Πριν από 30 χρόνια, μια ελληνίδα παρέλαβε το εικονιζόμενο και ολοκαίνουργιο τότε Skoda Favorit από αντιπρόσωπο της Αθήνας οδηγώντας το με κατεύθυνση το σπίτι της διανύοντας μια διαδρομή 34 χιλιομέτρων. Αυτά έμελε να είναι και τα μοναδικά μέχρι σήμερα.
Από τη αγορά του και για τις επόμενες τρεις δεκαετίες, ο αναλογικός χιλιομετρητής του λευκού Skoda Favorit «έγραφε» μόλις 34 χιλιόμετρα. Και κάπως έτσι ένα υπόγειο γκαράζ σε ένα προάστιο της Αθήνας ήρθε να στεγάσει το καλύτερα διατηρημένο Skoda Favorit στον κόσμο. Σήμερα, ωστόσο, το τσέχικο αυτοκίνητο επέστρεψε στη χώρα όπου κατασκευάστηκε, έχοντας περάσει πλέον σε νέα χέρια.
«Κάποιος στην Ελλάδα ανακάλυψε το αυτοκίνητο το φθινόπωρο του 2022 και το έβγαλε σε δημοπρασία. Όταν το είδα, σκέφτηκα ότι έπρεπε να κάνω αυτό το κομμάτι της ιστορίας δικό μου», αφηγείται ο νέος ιδιοκτήτης του αυτοκινήτου και οδηγός αγώνων Jirí Micanek Junior.
Έχοντας περάσει 30 «προστατευμένα» χρόνια σε ένα υπόγειο γκαράζ, το αυτοκίνητο μοιάζει πραγματικά σαν να βγήκε τώρα από τη γραμμή παραγωγής. Χαρακτηριστικό είναι το γεγονός ότι διαθέτει ακόμα και τα προστατευτικά πλαστικά καλύμματα στα καθίσματα, με τον χώρο του κινητήρα να έχει εντελώς άθικτες τις ετικέτες του κατασκευαστή.
Ορατά στις σχετικές φωτογραφίες που έδωσε στη δημοσιότητα η Skoda είναι ακόμα και τα χάρτινα προστατευτικά της ελληνικής αντιπροσωπείας στο πάτωμα του αυτοκινήτου που κοσμούνται από την επιγραφή «Η καθαριότητα είναι η μισή αρχοντιά».
Το αυτοκίνητο ανήκει στη γενιά του τσέχικου μοντέλου μετά το facelift στο οποίο υπεβλήθη το 1993. Κάτι που γίνεται αντιληπτό από το σήμα της Skoda που βρίσκεται τοποθετημένο στo κέντρο της μάσκας – το προηγούμενο μοντέλο είχε το logo της Skoda στο πλάι.
Το λευκό Skoda Favorit διαθέτει επιπλέον καλούδια και διακοσμητικά, τα οποία κατά πάσα πιθανότητα τοποθετήθηκαν από τον Έλληνα dealer, όπως είναι για παράδειγμα η απομίμηση ξύλου στο ταμπλό. Κατά τα λοιπά, πρόκειται για τη βασική έκδοση LX του μοντέλου, η οποία δεν διέθετε στροφόμετρο, το οποίο είχε αντικατασταθεί από ένα ευμεγέθες ρολόι στον πίνακα οργάνων.
Κάτω από το καπό φιλοξενείται ένας 1.300άρης κινητήρας Skoda της με ηλεκτρονικό ψεκασμό της Bosch, ο οποίος παρέλαβε τη σκυτάλη από το αρχικό καρμπυρατέρ, αποδίδοντας μέγιστη ισχύ 55 ίππων. Τιμή που αποδεικνύεται ικανή προκειμένου του λευκό Skoda Favorit να επιτύχει τελική ταχύτητα 137 χλμ./ώρα.
Το πιο καλοδιατηρημένο Skoda Favorit με την ελληνική καταγωγή κόστισε στον νέο ιδιοκτήτη του Jirí Micanek Junior όχι λιγότερα από 22.000 ευρώ.