Το Dacia Sandero ήταν το μοντέλο με τις υψηλότερες πωλήσεις στην Ευρώπη τον περασμένο μήνα, εμπρός από τα VW Golf και Toyota Yaris.
Κατά τη διάρκεια του περασμένου μήνα οι ταξινομήσεις στην Ευρώπη μειώθηκαν κατά 24%, τερματίζοντας έτσι μια ανοδική πορεία που διήρκησε τέσσερις διαδοχικούς μήνες. Πιο συγκεκριμένα, οι πωλήσεις νέων αυτοκινήτων μειώθηκαν σε απόλυτα αριθμητικά μεγέθη σε 967.830 μονάδες τον Ιούλιο, έναντι 1,27 εκατ. τον Ιούλιο του 2020, σύμφωνα με στοιχεία από 26 ευρωπαϊκές αγορές που συλλέχθηκαν από την JATO Dynamics.
Συνολικά, οι ταξινομήσεις νέων αυτοκινήτων μειώθηκαν στις περισσότερες ευρωπαϊκές αγορές τον Ιούλιο, καθώς η πανδημία συνέχισε να επηρεάζει την εμπιστοσύνη των καταναλωτών και η παγκόσμια έλλειψη ημιαγωγών συνεχίζει να πλήττει τη διαθεσιμότητα πολλών μοντέλων.
Χαρακτηριστικό είναι το γεγονός ότι στην Γαλλία, το Ην. Βασίλειο, τη Γερμανία και την Ιταλία οι πωλήσεις σημείωσαν κάμψη, σε σχέση με τον Ιούλιο του 2020, κατά 35%, 30%, 25% και 19%, αντίστοιχα.
Το Dacia Sandero ήταν το μοντέλο που κατέλαβε τη θέση 1 για πρώτη φορά από το λανσάρισμά του το 2008 με 20.446 πωλήσεις, έναντι 19.425 για το VW Golf και 18.858 για το Toyota Yaris.
Οι κερδισμένοι και οι χαμένοι
Η Hyundai και η Suzuki ήταν μεταξύ των μαρκών που βελτίωσαν τον εμπορικό τους βηματισμό τον Ιούλιο, με τις εγγραφές της πρώτης να αυξάνονται κατά 5,5% και της δεύτερης κατά 4,7%. Όλες οι άλλες μεγάλες μάρκες σημείωσαν πτώση, με τη Renault να χάνει 54 ποσοστιαίες μονάδες, την Ford 46, τη Nissan 37, την Peugeot 34 και τη Citroen 31. Η VW, η Νο 1 σε πωλήσεις εταιρεία στην Ευρώπη, σημείωσε πτώση της τάξης του 19%. Tέλος, βοηθούμενη από τη… φόρα του Sandero, η μείωση στη Dacia περιορίστηκε στο 16%.
Τα PHEV και BEV
Οι εγγραφές των ηλεκτρικών και plug-in υβριδικών αυτοκινήτων σημείωσαν τον Ιούλιο τις υψηλότερες επιδόσεις του μέχρι σήμερα. Συνολικά 160.646 ηλεκτρικά οχήματα με μπαταρία και plug-in υβριδικά αυτοκίνητα ταξινομήθηκαν τον Ιούλιο, αντιπροσωπεύοντας σχεδόν το 17 % των συνολικών πωλήσεων στην Ευρώπη.
Το VW ID.3 ήταν το κορυφαίο ηλεκτρικό αυτοκίνητο στην Ευρώπη τον Ιούλιο, ενώ το Ford Kuga ήταν το Νο 1 στην κατηγορία των plug-in υβριδικών, με 5.433 και 4.247 πωλήσεις. Στις επόμενες δύο θέσεις αντίστοιχα συναντάμε τα Renault Zoe (3.976) και Kia Niro (3.953) και Peugeot 3008 (3.039) και Volvo XC40 (2.931).
Το μερίδιο αγοράς για τα πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα μειώθηκε στο 22% τον περασμένο μήνα – από 30% που ήταν τον Ιούλιο του 2020. Η αντίστοιχη επίδοση για τα βενζινοκίνητα αυτοκίνητα ήταν 59 % – από 60 % τον Ιούλιο του 2020.