αναφορικά με το σκάνδαλο #dieselgate μπορείτε να διαβάσετε κάνοντας κλίκ εδώ, εδώ, εδώ και εδώ._Χ.Α.