Ο άνθρωπος που βρίσκεται πίσω από τις εμβληματικές δημιουργίες της Pagani αναφέρεται σε συνέντευξη που παραχώρησε σε καίρια ζητήματα που σχετίζονται με την ηλεκτροκίνηση. Και στην πλειοψηφία αυτών, έχει δίκιο.
Η ηλεκτροκίνηση αποτελεί σήμερα το πιο προσφιλές θέμα συζήτησης στο σύνολο της παγκόσμιας αυτοκινητικής σκηνής. Και σίγουρα ένα από τα μεγαλύτερα για αυτήν στοιχήματα που μέσα στα προσεχή χρόνια πρέπει να κερδηθεί. Είναι τελικά η ηλεκτροκίνηση το μέλλον; Και αν ναι, με ποιο τίμημα; Πως και πότε τα αυτοκίνητα αυτά θα παραλάβουν τη σκυτάλη από τα συμβατικά; Πως η αναπόφευκτη -όπως όλα δείχνουν- αυτή στροφή θα πάρει σάρκα και οστά στην κατηγορία των supercars;
Στα ερωτήματα αυτά -και όχι μόνο- επιχειρεί να δώσει τις δικές του απαντήσεις ο Horacio Pagani μιλώντας στην ηλεκτρονική έκδοση του αμερικανικού Road & Track.
«Μέχρι το 2025, συμπεριλαμβανομένης και της Αμερικής, θα μπορέσουμε να χρησιμοποιήσουμε τον νέο bi-turbo κινητήρα που θα παρουσιάσουμε τον επόμενο χρόνο. Είναι ένας κινητήρας εσωτερικής καύσης, χωρίς ηλεκτρική “βοήθεια”. Εδώ και οκτώ μήνες περίπου, έχουμε συστήσει μια νέα ομάδα που εξετάζει τη δυνατότητα ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου. Δεν πρόκειται απλά και μόνο για την αντικατάσταση του κινητήρα μας με έναν ηλεκτρικό. Εργαζόμαστε σε μια εντελώς νέα ιδέα για αυτό το ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Το μελετούμε, αλλά φυσικά δεν γνωρίζουμε ακόμα αν σε πέντε ή έξι χρόνια οι πελάτες μας θα είναι έτοιμοι να ξοδέψουν αυτά τα χρήματα σε ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο που θα βασίζεται στην ιδέα αυτή. Συνήθως, οι πελάτες μας δεν χρησιμοποιούν συχνά τα αυτοκίνητά τους, αλλά θέλουν να τους προσφέρουν μια πολύ συναισθηματική εμπειρία. Δεν ξέρουμε αν θα μπορέσουμε να πετύχουμε αυτό το πράγμα με έναν ηλεκτροκινητήρα, ούτε πιο θα είναι το feedback των πελατών».
Ο Ιταλός δεν παρέλειψε να σχολιάσει και τις ηλεκτρικές δημιουργίες στην κατηγορία των supercars που παρουσιάστηκαν φέτος στην 88η Διεθνή Έκθεση Αυτοκινήτου της Γενεύης:
«Περπάτησα στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης και είδα μερικές άλλες τάσεις. Πολλές αφορούσαν εξαιρετικά ισχυρά αυτοκίνητα! Σχεδόν 2.000 ίππους σε ορισμένες περιπτώσεις. Νομίζω ότι πρέπει πρώτα να καταλάβει κανείς πώς να φτιάξει ένα ασφαλές αυτοκίνητο και για αυτό δεν χρειάζεται κανείς 2.000 ίππους. Η απόδοσή μας βρίσκεται ήδη σε πολύ υψηλό επίπεδο με τις υπάρχουσες μονάδες κίνησης. Εμείς πρωτιμούμε να επικεντρωθούμε στην ασφάλεια, στην απόδοση και στη συναισθηματική πτυχή του αυτοκινήτου».
Και προσέθεσε:
«Είμαστε σε μια εποχή που αντιμετωπίζουμε σημαντικές αλλαγές στην αυτοκινητοβιομηχανία. Νομίζω ότι υπάρχουν ορισμένες νέες τάσεις που δεν είναι πραγματικά σημαντικές από τεχνολογική άποψη. Εγώ ενδιαφέρομαι περισσότερο για την αισθητική, το σχεδιασμό των αυτοκινήτων. Με ελκύει πολύ αυτό. Ωστόσο, υπάρχουν και κάποιες τεχνικές καινοτομίες και είμαι πραγματικά ανοιχτός σε όλες τις νέες ιδέες».
Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει η άποψη του Ιταλού αναφορικά με το ποιο είναι το πραγματικό περιβαλλοντικό αποτύπωμα μιας ηλεκτροκίνητης κατασκευής:
«Μέχρι τώρα, το 90% της ενέργειας που παράγεται προέρχεται από την καύση ορυκτών καυσίμων. Αν πρέπει να φορτίσει κανείς όλες αυτές τις μπαταρίες, θα πρέπει να παράγουμε πολύ περισσότερη ενέργεια με αυτόν τον τρόπο. Φυσικά και είναι πολύ ενδιαφέρον να εργαστούμε για την ηλεκτρική ιδέα, αλλά εδώ υπάρχει και η άλλη πλευρά με την καύση φυσικού αερίου και άνθρακα για την παραγωγή ενέργειας. Και είναι πολύ ωραίο να χρησιμοποιεί κανείς ένα ηλεκτρικό μοτέρ, ας πούμε για να κατέβει στο κέντρο του Μιλάνου, μολύνοντας έτσι λιγότερο από ένα στάνταρ αυτοκίνητο. Αλλά, ακόμα και έτσι, θα εξακολουθεί κανείς να μολύνει, απλά 30 μίλια μακριά, μέσω ενός σταθμού ηλεκτροπαραγωγής. Πρέπει να παράγουμε τουλάχιστον το ήμισυ της ενέργειας μας με πιο φιλικό προς το περιβάλλον τρόπο, και μόνο τότε τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα έχουν πολύ μεγαλύτερη σημασία από ότι τώρα».
Και συνέχισε:
«Έχω μια Carrera GT καθώς και μία 918 Spyder, η οποία είναι υβριδική. Η 918 ζυγίζει 400 κιλά περισσότερο από την Carrera GT. Αγαπώ και τα δύο αυτοκίνητα, αλλά έκανα μια δοκιμή με το υβριδικό. Φόρτισα πλήρως την μπαταρία, έφυγα από το σπίτι, οδήγησα για 30 χιλιόμετρα στο ηλεκτρικό πρόγραμμα, και στη συνέχεια ο κινητήρας βενζίνης ενεργοποιήθηκε. Και έπειτα, μέχρι το Μιλάνο και πίσω, κουβαλούσα 400 κιλά επιπλέον βάρος».
Ολοκληρώνοντας τις δηλώσεις του, ο Horacio Pagani αποκάλυψε τη βασική τεχνολογική κατεύθυνση που ήδη ακολουθούν οι μηχανικοί της εταιρείας στην εξέλιξη του επερχόμενου ηλεκτρικού supercar της μάρκας:
«Φυσικά όλα τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι βαρύτερα από τα κανονικά αυτοκίνητα. Αυτά τα 20 χρόνια η τεχνογνωσία μας εστιάστηκε στα ελαφριά υλικά. Έτσι, όταν έρθει η ώρα που θα μπορέσουμε να φτιάξουμε ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο, θα το κάνουμε με τους ίδιους κανόνες: Δηλαδή να το κάνουμε ελαφρύ. Το βάρος της Huayra, για παράδειγμα, είναι παρόμοιο με εκείνο ενός Ford Fiesta. Νομίζω ότι θα είμαστε σε θέση να έχουμε ένα πολύ ελαφρύ ηλεκτρικό αυτοκίνητο στο μέλλον. Σήμερα, το όλο θέμα πρέπει να παραμείνει μυστικό. Το επόμενο έτος ίσως να μπορούμε να σας πούμε πολύ περισσότερα για τις ιδέες μας …»._Χ.Α.