Αντίστροφα φαίνεται πως έχει αρχίσει να μετρά ο χρόνος για τα πετρελαιοκίνητα μοντέλα της ιαπωνικής εταιρείας που προορίζονται για τις επιμέρους αγορές της γηραιάς ηπείρου.
Η έντονη αμφισβήτηση και εν γένει το πέπλο… δυσπιστίας που εδώ και αρκετό καιρό πλανάται πάνω από τους πάσης λογής πετρελαιοκινητήρες στο σύνολο της ευρωπαϊκής αγοράς, σε συνδυασμό με την αυξανόμενη ζήτηση των υβριδικών της προτάσεων, φαίνεται να ωθούν τον Ιάπωνα κατασκευαστή προς την απόφαση να τερματίσει τη διάθεση των εκδόσεων ντίζελ στη γηραιά ήπειρο σε εύλογο χρονικό διάστημα από σήμερα. Αυτό τουλάχιστον φέρεται να δήλωσε σε εκπροσώπους του βρετανικού αυτοκινητικού Τύπου ο εκτελεστικός πρόεδρος της Toyota στην Ευρώπη, Didier Leroy, μιλώντας στο περιθώριο της 45ης Διεθνούς Έκθεσης Αυτοκινήτου που αυτές τις μέρες πραγματοποιείται στο Τόκιο της Ιαπωνίας.
«Η άποψη μου είναι ότι δεν θα λανσάρουμε άλλα ντίζελ», δήλωσε χαρακτηριστικό ο Leroy.
Και συμπλήρωσε:
«Φυσικά, πρέπει να κοιτάμε μακροπρόθεσμα, αλλά σε κοντινό ορίζοντα δεν είναι πιθανό να γίνει κάτι τέτοιο. Δείτε για παράδειγμα το νέο Yaris που ξεκίνησε να διατίθεται πριν λίγους μήνες. Δεν προσφέρεται σε έκδοση ντίζελ. Υπάρχουν μερικές εκδόσεις ντίζελ, αλλά μόνο για εταιρικούς στόλους. Στη λιανική δεν διατίθεται το καύσιμο αυτό. Και μην ξεχνάτε ότι μιλάμε για ένα μοντέλο που αντιπροσωπεύει το 25% των πωλήσεων της Toyota!».
Σχολιάζοντας την αντίστοιχη τακτική που ακολουθήθηκε με το C-HR, o Didier Leroy, είπε:
«Πριν καιρό το ίδιο πράξαμε και με το C–HR. Την εποχή εκείνη το δίκτυο στην Ευρώπη πίεζε για εκδόσεις ντίζελ. Και εγώ πήρα την απόφαση να μην το προσφέρουμε. Είπα όχι, καθώς οφείλουμε να ακολουθήσουμε το μακροπρόθεσμο πλάνο της εταιρείας».
Σχολιάζοντας με την ευκαιρία τις επερχόμενες και πιο αυστηρές νόρμες που αφορούν στις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα, ο εκτελεστικός πρόεδρος της εταιρείας, δήλωσε τα εξής:
«Αυτή τη στιγμή γνωρίζουμε ποιο είναι το σχέδιο μέχρι το 2020και υπάρχει μια πρόταση από τους ευρωπαίους κατασκευαστές αυτοκινήτων να συνεχίσουν το σημερινό ποσοστό μείωσης μεταξύ 2021 και 2030. Μιλάμε για μια μείωση 20%. Περιμένουμε να δούμε. Αλλά ποιος θα είναι ο νέος στόχος με βάση το WLTP; Υπάρχει ακόμη ένα ερωτηματικό στον επόμενο στόχο»._Χ.Α.