Το VW Group μείωσε τις προβλέψεις του για το σύνολο της χρονιάς για δεύτερη φορά φέτος εξαιτίας της χαμηλής ζήτησης για τα επιβατικά του αυτοκίνητα.
Το VW Group προσβλέπει σε λειτουργικό περιθώριο κέρδους της τάξης του 5,6%, ποσοστό που είναι χαμηλότερο από το 7% που είχε το ίδιο προβλέψει τον περασμένο Ιούλιο. Την περίοδο αυτή η γερμανική εταιρεία είχε μειώσει τις προσδοκίες της εν μέρει λόγω του αναμενόμενου κόστους από το κλείσιμο του εργοστασίου της Audi στο Βέλγιο.
Όμως, δεν είναι ο όμιλος VW ο μόνος που βλέπει τα κέρδη του να μειώνονται. Και οι τρεις μεγάλες γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες -VW, Mercedes και BMW- έχουν εκφράζει ανάλογες προβλέψεις αντιμετωπίζοντας, κυρίως, ζητήματα που συνδέονται με τις χαμηλότερες πωλήσεις στην Κίνα, όπου οι αγοραστές δεν προχωρούν με την ίδια θέρμη σε αγορές οχημάτων εξαιτίας της ολοένα και βαθύτερης κρίσης στη χώρα στον τομέα των ακινήτων.
Ο αυξανόμενος ανταγωνισμός στα ηλεκτρικά οχήματα οδηγεί επίσης σε έντονες εκπτώσεις τιμών, μειώνοντας έτσι τα περιθώρια κέρδους.
Την ίδια στιγμή, ο CEO του VW Group, Oliver Blume, έχει εδώ και αρκετό καιρό εκφράσει τις ανησυχίες του για το υψηλό κόστος στη Γερμανία, για την επιβράδυνση της ανάπτυξης της ηλεκτροκίνησης, καθώς και για την άνοδο των Κινέζων κατασκευαστών στην Ευρώπη.
Εν προκειμένω, το VW Group εξετάζει το ενδεχόμενο να κλείσει ένα εργοστάσιο στη Γερμανία καταργώντας ταυτόχρονα τις 10ετείς δεσμεύσεις για την ασφάλεια της εργασίας. Τα στελέχη της εταιρείες έχουν επισημάνει την πλεονάζουσα παραγωγική ικανότητα δύο εργοστασίων στη χώρα, γεγονός που έχε θέσει τον όμιλο σε τροχιά σύγκρουσης με τα εργατικά συνδικάτα.
Την ίδια στιγμή, το VW Group είπε ότι η VW και η μονάδα των επαγγελματικών οχημάτων της μάρκας αποδίδουν κάτω από τις προσδοκίες, ενώ πρόσθετοι κίνδυνοι επισημάνθηκαν για τις ομογάλακτες Skoda και τη Seat, εξαιτίας της «επιδείνωσης του μακροοικονομικού περιβάλλοντος».
Οι παγκόσμιες παραδόσεις νέων οχημάτων του VW Group θα μειωθούν σε περίπου 9 εκατομμύρια μονάδες φέτος, από 9,24 εκατομμύρια που ήταν το 2023, δήλωσε ο όμιλος. Αξίζει να σημειωθεί ότι το γκρουπ είχε προβλέψει για τη φετινή χρονιά αύξηση 3%.
Η VW αναμένει τώρα οι καθαρές ταμειακές ροές στο τμήμα αυτοκινήτων θα φτάσουν περίπου τα 2 δισεκατομμύρια ευρώ, από 4,5 δισεκατομμύρια ευρώ που ήταν προηγουμένως, εν μέρει λόγω διαφόρων συγχωνεύσεων και εξαγορών, συμπεριλαμβανομένης της συνεργασίας με την Rivian Automotive .
Ταυτόχρονα, ο τζίρος από τις πωλήσεις αναμένεται να μειωθεί κατά 0,7% φτάνοντας στα 320 δισ. ευρώ. Σύμφωνα με τις αρχικές προβλέψεις, φέτος η αύξηση θα έφτανε ποσοστιαία έως και το 5%.