Αυστηρότερες είναι οι απαιτήσεις των Βρυξελλών όσον αφορά τις μέσες εκπομπές ρύπων των αυτοκινήτων που θα πωλούνται στην Ευρώπη από την 1η Ιανουαρίου.
Η Ευρωπαϊκή Ένωση αυστηροποιεί τους κανόνες της για τις εκπομπές ρύπων από την 1η Ιανουαρίου ως μέρος των ευρύτερων στόχων της για την επίτευξη κλιματικής ουδετερότητας στην περιοχή έως το 2050.
Ας δούμε τι αλλάζει αλλά και πως οι νέες νόρμες επηρεάζουν τις αυτοκινητοβιομηχανίες στην Ευρώπη.
Ποιοι είναι οι στόχοι της ΕΕ για το CO2;
Από την 1η Ιανουαρίου 2025, ο μέσος όρος των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα (CO2) ανά χιλιόμετρο για κάθε νέο αυτοκίνητο που θα πωλείται δεν θα πρέπει να υπερβαίνει τα 93,6 γραμμάρια.
Αυτός ο στόχος είναι κατά 19% χαμηλότερος από εκείνον του τρέχοντος έτους, ο οποίος θα ισοδυναμούσε με 116 γρ./χλμ. με βάση το νέο σύστημα μέτρησης των εκπομπών.
Σε κάθε αυτοκινητοβιομηχανία θα δοθούν συγκεκριμένοι στόχοι με βάση τους κανόνες της ΕΕ που λαμβάνουν υπόψη τη μέση μάζα των νέων οχημάτων της.
Οι κατασκευαστές αυτοκινήτων πολυτελείας ή οι αυτοκινητοβιομηχανίες «μικρού όγκου», έχουν ξεχωριστούς στόχους.
Ποια είναι τα αναμενόμενα πρόστιμα για αυτοκινητοβιομηχανίες που υπερβαίνουν τις παραπάνω απαιτήσεις;
Οι αυτοκινητοβιομηχανίες θα τιμωρούνται με πρόστιμο 95 ευρώ για κάθε γρ./χλμ. που υπερβαίνει τον συγκεκριμένο στόχο για κάθε νέο όχημα που ταξινομείται.
Συνολικά, ο κλάδος είναι πολύ πιθανό να επιβαρυνθεί με περίπου 15 δισεκατομμύρια ευρώ σε πρόστιμα το επόμενο έτος.
Τι μπορούν να κάνουν οι αυτοκινητοβιομηχανίες για να αποφύγουν τα πρόστιμα της ΕΕ;
Οι εταιρείες με χαμηλότερες πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων μπορούν να αγοράσουν τις αποκαλούμενες «πιστώσεις εκπομπών» από άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες με υψηλές πωλήσεις EV για να μειώσουν τους συνολικούς μέσους όρους τους.