Η γερμανική Bild am Sonntag παρουσίασε μια αρκετά ενδιαφέρουσα εκδοχή για τις «ρίζες» του σκανδάλου #dieselgate.Μένει να αποδειχθεί και αληθινή, βέβαια…
Συμφώνα με την κυριακάτικη έκδοση της Bild, όλα ξεκίνησαν πριν δέκα περίπου χρόνια και συγκεκριμένα το 2005, όταν ο τότε επικεφαλής της VW, Wolfgang Bernhard, έδωσε εντολή στους μηχανικούς της να εξελίξουν έναν νέο πετρελαιοκινητήρα για την αγορά των ΗΠΑ. Για το νέο αυτό εγχείρημα, σύμφωνα πάντα με το δημοσίευμα της εφημερίδας, ο Bernhard επιστράτευσε τις υπηρεσίες του Rudolf Krebs, που την εποχή εκείνη εργαζόταν ως μηχανικός εξέλιξης για λογαριασμό της Audi. Ένα χρόνο αργότερα, ο Krebs παρουσίασε και επίσημα την πρόταση του, η οποία και διακρίθηκε για την πολύ καλή της απόδοση. Ωστόσο, ο συγκεκριμένος κινητήρας, προκειμένου να «ικανοποιήσει» τις αυστηρές, ακόμα και την εποχή εκείνη, προδιαγραφές ρύπων της αμερικάνικης αγοράς, έπρεπε να υιοθετήσει την τεχνολογία AdBlue, που την εποχή εκείνη η VW εγκαθιστούσε στα μεγαλύτερα μοντέλα της γκάμας, όπως το Passat και το Touareg. Και κάπου εδώ, φαίνεται πως άρχισαν τα προβλήματα, με το οικονομικό τμήμα της εταιρείας να απορρίπτει με μιας την προτεινόμενη από τους μηχανικούς αυτή λύση κρίνοντας την ως «οικονομικά ασύμφορη». Πολλώ δε μάλλον, με δεδομένο ότι την εποχή εκείνη η VW είχε μόλις ξεκινήσει την υλοποίηση ενός παγκόσμιου προγράμματος που είχε ως επίκεντρο της –τι άλλο;- τις περικοπές κόστους. Σύμφωνα με την Bild am Sonntag, η ενσωμάτωση του συστήματος AdBlue στα αυτοκίνητα που θα «φορούσαν» τον υπό εξέλιξη εν έτει 2006 αυτό κινητήρα θα επιβάρυνε το κατασκευαστικό κόστος κάθε οχήματος που θα έβγαινε από τη γραμμή παραγωγής των εργοστασίων του Ομίλου κατά το… απαγορευτικό ποσό των 300 ευρώ.
Ποια ήταν η συνέχεια; Τον Ιανουάριο του 2007, σύμφωνα με το… εγχώριο δημοσίευμα, πριν ο «επίμαχος» κινητήρας πάρει το δρόμο για την γραμμή παραγωγής, ο Wolfgang Bernhard εγκαταλείπει την VW και ο Rudolf Krebs, ο άνθρωπος που αποτέλεσε τον ιθύνοντα νου στην εξέλιξη του νέου TDI, μετατίθεται σε άλλο πόστο με το που ο νέος Πρόεδρος της VW AG, Martin Winterkorn, ανέλαβε τα ηνία της. Σύμφωνα με το ρεπορτάζ του γερμανικού εντύπου, στη συνέχεια το νέο πλέον αφεντικό του Ομίλου δίνει εντολή στον επικεφαλή του Τμήματος Εξέλιξης της Audi, Ulrich Hackenberg, αλλά και στο αφεντικό του τομέα Ανάπτυξης Κινητήρων και Συστημάτων Μετάδοσης της μάρκας, Wolfgang Hatz, να συνεχίσουν την «εξέλιξη» του εν λόγω κινητήρα, στην ηλεκτρονική μονάδα διαχείρισης του οποίου, όπως αποδεικνύεται σήμερα, προστέθηκε ένα διόλου αθώο λογισμικό…
Χθες, σύμφωνα με αναφορές του πρακτορείου Reuters, έθεσε σε διαθεσιμότητά τόσο τον Ulrich Hackenberg όσο και Wolfgang Hatz!
Εν τω μεταξύ, «έκλεισε» σήμερα το πάζλ της… ταυτοποίησης των αυτοκινήτων του γερμανικού Ομίλου, τα οποία είναι εφοδιασμένα με το παράνομο λογισμικό του. Η… καταμέτρηση έδειξε πως πρόκειται για 5 εκ. μοντέλα της VW, 1,8 εκ. επαγγελματικά οχήματά της, 2,1 εκ. αυτοκίνητα της Audi, 1,2 εκ., Skoda καθώς και 700.000 μοντέλα της ισπανικής Seat. Μάλιστα, σύμφωνα με το πρακτορείο Reuters, από τα τελευταία υπάρχουν αδιάθετα λίγο περισσότερα από 3.000, τα οποία φυσικά και θα «δεσμευτούν» από τους ιθύνοντες της._Χ.Α.
VW AG: Οσμές σκανδάλου με επίκεντρο τις εκπομπές
Η VW παραδέχεται το «σκάνδαλο ρύπων»
VW #dieselgate: Τέλος εποχής για τον Martin Winterkorn
Πως λειτουργεί το παράνομο λογισμικό της VW
VW #dieselgate: Η θύελλα συνεχίζεται
VW #dieselgate: Αλλαγή φρουράς
EPA: Μετρήσεις ρύπων σε πραγματικές συνθήκες
Ελβετία: Απαγόρευση πωλήσεων για τα πετρελαιοκίνητα μοντέλα προδιαγραφών Euro 5 του VW Group!
VW #dieselgate: Διορία μέχρι 7 Οκτωβρίου
VW #dieselgate: 2,1 εκ. Audi φέρουν το παράτυπο λογισμικό
VW #dieselgate: Εισαγγελική έρευνα κατά Winterkorn