Η Lancia αναγεννά το Ypsilon, που σήμερα αποκαλύπτεται πλήρως, σε αμιγώς ηλεκτρική έκδοση.
Το νέο, αμιγώς ηλεκτρικό Ypsilon, το πολυαναμενόμενο για πολλούς μικρό EV της Lancia, αποκαλύφθηκε και επίσημα σήμερα, με την ιταλική εταιρεία να ανακοινώνει εκ νέου ότι θα το διαθέτει, σε πρώτη φάση, στην ιδιαίτερα προσεγμένη και πολυτελή έκδοση Edizione Limitata Cassina, με μόλις 1.906 αντίτυπά της να παράγονται ως φόρο τιμής στο έτος ίδρυσης της ιταλικής μάρκας.
«Αντιπροσωπεύoντας τη μέγιστη έκφραση της σχεδίασης, της άνεσης και της ευεξίας σε μια Lancia», όπως χαρακτηριστικά αναφέρει το ιταλικό εργοστάσιο, το νέο Lancia Ypsilon φέρει σχεδιαστικά στοιχεία από το πρωτότυπο Pu-Ra HPE που παρουσιάστηκε την περασμένη άνοιξη.
Το προφίλ του αυτοκινήτου στο σύνολό του μοιάζει αρκετά με εκείνο του Peugeot e-208 (και του αντίστοιχου Opel Corsa, βέβαια), ενώ χαρακτηριστικές είναι οι ζάντες αλουμινίου σε σχήμα Y και οι «κρυφές» χειρολαβές των πίσω θυρών. Από εκεί και πέρα, τα φώτα ημέρας στο εμπρός μέρος είναι πανομοιότυπα με εκείνα του πρωτοτύπου Pu+Ra HPE, με τους προβολείς LED να είναι τοποθετημένοι χαμηλά. Επίσης, το σήμα της Lancia κοσμεί την κολώνα C.
Στο πίσω μέρος, τα στρογγυλά φώτα αντλούν έμπνευση σε επίπεδο σχεδιασμού από την Stratos της δεκαετίας του 1970, όπως χαρακτηριστικά τονίζει το ιταλικό εργοστάσιο, Βρίσκονται δε δίπλα στο επανασχεδιασμένο λογότυπο της Lancia. Η γραμματοσειρά του αντλεί έμπνευση από μια από τις πλέον διάσημες ιταλικές βιομηχανίες που συνδέονται στενά με την ιστορία της μάρκας: τη μόδα. Με τη σειρά τους, τα γράμματα «Ypsilon» που κοσμούν το αυτοκίνητο αντλούν έμπνευση από τα εμβληματικά μοντέλα Fulvia, Flavia και Flaminia, όπως χαρακτηριστικά δηλώνει η ιταλική εταιρεία.
Από πλευράς… φυσικού μεγέθους, το νέο Lancia Ypsilon είναι ξεκάθαρα ένας κλασσικός εκπρόσωπος της σούπερ μίνι κατηγορίας. Έχει μήκος 4,08 μ., πλάτος 1,76 μ. και ύψος 1,44 μ., ενώ το συνολικό του βάρος, ελέω ηλεκτροκίνησης, μπαταρίας και όλων των σχετικών «αξεσουάρ» που υποστηρίζουν την κίνηση με μηδενικές εκπομπές, φτάνει τα 1.584 κιλά, πάντοτε στην έκδοση περιορισμένης παραγωγής και διάθεσης Edizione Limitata Cassina.
Θυμίζουμε ότι η Lancia συνεργάστηκε για την περίσταση με την ιταλική εταιρεία επίπλων Cassina για την κατασκευή της συγκεκριμένης έκδοσης του ηλεκτρικού Ypsilon, τόσο για τα εξωτερικά όσο και για τα εσωτερικά χρώματα και σχέδια που υιοθετεί. Που σίγουρα καταφέρνουν να τραβούν το βλέμμα – και όχι μόνο.
Εδώ, σημείο αναφοράς είναι τα βελούδινα καθίσματα, το τραπεζάκι που προεξέχει από το ταμπλό, το τιμόνι με το επίπεδο κάτω τμήμα της στεφάνης που είναι διακοσμημένο με δέρμα, καθώς και το νέο σύστημα ψυχαγωγίας Sound Air Light Augmentation (S.Α.L.A.) του ομίλου Stellantis. Και φυσικά οι δύο ψηφιακές οθόνες των 10,25 ιντσών η καθεμιά.
Lancia Ypsilon: Στην πρίζα
Το ιταλικό… μικρό τροφοδοτείται από μια ηλεκτρική μονάδα ισχύος με απόδοση 156 ίππων (115 kW) και ροπή 260 Nm, η οποία συνδυάζεται με μια μπαταρία ιόντων λιθίου με χωρητικότητα 51 kWh. Αυτή εξασφαλίζει, με μια πλήρη φόρτιση, μέγιστη αυτονομνία έως και 403 χλμ. στον συνδυασμένο κύκλο WLTP. Σύμφωνα με την Lancia, σε 24 μόλις λεπτά η τελευταία ανακτά ενέργεια από το 20% έως 80% της μέγιστης χωρητικότητάς της. Σε 10 μάλiστα λεπτά, με ταχεία πάντα φόρτιση, η μπαταρία αυτή μπορεί να ανακτήσει ποσότητα ενέργειας ικανή για την κάλυψη 100 χλμ. Η κατανάλωση, σύμφωνα με την Lancia, κυμαίνεται μεταξύ 14,3 και 14,6 kWh για κάθε 100 χλμ.
Πότε θα δούμε στους δρόμους της Ευρώπης το νέο Lancia Ypsilon
Οι παραδόσεις του νέου Lancia Ypsilon είναι προγραμματισμένες να ξεκινήσουν στην εγχώρια αγορά της Ιταλίας στα τέλη Μαΐου, με τις τιμές εκεί να ξεκινούν για την έκδοση Edizione Limitata Cassina από το ποσό των 39.500€ (σ.σ.: δεν περιλαμβάνει τα κρατικά κίνητρα επιδότησης). Θα ακολουθήσουν άλλες αγορές της γηραιάς ηπείρου, όπως η Ολλανδία και το Βέλγιο πριν από το προσεχές καλοκαίρι. Η Γαλλία και η Ισπανία θα δουν το νέο Ypsilon όχι νωρίτρα από τον προσεχή Νοέμβριο. Τέλος, οι πωλήσεις στη Γερμανία θα ξεκινήσουν το 2025.