Η Volvo αναβαθμίζει την προϊοντική γκάμα των ηλεκτρικών XC40 και C40 Recharge που πλέον, εκτός από τετρακίνητα, διατίθενται και με κίνηση στους πίσω τροχούς, για πρώτη φορά σε μοντέλο του Σουηδού κατασκευαστή εδώ και 25 χρόνια.
Στο πλαίσιο ενός νέου πακέτου προϊοντικών αναβαθμίσεων, η Volvo βελτίωσε τόσο την αυτονομία (σύμφωνα με το πρότυπο μέτρησης WLTP) όσο και την ταχύτητα φόρτισης των XC40 Recharge και C40 Recharge, σε σχέση με τα μοντέλα του απερχόμενου model year. Σε ορισμένες εκδόσεις, η αύξηση στην αυτονομία είναι έως και 60 χλμ.
Επιπλέον, στα C40 Recharge και XC40 Recharge προσφέρονται τρία νέα συστήματα κίνησης. Τα δύο εφοδιάζουν εκδόσεις με κίνηση στον πίσω άξονα – για πρώτη φορά τα τελευταία 25 χρόνια στις τάξεις της Volvo – ενώ το τρίτο αφορά μία αναβαθμισμένη τετρακίνητη έκδοση υψηλών επιδόσεων.
Ακόμη μία πρωτιά για την Volvo αποτελεί το γεγονός ότι ο δεύτερης γενιάς ηλεκτροκινητήρας μόνιμου μαγνήτη που κινεί τους πίσω άξονες στα αμιγώς ηλεκτρικά C40 και XC40 αναπτύχθηκε εσωτερικά στη Volvo.
Η δύναμη επιστρέφει στους πίσω τροχούς
Ας ξεκινήσουμε με τα δύο νέα συστήματα κίνησης που μεταδίδουν την ισχύ στον πίσω άξονα. Η πρώτη επιλογή (standard range) είναι ένας ηλεκτροκινητήρας μόνιμου μαγνήτη που αποδίδει ισχύ 175 kW, τιμή αυξημένη κατά 3% σε σχέση με τον απερχόμενο ηλεκτροκινητήρα των 170 kW που εφοδίαζε την έκδοση με κίνηση στους εμπρός τροχούς.
Στο αμιγώς ηλεκτρικό XC40 Recharge με τον έναν ηλεκτροκινητήρα, η χωρητικότητα της μπαταρίας παραμένει στις 69 kWh, αλλά οι βελτιώσεις στην αποτελεσματικότητα της ψύξης της έχουν αποφέρει αύξηση της αυτονομίας, η οποία πλέον φθάνει τα 460 χλμ. σύμφωνα με τον κύκλο δοκιμών WLTP, έναντι 425 που ήταν προηγουμένως.
H αυτονομία της έκδοσης του C40 Recharge, επίσης με έναν ηλεκτροκινητήρα, αυξήθηκε στα 476 χλμ., έναντι 438 χλμ. που ήταν πριν. Μία φόρτιση από το 10% έως το 80% απαιτεί περίπου 34 λεπτά με τη χρήση ενός δημόσιου φορτιστή συνεχούς ρεύματος 130 kW.
Εάν κανείς επιθυμεί περισσότερη ισχύ και αυξημένη αυτονομία, μπορεί να επιλέξει μία μεγαλύτερη μπαταρία (extended range) σε συνδυασμό με έναν πιο ισχυρό ηλεκτροκινητήρα μόνιμου μαγνήτη, ισχύος 185 kW, που μεταδίδει την κίνηση στους πίσω τροχούς. Αυτή η δεύτερη νέα επιλογή συνοδεύεται από μπαταρία 82 kWh που αυξάνει την αυτονομία στα 515 χλμ. στο XC40 Recharge με τον έναν ηλεκτροκινητήρα και στα 533 χλμ.. στο C40 Recharge, επίσης με τον έναν ηλεκτροκινητήρα.
Και εδώ, η ισχύς φόρτισης είναι βελτιωμένη, καθώς η μεγαλύτερη μπαταρία επιτρέπει αναβαθμισμένη φόρτιση 200 kW σε συνεχές ρεύμα (η προηγούμενη μέγιστη τιμή ήταν 150 kW), ενώ η φόρτιση από το 10% έως το 80% απαιτεί περίπου 28 λεπτά.
Βελτιωμένη τετρακίνητη έκδοση
Οι τετρακίνητες εκδόσεις επίσης επωφελούνται από αυτές τις αναβαθμίσεις, με ακόμη πιο εντυπωσιακές βελτιώσεις στην αυτονομία. Η προηγούμενη διάταξη με δύο ηλεκτροκινητήρες 150 kW (ένας στον εμπρός και ένας στον πίσω άξονα), αντικαταστάθηκε από τον εσωτερικά εξελιγμένο ηλεκτροκινητήρα μόνιμου μαγνήτη με ισχύ 183 kW στον πίσω άξονα και έναν νέο ασύγχρονο ηλεκτροκινητήρα 117 kW στον εμπρός άξονα.
Η νέα διάταξη, σε συνδυασμό με μία μπαταρία 82 kWh και με βελτιώσεις στην αποδοτικότητα της ψύξης της, παρέχει πλέον στο XC40 Recharge Twin Motor AWD αυτονομία έως και 500 χλμ. με μόνο μία φόρτιση, αυξημένη κατά 62 χλμ. σε σύγκριση με την προηγούμενη διάταξη. Η αντίστοιχη αυτονομία για το C40 Recharge Twin Motor AWD έχει αυξηθεί στα 507 χλμ., έναντι 451 χλμ.
Εξωτερικές βελτιώσεις επίσης συμβάλλουν στη βελτίωση της οικονομίας όπου είναι δυνατόν. Για παράδειγμα, νέοι τροχοί ελαφρού κράματος 19 ιντσών τόσο στο XC40 όσο και στο C40 Recharge όχι μόνο αναβαθμίζουν συνολικά την εμφάνιση των δύο μοντέλων, αλλά βοηθούν και στη μείωση της οπισθέλκουσας μέσω της αεροδυναμικής τους σχεδίασης.
Νέος on-board φορτιστής για τις Σειρές 90 και 60
Τα plug-in υβριδικά μοντέλα των Σειρών 90 και 60 εφοδιάζονται πλέον με έναν νέο on-board φορτιστή δύο φάσεων που τους επιτρέπει να φορτίζονται πιο σύντομα (ανάλογα με την αγορά). Ο νέος φορτιστής σχεδόν διπλασιάζει τη μέγιστη ικανότητα φόρτισης των συγκεκριμένων αυτοκινήτων στα 6,4 kW.