Η γερμανική εταιρεία αποκάλυψε το Opel Vivaro-e Hydrogen, ένα νέο, ηλεκτρικό ελαφρύ επαγγελματικό όχημα που προσφέρει κινητικότητα μηδενικών ρύπων σε όσους αναζητούν γρήγορο ανεφοδιασμό
Το Opel Vivaro-e Hydrogen είναι ένα plug-in ηλεκτρικό όχημα κυψελών καυσίμου (FCEV) με χώρο φόρτωσης έως 6,1 κ.μ. (ίδιος με των ντίζελ και των αμιγώς ηλεκτρικών Vivaro) που χρειάζεται μόνο τρία λεπτά για ανεφοδιασμό με υδρογόνο – περίπου ίδιο χρόνο με τον ανεφοδιασμό ενός συμβατικού πετρελαιοκίνητου ή βενζινοκίνητου μοντέλου.
Η αυτονομία ξεπερνά τα 400 χλμ. σύμφωνα με το πρωτόκολλο WLTP. Όπως ανακοινώθηκε, η Opel θα προσφέρει το Vivaro-e Hydrogen σε εκδόσεις με μήκη αμαξώματος 4,95 και 5,30 μ.
Η εταιρεία σχεδιάζει να ξεκινήσει την παράδοση των πρώτων οχημάτων σε εταιρικούς πελάτες το προσεχές φθινόπωρο.
«Το υδρογόνο μπορεί να παίξει κομβικό ρόλο σε ένα ολοκληρωμένο και αποδοτικό ενεργειακό σύστημα στο μέλλον, απαλλαγμένο από ορυκτά καύσιμα» δήλωσε ο Michael Lohscheller, CEO της Opel. «Έχουμε πάνω από 20 χρόνια εμπειρίας στην τεχνολογία οχημάτων κυψελών καυσίμου. Δεν υπάρχει σχεδόν άλλο σύστημα στον κόσμο που να προσφέρει το συνδυασμό μηδενικών ρύπων, μεγάλης αυτονομίας και χρόνου ανεφοδιασμού μόλις τριών λεπτών».
Τα πλεονεκτήματα του Opel Vivaro-e Hydrogen
Το νέο ηλεκτρικό όχημα κυψελών καυσίμου (FCEV) βασίζεται στο υπάρχον, αμιγώς ηλεκτρικό Opel Vivaro-e με δύο συρόμενες πλαϊνές πόρτες. Η plug-in φιλοσοφία κυψελών καυσίμου του Vivaro-e Hydrogen επιτρέπει την ενσωμάτωση ολόκληρου του υπάρχοντος συστήματος κυψελών καυσίμου με τον κινητήρα κάτω από το καπό του οχήματος παραγωγής. Επιπλέον, η μπαταρία του Vivaro-e BEV αντικαθίσταται από τρεις δεξαμενές υδρογόνου σε πίεση 700 bar. Οι τελυταίες είναι κατασκευσμένες από ανθρακονήματα και μπορούν να γεμίσουν μέσα σε τρία μόλις λεπτά, προσφέροντας αυτονομία πάνω από 400 χλμ.
Χάρη στην έξυπνη αυτή διάταξη, η ηλεκτρική έκδοση με μπαταρία γίνεται ένα ηλεκτρικό LCV κυψελών καυσίμου χωρίς μετατροπές στο αμάξωμα ούτε επιπτώσεις στο χώρο φόρτωσης των 5,3 – 6,1 κ.μ., ενώ το ωφέλιμο φορτίο αυξάνεται στα 1.100 κιλά.
Το Opel Vivaro-e Hydrogen με κυψέλη καυσίμου 45 kW μπορεί να παράγει αρκετή ισχύ για συνεχή οδήγηση στον αυτοκινητόδρομο, ενώ η μπαταρία ιόντων λιθίου των 10.5 kWh που βρίσκεται κάτω από τα εμπρός καθίσματα υποστηρίζει το αυτοκίνητο όταν χρειάζεται – για παράδειγμα στην εκκίνηση και κατά τη επιτάχυνση. Επειδή η μπαταρία καλύπτει τις ανάγκες σε ενέργεια σε τέτοιες περιπτώσεις, η κυψέλη καυσίμου μπορεί να λειτουργεί σε βέλτιστες λειτουργικές συνθήκες. Η μπαταρία επιτρέπει επίσης την λειτουργια αναγεννητικής πέδησης, ενώ η plug-in δυνατότητα προσφέρει την ευκαιρία επαναφόρτισης από εξωτερική πηγή, εάν χρειαστεί, σε ένα σταθμό φόρτισης, για αμιγώς ηλεκτρική αυτονομία 50 χλμ.
Το Opel Vivaro-e Hydrogen θα κατασκευάζεται από την Opel Special Vehicles (OSV) στο Rüsselsheim. Το παγκόσμιο Κέντρο Εξειδίκευσης για το Υδρογόνο & τις Κυψέλες Καυσίμου (Competence Centre for Hydrogen & Fuel Cells) της μητρικής εταιρείας Stellantis βρίσκεται επίσης στην έδρα της Opel.
Το νέο Opel Vivaro-e Hydrogen έρχεται να συμπληρώσει το Vivaro-e και το Combo-e ως το νεότερο μέλος της αμιγώς ηλεκτρικής οικογένειας LCV της Opel. Το επόμενο νέο μοντέλο, το νέο Movano-e, αναμένεται επίσης μέσα στο 2021, γεγονός που σημαίνει ότι ολόκληρη η γκάμα των ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων της μάρκας θα είναι ηλεκτροκίνητη μέχρι το τέλος της χρονιάς.
Αξίζει να σημειωθεί ότι η Opel θα προσφέρει μία εξηλεκτρισμένη έκδοση με κάθε επιβατικό και LCV μοντέλο της μέχρι το 2024.