Μία μόλις βδομάδα μετά την αποκάλυψη του σκανδάλου #dieselgate και τη δημόσια αποδοχή της «παρατυπίας» από τον απελθόντα CEO του, ο Όμιλος VW διορίζει σήμερα νέο Διευθύνοντα Σύμβουλο. Επιρρίπτοντας την ευθύνη σε «μια μικρή ομάδα μηχανικών»(!), πολλά από τα υψηλόβαθμα στελέχη του παίρνουν την άγουσα για τα… αποδυτήρια, ενώ κάποια άλλα μετακινούνται αποκτώντας νέους ρόλους και καθήκοντα. Στόχος των κινήσεων αυτών, η ανασύνταξη δυνάμεων «εντός των τειχών» και φυσικά μέσω αυτής η αντιστροφή της βαριάς ατμόσφαιρας που δικαίως πλέον επικρατεί στο σύνολο της παγκόσμιας κοινής γνώμης.
Όπως είχε ήδη προαναγγελθεί, το 20μελές Εποπτικό Συμβούλιο της VW AG συνεδρίασε σήμερα διορίζοντας και επίσημα τον νέο Διευθύνοντα Σύμβουλό του. Πλέον, ο Matthias Mueller θα είναι ο άνθρωπος που από εδώ και στο εξής θα κληθεί να… βγάλει τα κάστανα από τη φωτιά για λογαριασμό της πάλαι ποτέ ισχυρότερης «ομοσπονδίας» αυτοκινητοβιομηχανιών, όχι μόνο καταστρώνοντας, αλλά, πρωτίστως, υλοποιώντας στην πράξη ένα τιτάνιο σχέδιο σε διοικητικό, επικοινωνιακό και δικαστικό επίπεδο, που το συντομότερο δυνατόν θα πρέπει να έχει ως αποτέλεσμα «την ανάκτηση της χαμένης εμπιστοσύνης στο VW Group», όπως χαρακτηριστικά τόνισε σε σημερινές του δηλώσεις ο 62ρονος Γερμανός μάνατζερ. Ο Mueller, ο οποίος εντάχθηκε στο δυναμικό της Audi το 1978(!), αρχικά ως μηχανικός της, θήτευσε στους κόλπους του γερμανικού Ομίλου σε ουκ ολίγες διοικητικές θέσεις τα χρόνια που ακολούθησαν διατελώντας μάλιστα από το 2010 μέχρι και σήμερα χρέη Διευθύνοντος Συμβούλου στην Porsche AG. Σήμερα, στην πιο κρισιμότερη καμπή της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας, όντας πλέον στην καυτή… καρέκλα του CEO της VW AG, ο αντικαταστάτης του Martin Winterkorn διαβεβαιώνει ρητά πως «δεν θα αφήσουμε τίποτα ανεξιχνίαστο και με τη μέγιστη διαφάνεια θα καταλήξουμε στα σωστά συμπεράσματα». Ας το ελπίσουμε…
Στις υπόλοιπες ανακατατάξεις, αξίζει να σταθεί κανείς στην «αποχώρηση» του Christian Klingler, ο οποίος ηγείτο μέχρι πρωτινός του τμήματος Πωλήσεων και Μάρκετινγκ του VW Group, για λόγους όμως που δεν σχετίζονται με το διαβόητο σκάνδαλο παραποίησης των αποτελεσμάτων στις τυποποιημένες μετρήσεις εκπομπών ρύπων, που αποδεδειγμένα πλέον «αγγίζει» πάνω από 11 εκ. οχήματα παγκοσμίως. Αυτό τουλάχιστον επικαλούνται σήμερα, μέσω της επίσημης ανακοίνωσής που εξέδωσαν αργά το βράδυ, οι ιθύνοντες της γερμανικής εταιρείας. Την θέση του αναλαμβάνει ο μέχρι σήμερα Πρόεδρος της Seat, Juergen Stackmann, ενώ το κενό που αφήνει πίσω του ο 52χρονος Γερμανός καλύπτεται με την εσωτερική επίσης μετακίνηση στο θώκο της ισπανικής εταιρείας του Luca de Meo, μέχρι πρότινος «αρχηγού» του τμήματος Πωλήσεων της Audi. Οι επόμενες… καραμπόλες αφορούν στη μετακίνηση του νυν CEO της Skoda, Winfried Vahland, στην ηγεσία του νεοσυσταθέντος τμήματος Βορείου Αμερικής της VW AG. Τη θέση του στην τσέχικη εταιρεία αναλαμβάνει ο 55χρονος Bernhard Maier, αφήνοντας πίσω του το Τσουφενχάουζεν και τα τμήματα Πωλήσεων και Μάρκετινγκ στα οποία και προΐστατο μέχρι σήμερα.
Πέρα από τις μετακινήσεις στελεχών, μια εξίσου σημαντική είδηση σε διοικητικό και όχι μόνο επίπεδο, η οποία είχε προαναγγελθεί εδώ και αρκετούς μήνες, αφορά στο «γκρουπάρισμα» των Bentley και Bugatti υπό την σκέπη της Porsche, καθώς και στη «συστέγαση» των Lamborghini και Ducati κάτω από την ομπρέλα της Audi. Οι VW, Seat και Skoda θα παραμείνουν, μέχρι νεοτέρας ασφαλώς, διοικητικά ανεξάρτητες.
Πέρα από όλα τα παραπάνω, όμως, τρεις είναι κατά την προσωπική μας άποψη οι πραγματικές ειδήσεις της σημερινής ημέρας. Η πρώτη αφορά στην παραδοχή της ίδιας της γερμανικής κυβέρνησης ότι στο σκάνδαλο #dieselgate εμπλέκονται και επαγγελματικά οχήματα του Ομίλου VW, αγνώστων προ το παρόν τεχνικών προδιαγραφών, ενώ η δεύτερη στην αποκάλυψη, δια στόματος Herbert Diess, ότι από τα 11 εκ. οχήματα που «φορούν» το παράτυπο λογισμικό, τα 5 εκ. φέρουν τα σήματα της VW. Σε αυτά, μάλιστα, συμπεριλαμβάνονται τα VW Golf έκτης γενιάς και VW Passat έβδομης γενιάς. Αυτό όμως που προκαλεί κατάπληξη είναι η δήλωση του Bernd Osterloh. Με άλλα λόγια, του ίδιου του Προέδρου του Εποπτικού Συμβουλίου της VW AG, ο οποίος προσπάθησε να αποποιηθεί των ευθυνών που μοιραία βαρύνουν τους ώμους των ανώτερων διοικητικών στελεχών του Ομίλου, καθώς με τη δήλωσή του ότι «μια μικρή ομάδα μηχανικών και τεχνικών που εμπλέκονται στην εξέλιξη των κινητήρων της VW έκανε ζημιά στην εταιρεία μας», άφησε με περισσή σαφήνεια να εννοηθεί πως το παγκόσμιο, όπως εξελίσσεται αυτό σκάνδαλο, τελέστηκε εν αγνοία των διοικούντων του!_Χ.Α.
VW AG: Οσμές σκανδάλου με επίκεντρο τις εκπομπές
Η VW παραδέχεται το «σκάνδαλο ρύπων»
VW #dieselgate: Τέλος εποχής για τον Martin
Πως λειτουργεί το παράνομο λογισμικό της VW
VW #dieselgate: Η θύελλα συνεχίζεται