Η ΜΙΝΙ αποκάλυψε τη στρατηγική της για τα επόμενα χρόνια και τα μοντέλα που πρόκειται να παρουσιάσει δίνοντας συγχρόνως μια πρώτη γεύση από το νέο χάτσμπακ μοντέλο της που θα παρουσιαστεί το 2023.
Με μια μακροσκελή της ανακοίνωση, η MINI έδωσε στη δημοσιότητα τα πλάνα της για τα επόμενα χρόνια, τα οποία συνδέονται άμεσα με την δεδηλωμένη εδώ και καιρό πρόθεση του Βρετανού κατασκευαστή να εξηλεκτρίσει πλήρως το σύνολο της γκάμας του στις αρχές της επόμενης δεκαετίας.
Την ίδια στιγμή, το γύρο του διαδικτύου έκαναν και οι πρώτες φωτογραφίες του καμουφλαρισμένου για την περίσταση πρωτοτύπου της νέου MINI Hatchback, το οποίο θα παρουσιαστεί επίσημα το 2023.
Το συγκεκριμένο μοντέλο, όπως δηλώνει η MINI, θα παράγεται επί βρετανικού εδάφους, στη γνώριμη μονάδα της εταιρείας που βρίσκεται στην Οξφόρδη. Σε αυτή θα κατασκευάζεται από το 2025 και τα νέο MINI Convertible, η οποία «γεννιέται» σήμερα στην υπάρχουσα εκδοχή της στην Ολλανδία, από την VDL Nedcar.
Σε κάθε περίπτωση, τα νέο MINI Hatchback θα διατίθεται, όπως και η υπάρχουσα εκδοχή του μοντέλου που «τρέχει» στις κατά τόπου αγορές από το 2013, τόσο σε ηλεκτρική όσο και σε συμβατικές εκδόσεις με κινητήρες εσωτερικής καύσης.
Όπως μαρτυρούν οι σχετικές φωτογραφίες, το νέο MINI Hatchback (σ.σ.: για την περίσταση πρόκειται για την ηλεκτρική εκδοχή του) θα είναι μικρότερο σε διαστάσεις, αν και μέχρι αυτή τη στιγμή δεν υπάρχει επίσημη επιβεβαίωση από το εργοστάσιο.
Ωστόσο, το νέο MINI Hatchback αναμένεται να διαθέτει κοντύτερους προβόλους εμπρός και πίσω, ανασχεδιασμένα φωτιστικά σώματα και ένα παρμπρίζ με μεγαλύτερη κλίση προς τα πίσω, που στόχο έχει τη βελτίωση της αεροδυναμικής απόδοσης.
Από εκεί και πέρα, εξελίξεις αναμένονται και στο «στρατόπεδο» των εκδόσεων John Cooper Works, οι οποίες, όπως όλα μαρτυρούν, θα κινούνται στη επόμενη γενιά του βρετανικού μοντέλου από ηλεκτροκινητήρα.
Τα μεσοπρόθεσμα πλάνα της MINI
Το 2013 η MINI θα έχει παρουσία στο μαγικό κόσμο της αμιγούς ηλεκτροκίνησης όχι μόνο με το 3θυρο MINI, αλλά και με δύο νέα crossover μοντέλα, ένα στη μικρή κατηγορία και ένα στην premium compact κλάση – το τελευταίο θα έχει μάλιστα αρκετές επιρροές από το πρωτότυπο MINI Vision Urbanaut.
Το 2023 θα παρουσιαστεί, όπως δηλώνει η εταιρεία, και το νέο Countryman, το οποίο θα είναι διαθέσιμο σε ηλεκτρική έκδοση καθώς και με κινητήρες εσωτερικής καύσης. Το νέο αυτό μοντέλο θα βασίζεται στο δάπεδο της επερχόμενης, νέας γενιάς της BMW X1 και θα παράγεται στη μονάδα του Γερμανού κατασκευαστή στη Λειψία – κάτι που σημαίνει ότι το νέο Countryman θα είναι το πρώτο Made in Germany μοντέλο της MINI.
Την ίδια στιγμή, το τελευταίο νέο μοντέλο της MINI με κινητήρα εσωτερικής καύσης θα βγει από τις γραμμές παραγωγής της μάρκας το 2025, ενώ από τις αρχές της δεκαετίας του 2030 η MINI θα καταστεί μια πλήρως ηλεκτρική μάρκα. Εδώ αξίζει να σημειωθεί ότι η MINI εκτιμά ότι το 50% των πωλήσεών της ήδη από το 2027 θα απαρτίζονται από αμιγώς ηλεκτροκίνητα μοντέλα.
Η MINI ποντάρει στην κατασκευή οχημάτων στην Κίνα
Η Κίνα, η μεγαλύτερη από πλευράς όγκου αγορά αυτοκινήτων στον κόσμο, συνεχίζει να αναπτύσσεται δυναμικά και η σημασία της για τη MINI θα αυξηθεί σημαντικά στο εγγύς μέλλον. Επί του παρόντος πάντως, περίπου το 10% όλων των νέων οχημάτων της μάρκας που παράγονται παραδίδονται σε πελάτες στην Κίνα. Προκειμένου να συμμετάσχει στη θετική εξέλιξη της αγοράς στην Κίνα, διαθέτοντας συγχρόνως σε αυτή μεγαλύτερο αριθμό νέων αυτοκινήτων, η MINI θα καταστεί πολύ σύντομα από μια μάρκα «εισαγωγής νέων οχημάτων» σε μια εταιρεία «τοπικής παραγωγής αυτοκινήτων».
Έτσι, από το 2023 και μετά, τα νέα μοντέλα στην κατηγορία των μικρών οχημάτων που θα εξελιχθούν υπό το «δόγμα» του e–mobilty θα παράγονται στην Κίνα – ένα από αυτά θα είναι και η ηλεκτρική έκδοση του νέου MINI Hatchback. Η παραγωγή τους θα λάβει χώρα στο νεόδμητο εργοστάσιο της εταιρείας στην ανατολική Κίνα σε συνεργασία με την Great Wall, ενώ στόχος της εταιρείας είναι η διάθεση των εν λόγω οχημάτων τοπικά, αλλά και σε άλλες αγορές του πλανήτη.