Η Koenigsegg παρουσίασε την έκδοση παραγωγής της Gemera, η οποία διαφέρει αρκετά από εκείνη που παρουσιάστηκε για πρώτη φορά το 2020.
Ο Christian von Koenigsegg είχε χαρακτηρίσει την Gemera που αποκαλύφθηκε για πρώτη φορά στη Γενεύη το 2020 ως ένα «Mega-GT» αυτοκίνητο, με άπλετους χώρους για τέσσερις, παρακαλώ, επιβάτες, μαζί με τις αποσκευές τους (200 λίτρα).
Η καθ’ όλα εντυπωσιακή Gemera, βάσει των τότε προδιαγραφών, έπαιρνε κίνηση από μία «μικτή» μονάδα, η οποία αποτελείτο από έναν καινοτόμο, 3κύλινδρο κινητήρα βενζίνης με την ονομασία Tiny Friendly Giant (TFG), o οποίος έχει χωρητικότητα 2,0 λίτρων και βάρος μόλις 70 κιλών, σε συνδυασμό με τρεις ηλεκτροκινητήρες, που «αθροιστικά» υπόσχονται καταιγιστικές επιδόσεις και μέγιστη ισχύ και ροπή έως 1.700 ίππους και 3.500(!) Nm.
Σήμερα, ωστόσο, ο πάντοτε δραστήριος επικεφαλής της Koenigsegg κατάφερε και πάλι να μας εκπλήξει, ανακοινώνοντας ότι η έκδοση παραγωγής του 4θέσιου Mega-GT της εταιρείας θα διατίθεται -τελικά- με μια διαφορετική διάταξη όσον αφορά το σύστημα μετάδοσης κίνησης, αλλά και με μια ακόμα πιο… εξωφρενική έκδοση, η οποία θα αντλεί κίνηση από έναν εξελιγμένο ηλεκτροκινητήρα που θα συνδυάζεται με έναν «βιταμινούχο» και 5λιτρο για την περίσταση V8, για συνολική απόδοση… 2.300 ίππων.
Πλέον, η πρώτη έκδοση, η οποία διατηρεί τον κινητήρα TFG, ο οποίος εξακολουθεί να αποδίδει 600 ίππους, θα συνδυάζεται όχι μόνο με την εξελιγμένη εκδοχή με την ονομασία Light Speed Tourbillon Transmission (LSTT) του κιβωτίου ταχυτήτων της Jesko, αλλά και με έναν πλέον… θηριώδη ηλεκτροκινητήρα, αντί για τρεις. Ο τελευταίος φέρει το… παρατσούκλι Dark Matter (Σκοτεινή Ύλη!) και αποτελεί σε επίπεδο τεχνολογίας μια έξυπνη «διασταύρωση» των ηλεκτροκινητήρων ακτινικής και αξονικής ροής αποδίδοντας 800 ίππους και ροπή 1.250 Nm.
«Χάρη στο νέο ελαφρύτερο σύστημα ηλεκτρικής πρόωσης και τη βελτιστοποιημένη χρήση του εύρους στροφών του TFG κινητήρα με το κιβώτιο LSTT, η επιτάχυνση και η απόδοση του Gemera έχουν βελτιωθεί σημαντικά σε σύγκριση με την προηγούμενη έκδοση που ήταν ήδη εξαιρετικά καλή και γρήγορη», δήλωσε με έμφαση ο Christian von Koenigsegg.
Ο συγκεκριμένος συνδυασμός του TFG θερμικού κινητήρα – ο οποίος υιοθετεί την τεχνολογία Free Valve – με τον νέο ηλεκτροκινητήρα Dark Matter «οδηγούν» σε συνολική συνδυαστική απόδοση που φτάνει πλέον τους 1.400 ίππους.
Η νέα έκδοση του Gemera με απόδοση 2.300 ίππων
Και σαν να μην έφταναν όλα τα παραπάνω, η Koenigsegg έφερε στο φως χθες μία ακόμα έκδοση του Gemera, η οποία, αντί για τον 2λιτρο κινητήρα TFG, υιοθετεί μια τροποποιημένη εκδοχή του 5λιτρου, twin-turbo κινητήρα της Jesko, η οποία φέρει την ονομασία HV8 (Hot V8) αποδίδοντας μέγιστη ισχύ 1.500(!) ίππων.
Αυτός ο κινητήρας συνδυάζεται με τον «800άρη» Dark Matter ηλεκτροκινητήρα, αποδίδοντας σε συνδυασμό, ούτε λίγο ούτε πολύ, 2.300 ίππους. Και η ροπή; Τίποτε λιγότερο από… 2.750 Nm.
«Το Gemera HV8 δεν είναι μόνο το πιο ισχυρό και ακραίο αυτοκίνητο παραγωγής στον πλανήτη Γη, με εκπληκτική αναλογία ισχύος/βάρους της τάξης του 1,11, αλλά είναι επίσης το πιο πρακτικό και φιλικό προς το χρήστη σπορ αυτοκίνητο που δημιουργήθηκε ποτέ», λέει ο Christian von Koenigsegg. «Η απίστευτη απόκριση, η οδική συμπεριφορά, ο ήχος του κινητήρα, το ευρύχωρο εσωτερικό και τα συστήματα τετρακίνησης συνδυάζονται για να δημιουργήσουν μια άνευ προηγουμένου και απαράμιλλη οδηγική εμπειρία, έτοιμη να σημειώσει πολλά ρεκόρ επιδόσεων σε πίστες και σε ευθείες».
Και οι δύο εκδόσεις χρησιμοποιούν μια μπαταρία με χωρητικότητα μόλις 14 kWh για την τροφοδοσία του Dark Matter ηλεκτροκινητήρα – ο οποίος μπορεί να φτάσει σε μέγιστη ιχύ έως και τους 815 ίππους (600 kW).