Τα πάσης λογής υβριδικά και ηλεκτρικά μοντέλα συνεχίζουν να αυξάνουν το μερίδιό τους στην Ευρώπη έναντι των οχημάτων που κινούνται με συμβατικά καύσιμα, σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία πωλήσεων του ACEA.
Το δεύτερο τρίμηνο του 2021, οι ταξινομήσεις των ηλεκτρικών και επαναφορτιζόμενων υβριδικών αυτοκινήτων συνέχισαν την ανοδική τους πορεία στην Ευρώπη, όπως αποκαλύπτουν τα επίσημα στοιχεία του ACEA (βλ. Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων).
Πιο συγκεκριμένα, το μερίδιο αγοράς των ηλεκτρικών οχημάτων με μπαταρία υπερδιπλασιάστηκε – από 3,5% το δεύτερο τρίμηνο του 2020 σε 7,5% φέτος – ενώ τα plug -in υβριδικά καταλαμβάνουν πλέον μερίδιο επί τους συνόλου των πωλήσεων που ανέρχεται στο 8,4%.
Η ζήτηση για τα υβριδικά αυτοκίνητα αυξήθηκε επίσης κατά του δεύτερου τριμήνου του έτους, αντιπροσωπεύοντας το 19,3% των ταξινομήσεων νέων αυτοκινήτων στην ΕΕ. Ταυτόχρονα, το μερίδιο αγοράς των παραδοσιακών τύπων καυσίμων (βενζίνη και ντίζελ) συρρικνώθηκε συνδυαστικά στο 62,2%.
Ως αποτέλεσμα, τα αυτοκίνητα ντίζελ κατέχουν τώρα μερίδιο 20,4%, από 29,4% που ήταν το δεύτερο τρίμηνο του 2020. Ομοίως, το μερίδιο αγοράς των βενζινοκίνητων αυτοκινήτων συρρικνώθηκε κατά 10 ποσοστιαίες μονάδες (από 51,9% που ήταν την περίοδο Απριλίου-Ιουνίου του 2020 σε 41,8% φέτος).
Κατά το δεύτερο τρίμηνο του έτους, οι ταξινομήσεις ηλεκτρικών οχημάτων με μπαταρία (BEV) αυξήθηκαν κατά 231,6%, φτάνοντας τα 210.298 αυτοκίνητα. Αξίζει να σημειωθεί ότι η αύξηση αυτή ενισχύθηκε χάρη στην ιδιαίτερα αυξημένη ζήτηση στις τέσσερις μεγαλύτερες αγορές της ΕΕ, και ιδιαίτερα στην Ισπανία (+372,7%) και τη Γερμανία (+357,0%).
Τα plug-in υβριδικά οχήματα (PHEV) είχαν ένα ακόμη πιο εντυπωσιακό δεύτερο τρίμηνο, με τις εγγραφές να αυξάνονται κατά 255,8% στις 235.730 μονάδες. Η Ιταλία ήταν για μία ακόμα φορά μια από τις ισχυρότερες αναπτυσσόμενες αγορές στη συγκεκριμένη κατηγορία, με 21.647 νέες ταξινομήσεις PHEVs (+659,3% σε ετήσια βάση). Οι άλλες τρεις μεγάλες χώρες της ΕΕ που σημείωσαν επίσης εντυπωσιακά κέρδη στο συγκεκριμένο είδος οχημάτων ήταν η Ισπανία (+430,3%), η Γαλλία (+276,4%) και η Γερμανία (+269,9%).
Με 541.162 μονάδες που πωλήθηκαν στην ΕΕ κατά το δεύτερο τρίμηνο του έτους, τα υβριδικά ηλεκτρικά οχήματα (HEV) παρέμειναν η μεγαλύτερη κατηγορία οχημάτων στην κατηγορία των αυτοκινήτων εναλλακτικών καυσίμων. Ως αποτέλεσμα, οι ταξινομήσεις στην κατηγορία αυτή υπερτριπλασιάστηκαν από τον Απρίλιο έως τον Ιούνιο, παρουσιάζοντας αύξηση κατά 213,5% σε σύγκριση με ένα χρόνο πριν.
Η ζήτηση για οχήματα φυσικού αερίου στην ΕΕ αυξήθηκε κατά 41,8% σε 13.497 μονάδες κατά το δεύτερο τρίμηνο, κυρίως λόγω της αξιοσημείωτης αύξησης στην Ιταλία (+94,0%), η οποία αντιπροσωπεύει από μόνη της το 75% όλων των πωλήσεων της ΕΕ στη συγκεκριμένη κατηγορία.
Οι ταξινομήσεις αυτοκινήτων που χρησιμοποιούν ως καύσιμο το υγραέριο υπερδιπλασιάστηκαν (+134,1%) φτάνοντας συνολικά τις 59.363 μονάδες, ενισχυμένες από τις ισχυρές επιδόσεις στην Ιταλία (+89,5%) και τη Γαλλία (+266,0%).