Ύστερα από τέσσερα χρόνια, το Tesla Cybertruck αποκαλύπτεται και επίσημα αποδίδοντας έως και 845 ίππους.
Στα πλαίσια μιας ειδικής εκδήλωσης στην οποία παραδόθηκαν τα πρώτα αντίτυπά του σε πελάτες, η Tesla αποκάλυψε παρουσία του Elon Musk την τελική μορφή και τις βασικές προδιαγραφές του νέου Cybertruck – ενός ηλεκτρικού «αγροτικού» που συνεχίζει να συζητείται αλλά και να εντυπωσιάζει με τις τεχνολογικές περγαμηνές του.
«Νομίζω ότι είναι το καλύτερο προϊόν μας. Το πιο μοναδικό αυτοκίνητο στο δρόμο. Το μέλλον πρέπει να μοιάζει με το μέλλον», δήλωσε χαρακτηριστικά ο Elon Musk.
Το αμφιλεγόμενης αισθητικής Cybertruck θα προσφέρεται είτε με μία διάταξη τριών κινητήρων που προέρχεται από το Model S Palid, η οποία θα αποδίδει 845 ίππους στη λειτουργία Beast Mode, είτε με σύστημα μετάδοσης κίνησης με δύο ηλεκτρικές μονάδες κίνησης «βασικού επιπέδου», όπως χαρακτηριστικά δηλώνει η Tesla, απόδοσης 600 ίππων. Θα υπάρχει και μια έκδοση, πισωκίνητη ασφαλώς, με έναν ηλεκτροκινητήρα, η οποία όμως δεν αναμένεται πριν το 2025.
Οι τιμές στις ΗΠΑ του νέου Tesla Cybertruck ξεκινούν από 79.990 δολάρια και ανεβαίνουν στα 99.990 δολάρια για την κορυφαία έκδοση.
Στη μεγαλύτερη εξ αυτών το Cybertruck των 5,87 μέτρων προτάσσει έναν εξόχως ανταγωνιστικό συντελεστή οπισθέλκουσας για την κατηγορία, που φτάνει την τιμή 0,34. Αυτή η έκδοση φέρεται να επιτυγχάνει από στάση έως τα 97 χλμ./ώρα μίλια/ώρα σε 2,6 δευτερόλεπτα και να ολοκληρώνει το ένα τέταρτο του μιλίου σε λιγότερο από 11 δευτερόλεπτα. Και για να αναδείξει τις επιδόσεις αυτές, η Tesla έδωσε στη δημοσιότητα ένα σύντομο βίντεο με το νέο Cubertruck να τα βάζει με μια Porsche 911 ρυμουλκώντας συγχρόνως μια… Porsche 911.
Αξίζει να σημειωθεί ότι η ικανότητα ρυμούλκησης του Cybertrack ανέρχεται στα 4.990 κιλά. Και εδώ, για να αναδείξει τις ικανότητες αυτές απέναντι στα ηλεκτρικα΄και συμβατικά pick-ups του αναγωνισμού, η εταιρεία του Elon Musk παρουσίασε ένα ακόμα βίντεο:
Χωρίς να δίνει στη δημοσιότητα τη χωρητικότητα της μπαταρίας, η Tesla ισχυρίζεται ότι η αυτονομία φτάνει τα 547 χλμ. στην τετρακίνητη έκδοση, στα 515 χλμ. για την κορυφαία tri-motor και στα 402 χλμ. για την επερχόμενη «μονοκινητήρια». Όλες δε οι εκδόσεις θα έχουν τη δυνατότητα να φορτίζουν έως τα 1 MW (1.000 kW) με το Tesla Semi HGV.
Το ωφέλιμο φορτίο στον καλυμμένο πίσω χώρο φόρτωσης του αυτοκινήτου (που ονομάζεται «θόλος») μήκους 1,83 μ. και πλάτους 1,22 μ. φτάνει τα 1.134 κιλά, ενώ διαθέσιμα… λίτρα για την αποθήκευση αντικεμένων υπάρχουν και στο εμπρός μέρος (frunk).
Το αμάξωμα του Tesla Cybertruck είναι κατασκευασμένο από κράμα ανοξείδωτου χάλυβα σχεδιασμένο από την Tesla, το οποίο, εκτός από το ότι είναι αλεξίσφαιρο «απέναντι» σε σφαίρες των 9 χιλιοστών, υποστηρίζεται ότι δίνει στο pick-up της αμερικανικης φίρμας μεγαλύτερη στρεπτική ακαμψία ακόμα και σε σχέση με μια McLaren P1. Ιδού και σχετικές αποδείξεις:
«Χρειαζόμασταν κάτι που δεν θα διαβρωθεί και που δεν χρειάζεται βάψιμο, που θα μπορούσατε», είπε ο Elon Musk. Και προσέθεσε: «Επειδή το κέντρο βάρους του Cybertryck είναι τόσο χαμηλό, δεν ανατρέπεται.»
Το Cybertruck έχει απόσταση από το έδαφος που φτάνει τις 7 ίντσες, δηλαδή τα 432 χλστ., ενώ το συνολικό ύψος (βλ. διάμετρος) των τροχών του φτάνει τα 889 χλστ. Την ίδια στιγμή, όλες οι εκδόσεις διαθέτουν ρυθμιζόμενη αερανάρτηση και στους δύο άξονες και μπλοκέ διαφορικό εμπρός και ένα σύστημα torque vectoring στον πίσω άξονα, ενώ χαρακτηριστικό είναι το γεγονός ότι κανένα μηχανικό τμήμα ή εξάρτημα δεν… περισσεύει κάτω από το αμάξωμα.
Από εκεί και πέρα, η Tesla κάνει λόγο για την παρουσία ενός συστήματος διεύθυνσης steer-by-wire αλλά και τετραδιεύθυνσης, που εξασφαλίζει στο νέο Cybertruck έναν κύκλο στροφής μικρότερο από εκείνου του Model S.
Δείτε στο παρακάτω βίντεο πως λειτουργεί η τετραδιεύθυνση και το steer-by-wire που νέου Tesla Cybertrack: