Κάθε άλλο παρά ρόδινες είναι οι προοπτικές για τη γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία τη χρονιά που έρχεται, όπως αναφέρει ρεπορτάζ της Deutsche Welle.
Για «απογοητευτική εικόνα» στην αγορά αυτοκινήτου σε πανευρωπαϊκό επίπεδο κάνει λόγο ο Φέρντιναντ Ντουντενχόφερ, επικεφαλής του Center Automotive Research (CAR) στην πόλη Ντούισμπουργκ. Ο Γερμανός ειδικός αποδίδει τον μεγάλο αριθμό των υφιστάμενων παραγγελιών νέων οχημάτων στα συσσωρευμένα προβλήματα των εφοδιαστικών αλυσίδων και τις ελλείψεις ημιαγωγών ή άλλων εξαρτημάτων. Ο επικεφαλής του ερευνητικού κέντρου βλέπει να υποχωρούν οι πωλήσεις αυτοκινήτων στην Ευρώπη. Με εξαίρεση τη Γερμανία, όπου αναμένει μικρή αύξηση των πωλήσεων το 2023, σε χώρες όπως η Γαλλία, η Αγγλία, η Ιταλία και η Ισπανία οι πωλήσεις θα πάρουν την κατιούσα.
Ωστόσο, ο Γερμανός ειδικός εκτιμά ότι σε Ασία και Βόρεια Αμερική οι πωλήσεις θα ενισχυθούν, μια και τόσο η Κίνα όσο και οι ΗΠΑ ποντάρουν σε επιδοτήσεις για να τονώσουν την αγορά. Με τον νόμο Inflation Reduction Act, ο οποίος επικεντρώνεται στις επιδοτήσεις αγοράς ηλεκτρικών αυτοκινήτων και τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, ο Αμερικανός πρόεδρος Τζο Μπάιντεν δρομολογεί για την επόμενη δεκαετία επενδύσεις περίπου 430 δισεκατομμυρίων ευρώ στην πράσινη ενέργεια. Μεταξύ άλλων η αμερικανική κυβέρνηση υπόσχεται στους αγοραστές ηλεκτροκίνητων οχημάτων φοροαπαλλαγές ύψους 7.500 δολαρίων υπό την προϋπόθεση ότι τα αυτοκίνητα συναρμολογήθηκαν στις ΗΠΑ.
Όπως αναφέρει η Deutsche Welle, όλα δείχνουν ότι με τον νόμο αυτό η Ουάσιγκτον θέλει να προστατέψει την εγχώρια αγορά από κινεζικές εισαγωγές. Η γερμανική Τραπεζική Ομοσπονδία, ωστόσο, εκτιμά ότι ο εν λόγω νόμος είναι αρκετά «ασαφής» έτσι ώστε να μην αποκλείονται άλλες κατασκευάστριες χώρες, όπως η Γερμανία, οι αυτοκινητοβιομηχανίες της οποίας θα αναγκάζονταν να δημιουργήσουν επιπλέον μονάδες παραγωγής σε αμερικανικό έδαφος για να ωφεληθούν και εκείνες από το πρόγραμμα επιδοτήσεων. Τα τελευταία χρόνια οι πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων στη Γερμανία γνώρισαν πρωτοφανή άνθηση, μια και από τον Ιούνιο του 2000 τα ηλεκτροκίνητα επιδοτούνται με συνολικά 9.000 ευρώ, ενώ τα υβριδικά plug-in με 6.750. Σύμφωνα με στοιχεία του CAR που επικαλείται η DW, στην εκπνοή του 2022 περίπου το 28% των οχημάτων στους γερμανικούς δρόμους είναι ηλεκτρικά.
Από τον Ιανουάριο του 2023 το γερμανικό δημόσιο περικόπτει δραστικά τις επιδοτήσεις. Επιπλέον αυξάνεται εντυπωσιακά και η τιμή της ηλεκτρικής ενέργειας, με αποτέλεσμα οι ειδικοί να αναμένουν τη νέα χρονιά σημαντική υποχώρηση των πωλήσεων ηλεκτρικών αυτοκινήτων στη Γερμανία.
Την ίδια στιγμή η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία έρχεται αντιμέτωπη με τον σκληρό ανταγωνισμό Κινέζων κατασκευαστών στην Κίνα, τη μεγαλύτερη αγορά αυτοκινήτων στον κόσμο. ‘Οπως αναφέρει η DW, στην κινεζική αγορά οι BMW και Mercedes-Benz διαθέτουν το 30% των οχημάτων τους, με την VW να ξεπερνάει το 40%.
Η οικονομική εφημερίδα Handelsblatt επισημαίνει ότι τα οχήματα της κινεζικής νεοφυούς εταιρείας Human Horizons και του μοντέλου HiPhi X καταγράφουν σημαντικές πωλήσεις, αφήνοντας πίσω τις ανταγωνίστριες BMW, Audi και Mercedes-Benz, οι οποίες μέχρι πρόσφατα κυριαρχούσαν στις πωλήσεις πολυτελών οχημάτων. Σκληρός είναι ο ανταγωνισμός για τους Γερμανούς στην κινεζική αγορά και από άλλους εγχώριους κατασκευαστές, όπως BYD, GAC, Li Auto und Nio. Ακόμη και Γερμανοί μηχανολόγοι, οι οποίοι εξέτασαν εξονυχιστικά τα κινεζικά οχήματα, πιστοποιούν την καλή τους ποιότητα και επιβεβαιώνουν τις ανταγωνιστικές τιμές τους. Πηγή: Καθημερινή