Η παραγωγή του πολυαναμενόμενου Toyota GR Yaris ξεκίνησε, καθώς το πρώτο όχημα βγήκε ήδη από το εργοστάσιο Motomachi της Ιαπωνίας και οι πρώτες παραδόσεις σε Ευρωπαίους αγοραστές, υπολογίζονται για τον ερχόμενο Νοέμβριο.
Είναι γνωστό πως το νέο Toyota GR Yaris, αποτελεί ένα από πλέον αναμενόμενα αυτοκίνητα της αγοράς. Όπως ανακοίνωσε η Toyota, η παραγωγή του ιαπωνικού hot hatch ξεκίνησε τις προηγούμενες ημέρες και το πρώτο GR Yaris έχει ήδη εξέλθει από τη γραμμή παραγωγής του εργοστασίου Motomachi, που βρίσκεται στην πόλη της Toyota, στην Ιαπωνία.
Η παραγωγή του Toyota GR Yaris, έδωσε την ευκαιρία στους μηχανικούς παραγωγής της Toyota να ανασχεδιάσουν τις διαδικασίες της παραγωγής, ειδικά για το συγκεκριμένο αυτοκίνητο. Επιπλέον, η Toyota Gazoo Racing, αγωνιστικό παρακλάδι της ιαπωνικής μάρκας, δημιούργησε το “GR factory”, εργοστάσιο στο οποίο θα γίνεται αποκλειστικά η παραγωγή των αυτοκινήτων GR της Toyota. Το συγκεκριμένο εργοστάσιο, περιλαμβάνει αρκετά ξεχωριστά σημεία συναρμολόγησης, όπου χρησιμοποιούνται αυτόματα οχήματα (AGV), δηλαδή ειδικά ρομπότ. Αυτή η αυτοματοποιημένη διαδικασία, εξασφαλίζει ακρίβεια στη συναρμολόγηση και παραγωγή ιδιαίτερα άκαμπτων πλαισίων, που ειδικά στην περίπτωση των σπορ αυτοκινήτων, παίζει σημαντικό ρόλο. Τα παραπάνω στοιχεία, είναι πολύ σημαντικά για το βέλτιστο αποτέλεσμα σε τυπικές γραμμές παραγωγής μεγάλου αριθμού αυτοκινήτων, όπως θα συμβαίνει με το Toyota GR Yaris.
Για την παραγωγή του GR Yaris, η Toyota Gazoo Racing έχει συγκεντρώσει στο εργοστάσιο Motomachi, την αφρόκρεμα των “Takumi”. Ο λόγος για μηχανικούς εξεζητημένων δεξιοτήτων, οι οποίοι διακρίνονται για τις ικανότητές τους στη χειροποίητη συναρμολόγηση. Άλλωστε, το συγκεκριμένο εργοστάσιο χρησιμοποιείται και για εκπαίδευση δεξιοτήτων σε τεχνικά θέματα, προς εργαζόμενους σε άλλα εργοστάσια παραγωγής της Toyota.
Υπενθυμίζουμε, πως το Toyota GR Yaris, ενσωματώνει τεχνογνωσία την οποία έχει αποκτήσει η Toyota από το WRC. Το αυτοκίνητο που βασίζεται σε νέα πλατφόρμα, εφοδιάζεται με 3κύλινδρο υπερτροφοδοτούμενο βενζινοκινητήρα χωρητικότητας 1,6 λίτρων, αποδίδοντας ισχύ 261 ίππων και ροπή 360 Nm, ενώ από πλευράς επιδόσεων, η επιτάχυνση 0-100 θα γίνεται σε λιγότερα από 5,5”. Ακόμη, το ιαπωνικό hot hatch διαθέτει χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων 6 σχέσων και είναι τετρακίνητο, με την κίνηση να μεταδίδεται στους πίσω τροχούς με χρήση συνεκτικού συμπλέκτη. Στο εμπρός μέρος, οι αναρτήσεις έχουν γόνατα McPherson και στο πίσω, εφοδιάζονται με διπλά ψαλίδια.
Επιπλέον, το GR Yaris θα διατίθεται είτε σε απλή έκδοση, που περιλαμβάνει ελεύθερα διαφορικά και αυτόματη κατανομή ροπής, η οποία μπορεί να φτάσει έως και 100% στον πίσω άξονα, είτε σε μια πιο “αγωνιστική”. Σε αυτή την περίπτωση, τα διαφορικά Torsen εμπρός και πίσω διαθέτουν τρία προγράμματα κατανομής ροπής (Normal, Sport, Track). Στο Normal, το 60% της ροπής θα μεταφέρεται στους κατευθυντήριους τροχούς, ενώ στο Sport αυτο θα συμβαίνει για το 30% της ροπής. Τέλος, στο πιο αγωνιστικό “Track”, η κατανομή ροπής στους δύο άξονες θα είναι 50-50%.
Οι πρώτες παραδόσεις του Toyota GR Yaris αναμένεται να ξεκινήσουν τον επόμενο Νοέμβριο και θα ενταθούν, στα τέλη του 2020 και τις αρχές του 2021.