H Toyota, στο Kenshiki Forum 2023 που έγινε στο Λουξεμβούργο παρουσίασε τα πλάνα της για το μέλλον, που αφορούν την αξιοποίηση όλων των διαθέσιμων τεχνολογιών, αλλά και τα επερχόμενα νέα μοντέλα της.
Την ηγετική της θέση στο χώρο της αυτοκινητοβιομηχανίας επιβεβαίωσε η Toyota για ακόμα μια φορά στο Λουξεμβούργο, εκεί όπου πραγματοποιήθηκε το Kenshiki Forum 2023. Αποτελεί τον καθρέπτη του Japan Mobility Show στην Ευρώπη και φέτος ήταν το πέμπτο στη σειρά Forum που έλαβε χώρα επί ευρωπαϊκού εδάφους.
Οι Ιάπωνες ήρθαν με πλήρη σύνθεση, στελεχών και υλικών, να παρουσιάσουν σε μια μεγάλης εμβέλειας εκδήλωση το μέλλον τους, που δεν εστιάζει στα απολύτως αυτονόητα, που αρκετοί ίσως θα φαντάζονται. Η ηλεκτροκίνηση είναι σε πρώτο πλάνο, αλλά όχι και σε πρωταγωνιστικό ρόλο, καθώς η Toyota για μια ακόμα φορά έδειξε ότι βαδίσει στο σωστό δρόμο από νωρίς.
Όταν οι άλλοι έτρεχαν να «μεταλλάξουν» τη γκάμα τους σε αμιγώς ηλεκτρική, οι Ιάπωνες της Toyota επέδειξαν υπομονή. Ίσως κατηγορήθηκαν και από μερικούς για ολιγωρία, αλλά εκ του αποτελέσματος δικαιώνονται, καθώς προχωράνε με σταθερά βήματα μόνο εμπρός, όταν κάποιοι άλλοι υποχρεώνονται σε πισωγυρίσματα.
Το «Kenshiki» σημαίνει «διορατικότητα» στα ιαπωνικά και αυτό επιδεικνύει η Toyota τα τελευταία χρόνια και συνεχίζει να πράττει όπως μας έδειξε στο Λουξεμβούργο όπου βρεθήκαμε, μαζί με 300 δημοσιογράφους από όλη την Ευρώπη για να παρακολουθήσουμε αυτό το συνέδριο.
Η αύξηση που σημείωσε στις πωλήσεις, η Toyota, αλλά και η Lexus, αποδεικνύει περίτρανα τη επιτυχημένη στρατηγική της έως τώρα. Αποτέλεσμα που της δίνει το δικαίωμα να λειτουργήσουν και να σχεδιάσουν καλύτερα το μέλλον τους. Χωρίς να κυνηγούν την ουρά τους, αλλά με ξεκάθαρη στρατηγική που βασίζεται σε τεχνολογίες που πιστεύουν και εξελίσσουν όλα αυτά τα χρόνια.
Τεχνολογίες χαμηλών ρύπων, που προέρχονται από τα υβριδικά συστήματα, στα οποία είναι, δίχως άλλο πρωτοπόροι, αλλά και μηδενικών ρύπων, με τα ηλεκτρικά μοντέλα να αποτελούν τη βάση και το άμεσο μέλλον, που σύντομα θα δούμε σε ευρύτερη υλοποίηση. Από την άλλη ο άνθρωπος μπαίνει σε πρώτο πλάνο, χωρίς να μένει κανένας πίσω, με το «Mobility for All» να είναι το μοτο τους και να αφορά τεχνολογία και οχήματα που θα εξυπηρετούν άτομα και με αναπηρίες.
Η ουδετερότητα άνθρακα είναι το μεγάλο στοίχημα της Toyota, η οποία έχει θέσει στόχο, μέχρι το 2040 να έχει επιτύχει πλήρη απεξάρτηση, ενώ οι στόχοι SBTi Scope 1 και 2 για την ουδετερότητα άνθρακα θα επιτευχθούν στις ευρωπαϊκές δραστηριότητες και εγκαταστάσεις παραγωγής της μέχρι το 2030. Για το Scope 3, η Toyota θα επιτύχει 100% μείωση του CO2 στις πωλήσεις νέων οχημάτων το 2035 και, έως το 2040 πλήρη ουδετερότητα άνθρακα στην αλυσίδα και τα logistics.
Μια σειρά νέων μοντέλων, που αναμένεται να ενσωματωθούν στη γκάμα των Toyota και Lexus τα αμέσως επόμενα χρόνια παρουσιάστηκε επίσης, όπως τα Lexus LF-ZC, Toyota FT-Se, Toyota FT-3e, Toyota Sport Crossover concept και Toyota Urban SUV concept.
Όσον αφορά την αγορά των εξηλεκτρισμένων μοντέλων της Toyota στην Ευρώπη, αυτή τη χρονιά ήταν στο 71% και αναμένεται να αυξηθεί στο 75% μέσα στο 2024. Ακόμα περισσότερο θα επεκταθεί στα αμέσως επόμενα χρόνια με την προσθήκη των νέων αμιγώς ηλεκτρικών μοντέλων, τα οποία μέχρι το 2026 θα είναι 15 στο σύνολο μαζί με τα επαγγελματικά. Παράλληλα δεν θα παραγκωνιστούν μοντέλα με υπάρχουσες τεχνολογίες, με την Toyota να υποστηρίζει ότι είναι ανοιχτή σε όλα, προχωρώντας βήμα – βήμα.
Στα επαγγελματικά μοντέλα ο εξηλεκτρισμός διαδραματίζει σπουδαίο ρόλο, με την Toyota να έχει στην πρώτη γραμμή το Proce, το οποίο από το 2021 ως αμιγώς ηλεκτρικό παρέσυρε τις πωλήσεις πάνω από τις 100.000 μονάδες (118.000). Η ζήτηση των μεγάλων επαγγελματικών έβαλε την Toyota στο παιχνίδι με την παρουσίαση της έκδοσης Proace Max, ένα μοντέλο που προέκυψε από τη συνεργασία με τον Όμιλο Stellantis.
Το πρωτότυπο Hilux υδρογόνου καταδεικνύει την επιμονή της Toyota στη συγκεκριμένη τεχνολογία, που υποστηρίζει και με μοντέλα παραγωγής όπως το Mirai και Crown που λανσαρίστηκε πρόσφατα. Οι Ιάπωνες τόνισαν ξεκάθαρα ότι η τεχνολογία αυτή έχει μέλλον και το πρόβλημα δεν αφορά αυτήν καθ’ αυτήν την τεχνολογία, αλλά τις υποδομές, οι οποίες βρίσκονται πίσω. Ως «Δούρειο Ίππο» αναμένεται να χρησιμοποιήσουν τα μεγάλα φορτηγά και τις μεταφορές, προκειμένου να ασκήσουν πιέσεις για την εξέλιξη του δικτύου φόρτισης.
Από την άλλη και ενώ η παγκόσμια αγορά, με τα προβλήματα που αντιμετωπίζει αφαιρεί από τη γκάμα μοντέλα με χαμηλό κέρδος, όπως τα σπορ, η Toyota συνεχίζει να επενδύει σε αυτά, όπως εξάλλου και στο μηχανοκίνητο αθλητισμό, όπου διαπρέπει, με τη Gazzo Racing να σαρώνει τους τίτλους στα πρωταθλήματα στα οποία συμμετείχε.
Μεγάλη θα είναι η συμμετοχή της Toyota, όπως κάνει τα τελευταία χρόνια, στους Ολυμπιακούς Αγώνες. Πιο συγκεκριμένα στο Παρίσι 2024 η ιαπωνική εταιρεία θα προσφέρει υπηρεσίες με σύγχρονα μοντέλα που θα μειώσουν κατά 50% τους ρύπους σε σχέση με τους προηγούμενους Ολυμπιακούς Αγώνες, με τα οχήματα που θα διατεθούν για τις ανάγκες μετακινήσεων στο Παρίσι να φτάνουν σε αριθμό τα 2.650. Να σημειώσουμε ότι αυτά θα παραμείνουν στην Πόλη του Φωτός και μετά το τέλος των Αγώνων, για να συνεχίσουν να εξυπηρετούν τις ανάγκες ατόμων που τα χρειάζονται.