Αποκαλυπτικά είναι τα επίσημα στοιχεία της ACΕΑ αναφορικά με το «μίγμα καυσίμου» των αυτοκινήτων που επέλεξαν τους προηγούμενους τρεις μήνες οι Ευρωπαίοι. Spoiler: τα υβριδικά και τα ηλεκτρικά ξεπερνούν σε μερίδιο αγοράς το 40%.
Το τρίτο τρίμηνο του 2022, το μερίδιο αγοράς των ηλεκτρικών οχημάτων με μπαταρία (BEV) αυξήθηκε περαιτέρω καθώς οι πωλήσεις τους συνέχισαν να ακολουθούν την ανιούσα. Τα BEV αντιπροσωπεύουν πλέον το 11,9% των συνολικών ταξινομήσεων επιβατικών αυτοκινήτων στην ΕΕ (από 9,8% το τρίτο τρίμηνο του 2021).
Τα υβριδικά οχήματα (HEV) κέρδισαν επίσης μερίδιο αγοράς «εκπροσωπώντας» πλέον το 22,6% του συνόλου των πωλήσεων (από 21,2% το τρίτο τρίμηνο του 2021).
Παρά την απώλεια σε μερίδιο αγοράς, τα πετρελαιοκίνητα και βενζινοκίνητα οχήματα εξακολουθούν να κυριαρχούν στην αγορά, με συνδυασμένο «μερτικό» που φτάνει το 54,3%.
Οι πωλήσεις ανά καύσιμο
Από τον Ιούλιο έως τον Σεπτέμβριο του 2022, οι ταξινομήσεις των βενζινοκίνητων αυτοκινήτων στην ΕΕ υποχώρησαν κατά 3,3%, μετρώντας 823.360 μονάδες. Ως αποτέλεσμα, το μερίδιο αγοράς των βενζινοκίνητων οχημάτων συρρικνώθηκε από 39,3% το τρίτο τρίμηνο του 2021 σε 37,8% φέτος. Ωστόσο, η βενζίνη παρέμεινε ο πιο δημοφιλής τύπος καυσίμου στην ΕΕ.
Ομοίως, οι πωλήσεις πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων μειώθηκαν κατά 4,7% με 360.596 μονάδες να έχουν πωληθεί σε ολόκληρη την Ευρωπαϊκή Ένωση. Το μερίδιο αγοράς του ντίζελ μειώθηκε σχεδόν κατά 1 ποσοστιαία μονάδα φτάνοντας πλέον στο 16,5% των συνολικών πωλήσεων (από 17,5% το τρίτο τρίμηνο του 2021).
Κατά το τρίτο τρίμηνο του 2022, τα ηλεκτρικά οχήματα με μπαταρία κατέγραψαν την ισχυρότερη ανάπτυξη όλων των τύπων καυσίμων (+22,0%), με 259.449 μονάδες να ταξινομούνται σε ολόκληρη την ΕΕ. Με εξαίρεση τη Δανία (-2,6%) και την Ιταλία (-35,0%), όλες οι αγορές της περιοχής συνέβαλαν σε αυτή τη θετική επίδοση, με τριψήφια ακόμη κέρδη σε Κύπρο (+490,0%), Λετονία (+231,8%), Ρουμανία (+213,4%) και τη Βουλγαρία (+101,7%).
Οι νέες εγγραφές plug-in υβριδικών οχημάτων, από την άλλη πλευρά, μειώθηκαν κατά 6,0% το τρίτο τρίμηνο του έτους, καθώς όλες οι μεγαλύτερες αγορές της ΕΕ σημείωσαν απώλειες. Η Ιταλία και η Γαλλία κατέγραψαν διψήφια πτώση (-22,2% και -14,3% αντίστοιχα), ενώ η Γερμανία και η Ισπανία σημείωσαν πιο μέτρια πτώση (-0,9% και -1,0%). Ως αποτέλεσμα αυτής της αρνητικής επίδοσης, τα PHEV έχασαν μερίδιο αγοράς σε σύγκριση με την ίδια περίοδο πέρυσι, αντιπροσωπεύοντας πλέον το 8,5% των συνολικών ταξινομήσεων αυτοκινήτων.
Με 492.011 πωλήσεις από τον Ιούλιο έως τον Σεπτέμβριο, οι πωλήσεις υβριδικών οχημάτων αυξήθηκαν κατά 6,9%. Το μερίδιο αγοράς τους αυξήθηκε κατά 1,3 ποσοστιαίες μονάδες – αποτελώντας το 22,6% της συνολικής αγοράς. Μεταξύ των μεγάλων αγορών της περιοχής, μόνο η Γερμανία σημείωσε πτώση (-1,5%). Η Ιταλία κατέγραψε τη μεγαλύτερη άνοδο (+20,8%), ακολουθούμενη από τη Γαλλία (+15,6%) και την Ισπανία (+11,3%).
Οι ταξινομήσεις οχημάτων φυσικού αερίου στην ΕΕ υπέστησαν μια ακόμα διψήφια απώλεια (-52,4%), κυρίως λόγω της σημαντικής πτώσης στην Ιταλία (-71,2%), τη μεγαλύτερη αγορά της περιοχής, που αντιπροσωπεύει πάνω από το 40% των συνολικών ταξινομήσεων. Ως αποτέλεσμα, το μερίδιο αγοράς των οχημάτων NGV μειώθηκε κατά το ήμισυ κατά το τρίτο τρίμηνο του 2022 σε σύγκριση με την ίδια περίοδο πριν από ένα χρόνο.
Οι πωλήσεις αυτοκινήτων με υγραέριο υποχώρησαν κατά 9,5%, φτάνοντας τις 55.418 μονάδες, καθώς οι δύο μεγαλύτερες αγορές αυτού του τύπου καυσίμου παρουσίασαν πτώση: η Γαλλία (-14,9%) και η Ιταλία (-3,1%).
Ιούλιος-Σεπτέμβριος 2022
Βενζίνη – 37,8%
Ντίζελ – 16,5%
Υβριδικά – 22,6%
Plug-in υβριδικά – 8,5%
Ηλεκτρικά – 11,9%
Φυσικό αέριο – 0,2%
Άλλα – 2,5%
Ιανουάριος – Σεπτέμβριος 2022
Βενζίνη – 37,9%
Ντίζελ – 17,1%
Υβριδικά – 22,8%
Plug-in υβριδικά – 8,6%
Ηλεκτρικά – 10,6%
Φυσικό αέριο – 0,2%
Άλλα – 2,8%