Η στροφή στην ηλεκτροκίνηση γίνεται ολοένα και πιο διακριτή όπως μαρτυρούν τα στοιχεία πωλήσεων νέων αυτοκινήτων στην ΕΕ για τον πρώτο μήνα του 2023.
Η αγορά επιβατικών αυτοκινήτων στην Ευρωπαϊκή Ένωση αυξήθηκε κατά 11,3% τον Ιανουάριο φτάνοντας αισίως τις 760.041 μονάδες. Ωστόσο, αυτό που δεν πρέπει να παραλειφθεί εδώ είναι το γεγονός ότι η σύγκριση γίνεται με τον αντίστοιχο μήνα του 2022, που ήταν ο χειρότερος Ιανουάριος που έχει ποτέ καταγραφεί επίσημα σε επίπεδο πωλήσεων.
Σε επίπεδο χωρών, οι θετικές επιδόσεις της περιοχής αντικατοπτρίστηκαν στις τρεις από τις τέσσερις βασικές αγορές της ΕΕ. Τα ισχυρότερα κέρδη σημειώθηκαν στην Ισπανία (+51,4%) και στην Ιταλία (+19,0%), ενώ πίσω της ακολούθησε η Γαλλία (+8,8%). Εξαίρεση σε αυτή την τάση ήταν η Γερμανία, η οποία κατέγραψε πτώση της τάξης του 2,6% τον περασμένο μήνα.
Κατά τον πρώτο μήνα του 2023, οι ταξινομήσεις ηλεκτρικών και υβριδικών επιβατικών αυτοκινήτων με μπαταρία στην ΕΕ συνέχισαν να αυξάνονται, αντιπροσωπεύοντας το 9,5% και το 26,0% της αγοράς, αντίστοιχα. Ωστόσο, η βενζίνη παρέμεινε ο πιο δημοφιλής τύπος καυσίμου, με μερίδιο αγοράς 37,9%.
Οι πωλήσεις των ηλεκτροκίνητων στην Ευρώπη
Οι ταξινομήσεις των ηλεκτρικών οχημάτων με μπαταρία (BEV) αυξήθηκαν κατά 22,9%, φτάνοντας τα 71.984 αυτοκίνητα σε όλη την ΕΕ. Οι περισσότερες από τις αγορές συνέβαλαν σημαντικά σε αυτήν την ανάπτυξη, με διψήφια και τριψήφια ποσοστιαία κέρδη. Ωστόσο, υπήρχαν μερικές εξαιρέσεις σε ορισμένες από τις μεγαλύτερες αγορές της ΕΕ. Και πιο συγκεκριμένα, στη Γερμανία (-13,2%), τη Σουηδία (-18,5%) και την Ιταλία (‑8,7%).
Τα υβριδικά ηλεκτρικά οχήματα (HEV) είχαν επίσης ένα δυνατό ξεκίνημα. Πιο συγκεκριμένα, οι πωλήσεις τους αυξήθηκαν κατά 22,1% φτάνοντας τις 197.982 μονάδες καθώς υποστηρίχτηκαν από διψήφια κέρδη στις τέσσερις μεγαλύτερες αγορές της περιοχής: Ισπανία (+59,3%), Ιταλία (+24,7%), Γερμανία (+19,0%) και Γαλλία (+12,5%) ). Αυτό είχε ως αποτέλεσμα τα οχήματα του συγκεκριμένου είδους να αποσπάσουν μερίδιο αγοράς που έφτασε το 26,0%.
Σε αντίθεση, οι πωλήσεις plug-in υβριδικών οχημάτων (PHEV) στην ΕΕ μειώθηκαν κατά 9,9% φτάνοντας τις 53.649 μονάδες τον Ιανουάριο, καθώς οι ταξινομήσεις μειώθηκαν περισσότερο από το μισό στη Γερμανία (-53,2%), η οποία μέχρι πέρυσι ήταν η μεγαλύτερη αγορά για τα εν λόγω οχήματα. Ως αποτέλεσμα, το μερίδιο αγοράς για τα PHEV συρρικνώθηκε από 8,7% τον Ιανουάριο του 2022, σε 7,1% φέτος.
Οι πωλήσεις των οχημάτων ντίζελ και βενζίνης
Οι ταξινομήσεις νέων βενζινοκίνητων αυτοκινήτων στην ΕΕ κατέγραψαν άνοδο της τάξη του 12,3% τον Ιανουάριο, συμβάλλοντας στην επέκταση του μεριδίου αγοράς τους στο 37,9% (έναντι 37,6% το 2022). Όλες οι μεγάλες αγορές της ΕΕ συνέβαλαν σε αυτήν την ανάπτυξη: Ισπανία (+59,4%), Ιταλία (+15,5%), Γαλλία (+11,9%) και Γερμανία (+3,5%).
Αντίθετα, η αγορά των πετρελαιοκίνητων οχημάτων στην ΕΕ συνέχισε να καταγράφει πτώση (-1,6%) τον περασμένο μήνα. Και αυτό παρά την αξιοσημείωτη αύξηση των ταξινομήσεων των ντίζελ οχημάτων στην Ιταλία (+21,4%) και στην Ισπανία (+19,0%). Αυτό είχε ως αποτέλεσμα τη μείωση του μεριδίου αγοράς κατά 2 ποσοστιαίες μονάδες, από 17,9% σε 15,9%.