X
Κόσμος

Βροντερό «όχι» από τη Γερμανία στην επιβολή δασμών στα κινεζικά αυτοκίνητα

Η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία και ο καγκελάριος της χώρας Olaf Scholz ζητούν «δίκαιο και ελεύθερο εμπόριο» με την Κίνα υψώνοντας το ανάστημα της Γερμανίας απέναντι στην πρόθεση της ΕΕ να επιβάλλει δασμούς στα κινεζικής κατασκευής αυτοκίνητα που εισάγονται στην Ευρώπη.

Εν αναμονή της απόφασης της ΕΕ να επιβάλλει επιπλέον δασμούς στα κινεζικής κατασκευής αυτοκίνητα που εισάγονται από την μεγαλύτερη αγορά του πλανήτη στην Ευρώπη, ο Γερμανός καγκελάριος Olaf Scholz ύψωσε το ανάστημα της χώρας του δηλώνοντας, εμμέσως πλην σαφώς, ότι η χώρα του δεν συμφωνεί με τις προθέσεις των Βρυξελών.

Ο λόγος είναι μάλλον προφανής, καθώς η αυτοκινητοβιομηχανία της Γερμανίας επωφελείται από τις δραστηριότητές της στην Κίνα και θα είναι σε θέση να ανταγωνιστεί τις αυτοκινητοβιομηχανίες της ασιατικής χώρας εάν το εμπόριο παραμείνει «δίκαιο και ελεύθερο», δήλωσε ο Olaf Scholz το Σάββατο.

Εφόσον η Ευρώπη προβεί στην επιβολή δασμών στα κινεζικής κατασκευής αυτοκίνητα, το Πεκίνο είναι σχεδόν βέβαιο ότι θα προχωρήσει σε αντίποινα μέσω της επιβολής δασμών στα ευρωπαϊκά αυτοκίνητα με κινητήρες μεγάλης χωρητικότητας που πωλούνται στην Κίνα. Αν μη τι άλλο, αυτή η κίνηση θα έπληττε περισσότερο τις γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες, όπως η Mercedes, η BMW και η Porsche.

«Απομόνωση και παράνομα τελωνειακά εμπόδια — τα οποία τελικά απλώς κάνουν τα πάντα πιο ακριβά και τους πάντες φτωχότερους», είπε ο Olaf Scholz σε εκδήλωση που διοργάνωσε η Opel στο Ruesselsheim της Γερμανίας. «Δεν κλείνουμε τις αγορές μας σε ξένες εταιρείες, γιατί δεν το θέλουμε ούτε για τις εταιρείες μας».

Διαβάστε επίσης: Ευρώπη vs Κίνα: Η επιβολή νέων δασμών στα κινεζικά αυτοκίνητα μπορεί να έχει δυσάρεστα αποτελέσματα

Η αυτοκινητοβιομηχανία της Γερμανίας λέει «όχι» στους δασμούς, λέγοντας ότι οι συναλλαγές της με την Κίνα εξασφαλίζουν θέσεις εργασίας στο εσωτερικό της χώρας. Μια κλιμακούμενη εμπορική διαμάχη θα τροφοδοτούσε τον πληθωρισμό και θα καθυστερήσει τη μετάβαση σε μια καθαρότερη οικονομία, δήλωσε νωρίτερα αυτό το μήνα ο πρώην διευθύνων σύμβουλος της VW, Herbert Diess.

«Η αμφισβήτηση της προόδου, καθώς και η καθυστέρηση της ανανέωσης και του μετασχηματισμού, θα είχε πικρές συνέπειες. Αν το κάνουμε αυτό, οι άλλοι θα μας προσπεράσουν», προσέθεσε ο Γερμανός καγκελάριος.

Διαβάστε επίσης: Η Ευρώπη «πυροβολεί τα πόδια της» αν επιβάλλει εισαγωγικούς δασμούς στα κινεζικά EV

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!