Το Ford Puma είναι εξοπλισμένο με όλα τα σύγχρονα στοιχεία και συστήματα υποβοήθησης της οδήγησης που εξασφαλίζουν κορυφαία στάνταρ ασφάλειας, ενεργητικής και παθητικής, σε όλες τις συνθήκες.
Oι δυνατότητες του Ford Puma στον τομέα της ασφάλειας, ενεργητικής και παθητικής, πιστοποιούνται με πειστικό τρόπο από τα αποτελέσματα των αυστηρών δοκιμών που πραγματοποιεί ο ανεξάρτητος οργανισμός αξιολόγησης Euro NCAP, ο οποίος απένειμε στο συμπαγές SUV της Ford την ανώτατη διάκριση των 5 αστέρων, με κορυφαίες μάλιστα βαθμολογίες στους επιμέρους τομείς.
Το Ford Puma χρησιμοποιεί 12 αισθητήρες υπερήχων, 3 ραντάρ και 2 κάμερες που είναι τοποθετημένα γύρω από το αυτοκίνητο για την υποστήριξη του «πακέτου» τεχνολογιών ασφαλείας Ford Co-Pilot360 που βελτιώνουν τα επίπεδα προστασίας των επιβατών, την οδική συμπεριφορά, αλλά και τη διαδικασία στάθμευσης. Όλα τα συστήματα αυτά έχουν σχεδιαστεί με τέτοιο τρόπο ώστε να καθιστούν την οδηγική εμπειρία πιο άνετη, λιγότερο απαιτητική και ακόμα πιο ασφαλή.
Τα Adaptive Cruise Control (ACC) με Stop & Go, Speed Sign Recognition και Lane-Centring βοηθούν στη διατήρηση μιας απόστασης ασφαλείας από τα προπορευόμενα οχήματα. Παράλληλα, το σύστημα μειώνει το στρες στα μεγάλα ταξίδια, διατηρώντας το όχημα στο κέντρο της λωρίδας (Lane Centring). Το ACC, πέρα από τη χρήση πληροφοριών από το ενσωματωμένο σύστημα πλοήγησης, προσαρμόζει την ταχύτητα του αυτοκινήτου εντός των νόμιμων ορίων παρακολουθώντας την οδική σήμανση στο πλάι του δρόμου καθώς και τις εναέριες πινακίδες. Οι λειτουργίες Stop & Go και Lane Centring διατίθενται μόνο σε συνδυασμό με το 7-τάχυτο αυτόματο κιβώτιο Powershift της Ford.
Το Stop & Go επιτρέπει στο Adaptive Cruise Control (ACC) να σταματά τελείως το όχημα σε συνθήκες πυκνής κυκλοφορίας, αξιοποιώντας μέχρι και το 50% της συνολικής δύναμης της πέδησης, αλλά και να το εκκινεί αυτόματα, εάν η στάση διαρκεί λιγότερο από 3 δευτερόλεπτα. Για στάσεις μεγαλύτερες των 3 δευτερολέπτων, ο οδηγός μπορεί να πιέσει ένα διακόπτη στο τιμόνι ή να πατήσει ελαφρώς το γκάζι ώστε να ενεργοποιήσει την λειτουργία ξανά.
Η νέα λειτουργία Local Hazard Information (που υποστηρίζεται από το ενσωματωμένο μόντεμ FordPass Connect) μπορεί να ενημερώνει τους οδηγούς για επικίνδυνες καταστάσεις στο δρόμο, ακόμα και αν αυτές δεν είναι ορατές εξαιτίας της ύπαρξης στροφών ή παρουσίας άλλων οχημάτων.
Οι ειδοποιήσεις του συστήματος Local Hazard Information εκδίδονται ανεξάρτητα από το σύστημα πλοήγησης, με βάση ενημερωμένα στοιχεία από τοπικές αρχές, υπηρεσίες έκτακτης ανάγκης και οδηγικά δεδομένα που αντλούνται από άλλα οχήματα που βρίσκονται συνδεδεμένα στο cloud. Ειδοποιήσεις για οδικά έργα, ακινητοποιημένα οχήματα λόγω βλάβης, ζώα, πεζούς και εμπόδια στον αυτοκινητόδρομο, ακόμα και για επικίνδυνες οδηγικές συνθήκες, μεταδίδονται στο όχημα ασύρματα με έγκαιρη ενημέρωση των οδηγών για καταστάσεις που εκτυλίσσονται πέραν του πεδίου ορατότητάς τους.
Επίσης, μία ευρυγώνια πίσω κάμερα προβάλλει μία εικόνα 180 μοιρών σε οθόνη αφής μέσα στο αυτοκίνητο, ώστε πεζοί, δικυκλιστές και άλλα οχήματα να γίνονται καλύτερα αντιληπτά όταν το όχημα εξέρχεται από χώρους στάθμευσης ή ιδιωτικούς δρόμους.
Ένα σύστημα που βοηθά τους οδηγούς του Ford Puma να κάνουν όπισθεν με μεγαλύτερη σιγουριά είναι το Blind Spot Information System (BLIS) της Ford με Cross Traffic Alert. Το BLIS είναι σε θέση να προειδοποιήσει τους οδηγούς που εξέρχονται με όπισθεν από ένα χώρο στάθμευσης για πιθανή διέλευση άλλων οχημάτων στο πίσω τμήμα, ενώ μπορεί να ενεργοποιήσει και τα φρένα για την αποφυγή μιας σύγκρουσης ή τη μείωση των επιπτώσεών της, εάν ο οδηγός δεν αντιδράσει στις προειδοποιήσεις.
Το Active Park Assist της Ford βοηθά τους οδηγούς να βρίσκουν κατάλληλους χώρους στάθμευσης και να παρκάρουν κάθετα ή παράλληλα σε σχέση με άλλα οχήματα. Επίσης, η τεχνολογία Auto High Beam μειώνει αυτόματα την ένταση φωτισμού της μεγάλης σκάλας του Ford Puma ώστε να μη τυφλώνονται οι αντίθετα διερχόμενοι οδηγοί.
Βελτιώνοντας περαιτέρω το σύστημα Lane-Keeping της Ford, η λειτουργία Road Edge Detection είναι σε θέση να αναγνωρίζει που τελειώνει ο δρόμος και αρχίζει το πεζοδρόμιο ή το γρασίδι. Το σύστημα μπορεί να εφαρμόζει ροπή στο τιμόνι για να αποτρέψει την έξοδο του οχήματος από το δρόμο.
Οι τεχνολογίες του Ford Puma βοηθούν επίσης τους οδηγούς να κινούνται με άνεση σε πολυσύχναστους δρόμους πόλεων. Η τεχνολογία Pre-Collision Assist με Pedestrian και Cyclist Detection ανιχνεύει πεζούς και δικυκλιστές που βρίσκονται ήδη ή ετοιμάζονται να βγουν στο δρόμο μπροστά από το όχημα. Το σύστημα είναι σχεδιασμένο για να μειώνει τη σφοδρότητα μερικών εμπρόσθιων συγκρούσεων με εμπλοκή οχημάτων και πεζών ή να βοηθά τους οδηγούς να αποφύγουν τελείως τη σύγκρουση. Το Ford Puma διαθέτει μία αναβαθμισμένη έκδοση της τεχνολογίας με ακόμα πιο ευρυγώνια κάμερα, η οποία βοηθά στον καλύτερο εντοπισμό των κινήσεων των πεζών.
Εάν συμβεί κάποιο ατύχημα, η τεχνολογία Post-Collision Braking συμβάλλει στη μείωση των επιπτώσεων μιας ενδεχόμενης δευτερεύουσας σύγκρουσης εφαρμόζοντας αυτόματα μέτρια πίεση πέδησης, εάν ανιχνευτεί περιστατικό αρχικής σύγκρουσης. Η επιβράδυνση του οχήματος μπορεί να περιορίσει τους τραυματισμούς των επιβατών και τις ζημιές στο όχημα.
Πρόσθετες τεχνολογίες, οι οποίες είναι σχεδιασμένες ώστε να βοηθούν τους οδηγούς του νέου Puma να αποφύγουν ατυχήματα, είναι οι εξής:
Evasive Steering Assist – το σύστημα είναι σχεδιασμένο για να λειτουργεί σε πόλη και αυτοκινητόδρομο χρησιμοποιώντας ραντάρ και μία κάμερα για την ανίχνευση αργά κινούμενων ή σταματημένων οχημάτων στην εμπρόσθια πορεία. Το Evasive Steering Assist υποστηρίζει ελιγμούς ώστε να μπορούν οι οδηγοί να αποφύγουν ένα όχημα σε περίπτωση επικείμενης σύγκρουσης Wrong Way Alert – το σύστημα χρησιμοποιεί μία κάμερα τοποθετημένη στο παρμπρίζ και πληροφορίες από το σύστημα πλοήγησης του αυτοκινήτου, ώστε να προειδοποιεί τους οδηγούς με οπτικά ή ηχητικά σήματα όταν παραβιαστούν οι δύο πινακίδες μονόδρομης εισόδου σε αυτοκινητόδρομο.
Εξαιρετικές κριτικές από τον Euro NCAP έλαβαν τεχνολογίες και συστήματα υποβοήθησης του αυτοκινήτου, όπως οι Pre-Collision Assist με Active Braking, Intelligent Speed Limiter και Lane-Keeping System.
Σε ότι αφορά τον εξοπλισμό παθητικής ασφάλειας, εκτός από τους μετωπικούς αερόσακους οδηγού και συνοδηγού, οι πλευρικοί αερόσακοι του νέου Ford Puma παρέχουν άριστη προστασία του θώρακα και έχουν σχεδιαστεί για να κατευθύνουν τον επιβάτη μακριά από τον χώρο πρόσκρουσης. Επιπρόσθετα, οι αερόσακοι κεφαλής προσφέρουν μέγιστη κάλυψη, ενώ τα στηρίγματα κεφαλής προσφέρουν προστασία από τους αυχενικούς τραυματισμούς.