top icon
Κόσμος

Τεχνολογία τεχνητής νοημοσύνης για την Volvo

Η Volvo χρησιμοποιεί τεχνητή νοημοσύνη (AI) και εικονικούς κόσμους με στόχο να δημιουργήσει πιο ασφαλή αυτοκίνητα.

Η Volvo χρησιμοποιεί εικονικούς κόσμους μέσω τεχνητής νοημοσύνης (AI), για να αναβαθμίσει την εξέλιξη του λογισμικού της για την ασφάλεια, όπως είναι τα συστήματα υποβοήθησης οδηγού (ADAS), με στόχο τη δημιουργία ακόμα πιο ασφαλών αυτοκινήτων. Είναι πλέον σε θέση να συνδυάζει δεδομένα περιστατικών τα οποία συλλέγονται από τους αισθητήρες στα αυτοκίνητά της, όπως δεδομένα για το φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης και τους απότομους ελιγμούς στο σύστημα διεύθυνσης, με ή χωρίς ανθρώπινη παρέμβαση. Αυτό είναι εφικτό χάρη σε μία υπολογιστική τεχνική που ονομάζεται Gaussian splatting, η οποία μπορεί να δημιουργεί έναν τεράστιο αριθμό από ρεαλιστικές, τρισδιάστατες ψηφιακές σκηνές υψηλής πιστότητας και αντικείμενα από εικόνες του πραγματικού κόσμου. Το εικονικό περιβάλλον μπορεί, για παράδειγμα, να αναδιαμορφωθεί μέσω προσθήκης ή αφαίρεσης χρηστών του δρόμου και αλλαγών στη συμπεριφορά όσων συμμετέχουν στην κυκλοφορία ή εμποδίων στον δρόμο, προκειμένου να παραχθούν διαφορετικά αποτελέσματα.

Η συγκεκριμένη τεχνική επιτρέπει να εκτίθεται το λογισμικό ασφαλείας σε όλους τους τύπους των κυκλοφοριακών συνθηκών, σε κλίμακα και με ταχύτητα που δεν ήταν εφικτές προηγουμένως. Τώρα, η Volvo μπορεί να αναπτύξει λογισμικό που λειτουργεί σωστά και σε πολύπλοκες, σπάνιες, αλλά δυνητικά επικίνδυνες «ακραίες συνθήκες» και να μειώσει τον χρόνο που χρειάζεται για να εκτεθεί το λογισμικό της σε αυτές τις συνθήκες, από μήνες σε ημέρες.

Volvo AI

Η Volvo χρησιμοποιεί εικονικά περιβάλλοντα, μαζί με δοκιμές σε πραγματικές συνθήκες, για την εκπαίδευση του λογισμικού, την εξέλιξη και την επαλήθευση, διότι είναι ασφαλή, επεκτάσιμα και οικονομικά. Τα εικονικά περιβάλλοντα αναπτύσσονται εσωτερικά σε συνεργασία με τη Zenseact, την εταιρεία τεχνητής νοημοσύνης και λογισμικού που ιδρύθηκε από τη Volvo. Το έργο αποτελεί τμήμα ενός προγράμματος PhD για κορυφαία σουηδικά πανεπιστήμια, με σκοπό να διερευνηθεί εάν οι νευρωνικές τεχνικές απεικόνισης θα ενσωματωθούν σε μελλοντικές πρωτοβουλίες για την ασφάλεια. Η μελέτη επιχορηγείται από το Wallenberg AI, Autonomous Systems and Software Program (WASP).

Η Volvo έχει μακρά ιστορία στη χρήση δεδομένων και προηγμένων τεχνολογιών για τη βελτίωση της ασφάλειας. Τα δεδομένα που συλλέγονται από την ομάδα έρευνας για την ασφάλεια της Volvo έχουν παίξει σημαντικό ρόλο στην εξέλιξη και τις δοκιμές μερικών από τα κορυφαία συστήματα ασφαλείας στον κόσμο. Κατά τη δεκαετία του 1970, η Volvo άρχισε να αξιοποιεί δεδομένα για τη βελτίωση της ασφάλειας, χάρη στη δική της ομάδα έρευνας για την ασφάλεια. Στις απαρχές της, η ομάδα μετέβαινε στον τόπο των ατυχημάτων με μετρητικές ταινίες, συνεκτιμώντας τα σημάδια ολίσθησης και άλλους δείκτες της σύγκρουσης. Τα δεδομένα και η γνώση που συγκεντρώθηκαν από τα ατυχήματα έχουν εμπνεύσει πολλές καινοτομίες που σώζουν ζωές, όπως το σύστημα προστασίας του αυχένα από τραυματισμό (Whiplash Injury Protection System) και το σύστημα προστασίας από πλευρική σύγκρουση (Side Impact Protection System).

Η Volvo έχει τη δυνατότητα να διερευνά τεχνολογίες όπως το Gaussian splatting χάρη στη συνεργασία της με την NVIDIA, την οποία επέκτεινε πρόσφατα. Η νέα γενιά αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων, κατασκευασμένη πάνω σε εξαιρετικά γρήγορους υπολογιστές (accelerated computers) της NVIDIA, συγκεντρώνει δεδομένα από διάφορους αισθητήρες για να κατανοήσει ό,τι συμβαίνει μέσα και γύρω από το αυτοκίνητο, καλύτερα από ποτέ. Μία πλατφόρμα υπερυπολογιστή AI από την NVIDIA DGX systems τοποθετεί στο κατάλληλο πλαίσιο αυτά τα δεδομένα, ξεκλειδώνει νέα γνώση και εκπαιδεύει μελλοντικά μοντέλα ασφαλείας. Θα βελτιώσει και θα επιταχύνει την ανάπτυξη της τεχνητής νοημοσύνης. Αυτή η πλατφόρμα υπερυπολογιστή είναι τμήμα μιας πρόσφατης επένδυσης της Volvo και της Zenseact για τη δημιουργία ενός από τα μεγαλύτερα κέντρα δεδομένων στη Σκανδιναβία.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

  • Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

    ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ