Η σειρά μοντέλων της XPeng με την ονομασία Mona έχει ένα νέο παίχτη που διεκδικεί το βραβείο της καλύτερης αεροδυναμικής απόδοσης στην κατηγορία των ηλεκτρικών σεντάν.
Η Mona δεν είναι μια νέα μάρκα, αλλά μια νέα σειρά μοντέλων υπό την σκέπη της ταχέως αναπτυσσόμενης XPeng. Εν προκειμένω, το M03 είναι ένα συμπαγές αμιγώς ηλεκτρικό σεντάν που παρουσιάστηκε στην αγορά της Κίνας με τιμή κοντά στα 28.000 δολάρια και διαστάσεις 4.780×1.896×1.445 χλστ., ενώ το μεταξόνιό του φτάνει τα 2.815 χλστ.
Επί της ουσίας, πρόκειται για ένα μοντέλο που βλέπει» απευθείας το Tesla Model 3, όπως παραδέχονται ανοιχτά οι ιθύνοντες της XPeng. Άλλωστε, μόνο τυχαία δεν επιλέχθηκε η ονομασία «Μ03». Ωστόσο, το «Mona» σημαίνει «Made Of New AI».
Ο χώρος αποσκευών του Mona 03 είναι 621 λίτρα, τιμή που είναι άμεσα συγκρίσιμη με εκείνη ενός μεσαίου μεγέθους SUV. Επιπλέον, το άνοιγμα της πίσω πόρτας πραγματοποιείται ηλεκτρικά, με τη σχετική γωνία ανοίγματος να μπορεί να οριστεί από τους χρήστες.
Διαβάστε επίσης: Η Xpeng ήρθε στην Ελλάδα
Σχεδιαστικά, το Mona 03 της XPeng υιοθετεί τη σχεδιαστική γλώσσα «Smart Design AI quantitative aesthetics», η οποία έχει στο επίκεντρό της την τρισδιάστατη σχεδίαση των εμπρός φώτων με τα 300 στοιχεία LED των τελευταίων να μπορούν να φωτίσουν το δρόμο έως και 150 μέτρα.
Ωστόσο, το σημαντικότερο στοιχείο στο Mona 03 είναι η αεροδυναμική του απόδοση, καθώς ο σχετικός συντελεστής οπισθέλκουσας (βλ. 0,194) είναι ο καλύτερος στην κατηγορία των ηλεκτρικών σεντάν. Επ’ αυτού η XPeng επισημαίνει ότι κατά την διάρκεια 10 δοκιμών συνολικής διάρκειας 1.000 ωρών που πραγματοποίησαν οι αεροδυναμιστές της, ο συντελεστής οπισθέλκουσας μειώθηκε κατά 0,085, ενώ περεταίρω βελτίωση της τάξης του 0,023 επήλθε χάρη στην υιοθέτηση μιας ενεργής εισαγωγής αέρα (AGS) μήκους σχεδόν 1 μέτρου.
Για το σύστημα μετάδοσης κίνησης και τις επιδόσεις η XPeng έδωσε στη δημοσιότητα λίγα στοιχεία. Θα υπάρχει η δυνατότητα επιλογής ενός ηλεκτροκινητήρα με απόδοση 140 ή 160 kW, ενώ την μπαταρία φωσφορικού σιδήρου λιθίου (LFP) τύπου blade battery υπογράφει η κινεζική επίσης BYD. Εδώ θα διατίθενται δύο παραλλαγές, που θα εξασφαλίζουν αυτονομία 515 και 620 χλμ.
H ΧPeng δεν έχει δώσει στη δημοσιότητα φωτογραφίες του εσωτερικού, ενώ άγνωστο παραμένει αν το Mona 03 θα πατήσει τους τροχούς του στην Ευρώπη.