X
Κόσμος

Βιώσιμα καύσιμα: Είναι το μέλλον;

Η Mazda πιστεύει ακράδαντα πως η διατήρηση εν ζωή των κινητήρων εσωτερικής καύσης περνά μέσα από τα βιώσιμα καύσιμα.

Η Mazda, όπως και πολλοί άλλοι κατασκευαστές, επενδύουν στα βιώσιμα καύσιμα και διερευνούν τις δυνατότητες αξιοποίησής τους στον πραγματικό κόσμο πιστεύοντας ότι πρόκειται για τη μοναδική ίσως λύση προκειμένου να μην… χαθεί ο κινητήρας εσωτερικής καύσης – αλλά και για να καταστούν βιώσιμα τα ήδη κυκλοφορούντα οχήματα.

Στο πλαίσιο αυτό, η ιαπωνική εταιρεία πραγματοποίησε ένα όχι και τόσο σύντομο road trip μήκους 1.000 μιλίων στη Μ. Βρετανία χρησιμοποιώντας τα βιώσιμα καύσιμα Sustain 100% της εταιρείας Coryton, τα οποία και τροφοδότησαν στην εν λόγω εξόρμηση τον 2λιτρο και ατμοσφαιρικό κινητήρα των 184 ίππων ενός MX-5 Roadster.

Το καύσιμο της Coryton δημιουργήθηκε χρησιμοποιώντας 100% γεωργικά απόβλητα, όπως άχυρο, καθώς και υποπροϊόντα και απόβλητα από καλλιέργειες που δεν θα επρόκειτο να χρησιμοποιηθούν για κατανάλωση. Τονίζοντας τον ρόλο που μπορούν να διαδραματίσουν τα βιώσιμα καύσιμα στη μείωση των εκπομπών ρύπων των αυτοκινήτων δρόμου, καθώς και εκείνων που συμμετέχουν σε αγώνες, η όλη προσπάθεια της Mazda έρχεται να υπογραμμίσει επίσης ότι τα εν λόγω καύσιμα θα μπορούσαν να συμπληρώσουν την προσέγγιση πολλαπλών λύσεων της εταιρείας για την επίτευξη της πολυδιαφημισμένης πλέον κλιματικής ουδετερότητας.

Αν μη τι άλλο, τα βιώσιμα καύσιμα μπορούν επίσης να αποτελέσουν μια λύση για τα εκατομμυρία των αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης που θα παραμείνουν στους δρόμους μας για τις επόμενες δεκαετίες.

«Περίπου το 90% των οχημάτων στους δρόμους του Ηνωμένου Βασιλείου εξακολουθούν να τροφοδοτούνται αποκλειστικά από κινητήρες εσωτερικής καύσης, με πολλά να μπορούν να λειτουργούν για πολλά χρόνια ακόμη. Τα αειφόρα καύσιμα, όπως τα βιοκαύσιμα, τα efuels και τα συνθετικά καύσιμα παρέχουν μια εναλλακτική λύση χαμηλών εκπομπών άνθρακα σε σχέση με τα συμβατικά καύσιμα υδρογονανθράκων, διασφαλίζοντας τη μεγιστοποίηση της διάρκειας ζωής αυτών των οχημάτων με ελάχιστες επιπτώσεις», δηλώνουν οι ιθύνοντες της Mazda.

Ένα άλλο παράδειγμα της προώθησης προηγμένων βιοκαυσίμων δεύτερης γενιάς της Mazda στο μηχανοκίνητο αθλητισμό είναι το Mazda2 που συμμετέχει στη σειρά αγώνων Super Taikyu Endurance στην Ιαπωνία. Ενταγμένο στην κατηγορία ST-Q, η οποία αφορά πειραματικά αυτοκίνητα ή οχήματα με εναλλακτικά καύσιμα, το Mazda2 τροφοδοτείται από 100% βιοντίζελ κατασκευασμένο από χρησιμοποιημένο μαγειρικό λάδι και λίπη μικροφυκών.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!