Η Tesla δημοσιοποίησε τα αποτελέσματα της ατυχημάτων στα οποία ενεπλάκησαν τα αυτοκίνητά της με ενεργοποιημένο και απενεργοποιημένο το σύστημα Autopilot κατά τη διάρκεια του δεύτερου εξαμήνου του τελευταίου έτους.
Πολλά έχουν γραφτεί και συνεχίζονται να γράφονται αναφορικά με την ασφάλεια που προσφέρει στην καθημερινότητα η χρήση του συστήματος ημιαυτόνομης οδήγησης Autopilot της Tesla.
Θέλοντας να δώσει τις απαραίτητες απαντήσεις για μια ακόμα φορά, η Tesla δημοσιοποίησε τα αποτελέσματα των δικών της ευρημάτων, μετά τη συλλογή των απαραίτητων στοιχείων και δεδομένων, όσον αφορά την ασφάλεια που προσφέρει το Autopilot παραθέτοντας απτά αριθμητικά δεδομένα αναφορικά με τον πλήθος των ατυχημάτων στα οποία ενεπλάκησαν τα αυτοκίνητά της οδηγούμενα με ενεργοποιημένο και απενεργοποιημένο το εν λόγω σύστημα.
Σύμφωνα με την αμερικανική εταιρεία, οι οδηγοί των αυτοκινήτων Tesla που χρησιμοποιούσαν την τεχνολογία Autopilot (δηλ. το Autosteer και άλλα χαρακτηριστικά ενεργητικής ασφάλειας του συστήματος), ενεπλάκησαν σε 1 ατύχημα ανά 4,97 εκατομμύρια μίλια, ήτοι ανά 7,998 εκατομμύρια χιλιόμετρα, τα οποία διανύθηκαν το τρίτο τρίμηνο του περασμένου έτους. Το αντίστοιχο αποτέλεσμα για το τέταρτο τρίμηνο του 2021 ήταν 1 ατύχημα ανά 4,31 εκατομμύρια μίλια, ήταν ανά 6,936 εκατομμύρια χιλιόμετρα.
Στο σενάριο της μη χρήσης της τεχνολογίας Autopilot (δηλ. χωρίς Autosteer και λειτουργίες ενεργητικής ασφάλειας), οι αριθμοί είναι – ως συνήθως – χαμηλότεροι, με 1 ατύχημα για κάθε 1,6 εκατομμύρια μίλια (2,575 εκατομμύρια χιλιόμετρα) και 1 ατύχημα για κάθε 1,59 εκατομμύρια μίλια (2,559 εκατομμύρια χιλιόμετρα).
Η μεθοδολογία της Tesla
Περιγράφοντας τη μεθοδολογία συλλογής των δεδομένων, η Tesla επισημαίνει με έμφαση ότι τα δεδομένα δεν είναι άμεσα συγκρίσιμα και ότι η όλη διαδικασία πραγματοποιείται σε διαφορετικά σενάρια οδήγησης (πχ., οδήγηση στην πόλη ή τον αυτοκινητόδρομο).
Επί της διαδικασίας, η εταιρεία αναφέρει χαρακτηριστικά:
«Συλλέγουμε τα χιλιόμετρα που διανύει κάθε όχημα με ενεργό ή απενεργοποιημένο το Autopilot, με βάση τα διαθέσιμα δεδομένα που λαμβάνουμε από τον στόλο των οχημάτων μας – και το κάνουμε αυτό χωρίς να προσδιορίζουμε συγκεκριμένα οχήματα για να προστατεύσουμε το απόρρητο των ιδιοκτητών τους. Λαμβάνουμε επίσης μία ειδοποίηση σύγκρουσης κάθε φορά που υπάρχει σύγκρουση που μας αναφέρθηκε από τον στόλο των οχημάτων μας, η οποία περιλαμβάνει δεδομένα σχετικά με το εάν το Autopilot ήταν ενεργό τη στιγμή της πρόσκρουσης. Για να διασφαλίσουμε ότι τα στατιστικά μας είναι σωστά, μετράμε κάθε ατύχημα στο οποίο το Autopilot απενεργοποιήθηκε εντός 5 δευτερολέπτων πριν από την πρόσκρουση, και μετράμε όλα τα ατυχήματα στα οποία η ειδοποίηση συμβάντος υποδείκνυε ότι ενεργοποιήθηκε ο αερόσακος ή κάποιο άλλο ενεργό σύστημα. Τα στατιστικά στοιχεία ατυχημάτων μας δεν βασίζονται σε δειγματοληπτικά σύνολα δεδομένων ή εκτιμήσεις. Στην πράξη, αυτό συσχετίζεται με σχεδόν κάθε σύγκρουση με ταχύτητα περίπου 12 mph (20 χλμ./ώρα) ή μεγαλύτερη, ανάλογα με τις δυνάμεις που αναπτύσσονται από τη σύγκρουση. Από την άλλη πλευρά, τα ατυχήματα που αναφέρθηκαν από την αστυνομία είναι εμφανώς υποαναφερόμενα σε μεγάλο βαθμό, κατά ορισμένες εκτιμήσεις έως και 50%, επειδή τα περισσότερα μικρά ατυχήματα δεν διερευνώνται. Επίσης, δεν διαφοροποιούμε τα αποτελέσματα σε σχέση με τον τύπο του ατυχήματος ή της βλάβης. (Για παράδειγμα, περισσότερο από το 35% όλων των ατυχημάτων με ενεργοποιημένο το Autopilot συμβαίνουν όταν το όχημα της Tesla είναι πίσω από άλλο όχημα.)».