Με 272 ηλεκτρικούς ίππους, το smart #1 είναι και επίσημα πλέον το νέο μέλος της οικογένειας των συμπαγών crossover.
H smart γυρίζει σήμερα μια σημαντική σελίδα στην ιστορία της με το νέο, αμιγώς ηλεκτρικό #1 που παρουσιάστηκε σήμερα να αποτελεί το πρώτο προϊόν της εταιρείας μετά την εξαγορά του 50% του μετοχικού της σχήματος από την κινεζική Geely – αλλά και το πρώτο νέο μοντέλο από το 2014, που έρχεται να σηματοδοτήσει μια καινούργια εποχή για την εταιρεία και την συνιδιοκτήτρια Mercedes.
Με μήκος 4,27 μέτρων, πλάτος 1.822 χλστ. και ύψος 1.636 χλστ. το smart #1 βασίζεται σχεδιαστικά στο πρωτότυπο που παρουσίασε πέρσι η εταιρεία στην έκθεση του Μονάχου με ελάχιστες για την περίσταση αλλαγές. Σε κάθε περίπτωση, διαθέτοντας μεταξόνιο 2,75 μ., η smart αναφέρει χαρακτηριστικά ότι οι προσφερόμενοι χώροι στην καμπίνα του νέου #1 είναι εφάμιλλοι με εκείνους που έχει να παρουσιάσει σήμερα η σύγχρονη E-Class.
Σημαντικό εδώ είναι το γεγονός ότι το νέο smart #1 βασίζεται προτάσσει έναν συντελεστή οπισθέλκουσας της τάξης του 0,29, ενώ την ίδια στιγμή «πατά» στην πλατφόρμα με την ονομασία SEA – ένα νέο πλήρως ηλεκτρικό δάπεδο που θα υποστηρίξει επίσης μοντέλα της κινεζικής αγοράς, καθώς και ένα μελλοντικό συμπαγές ηλεκτρικό όχημα για την Volvo που ανήκει στην Geely.
Το νέο smart #1 είναι αμιγώς ηλεκτρικό, όπως και κάθε μοντέλο της εταιρείας τα τελευταία χρόνια, παίρνοντας κίνησης από έναν ηλεκτροκινητήρα που μεταφέρει την κίνηση στους πίσω τροχούς. Η μέγιστη ισχύ του είναι 272 ίπποι, ενώ η ροπή φτάνει τα 343 Nm, εξασφαλίζοντας τελική ταχύτητα 180 χλμ./ώρα.
Η μπαταρία που υποστηρίζει το ηλεκτρικό crossover έχει χωρητικότητα 66 kWh, τιμή που εξασφαλίζει σύμφωνα με τα προκαταρτικά στοιχεία μια αυτονομία με ία πλήρη φόρτιση που ανέρχεται στα 420 με 440 χλμ. Το crossover της smart μπορεί να αναζωογονήσει την μπαταρία του μέσω ταχυφορτιστή DC των 150 kW, ενώ σε εναλλασσόμενο ρεύμα η μέγιστη ισχύς φόρτισης φτάνει τα 22 kW. Σε αυτή την περίπτωση, ο συσσωρευτής ενέργειας μπορεί να ανακτήσει ενέργεια από το 10% στο 80% της μέγιστης δυναμικής του σε χρόνο 3 ωρών, διαδικασία που σε ταχυφορτιστή περιορίζεται στα μόλις 30 λεπτά.
Στο εσωτερικό σημείο αναφοράς, πέραν του πλήθους των συστημάτων υποβοήθησης της οδήγησης, είναι η ψηφιακή εμπειρία, με μια «αιωρούμενη» οθόνη 12,8 ιντσών να δεσπόζει στο μέσον του ταμπλό υποστηρίζοντας ένας πλήθος λειτουργιών και μια δεύτερη, 9,2 ιντσών, εμπρός από το οπτικό πεδίο του οδηγού που εκτελεί χρέη πίνακα οργάνων. Αξίζει να σημειωθεί ότι η συγκεκριμένα μονάδα δεν σχετίζεται με το πολύ-σύστημα MBUX της Mercedes.
Χωροταξικά, η smart υπόσχεται ότι το #1, το οποίο ζυγίζει 1.820 κιλά, προσφέρει… ασυμβίβαστα επαρκείς χώρους για πέντε επιβάτες, ενώ χαρακτηριστική είναι η παρουσία ενός αποθηκευτικού χώρου με χωρητικότητα 15 λίτρα κάτω από εμπρός καπό, ο οποίος υποστηρίζεται από έναν ευμετάβλητο χώρο αποσκευών στο πίσω μέρος με επίσημη χωρητικότητα που κυμαίνεται από 273 έως και 411 λίτρα.