X
Κόσμος

Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα με μπαταρία δεν είναι μονόδρομος – Υπάρχει και το υδρογόνο

Ένας άγνωστος στο ευρύ κοινό κατασκευαστής από την Ευρώπη εξέλιξε έναν 2λιτρο κινητήρα που αποδίδει πάνω 400 ίππους και καταναλώνει υδρογόνο.

Σε μια εποχή όπου τα ηλεκτρικά οχήματα με μπαταρία δείχνουν να έχουν πλέον τον πρώτο λόγο ως η κυρίαρχη τεχνολογία για την επίτευξη του κοινού στόχου για μηδενικές εκπομπές ρύπων μεγάλοι κατασκευαστές – όπως η Toyota και η BMW, για παράδειγμα, «αντιστέκονται» δηλώνοντας ότι ο δύσκολος αυτός δρόμος μπορεί να περιλαμβάνει και άλλες λύσεις. Όπως το υδρογόνο, τόσο σε ηλεκτρικά οχήματα με κυψέλες καυσίμου (FCEV) όσο και σε προτάσεις που το χρησιμοποιούν ως καύσιμο σε κινητήρες εσωτερικής καύσης.

Όμως, δεν είναι μόνο οι καταξιωμένοι κατασκευαστές της παγκόσμιας αυτοκινητικής σκακιέρας που διερευνούν τις δυνατότητες που προσφέρει σήμερα το υδρογόνο αλλά και άλλοι, λιγότερο μεγάλοι οίκοι. Όπως η αυστριακή AVL, η οποία «ετοίμασε», αρχικά για αγωνιστική χρήση, έναν 2λιτρο κινητήρα που ξεπερνά σε απόδοση του 400 ίππους.

Η αυστριακή εταιρεία με έδρα το Graz είχε ανακοίνωσε ήδη από τα τέλη του 2022 ότι εξελίσσει έναν κινητήρα που καταναλώνει όχι βενζίνη, ούτε ντίζελ, αλλά υδργόνο. Οι στόχοι της ήταν να αποδίδει μέγιστη ισχύ 300 kW και ροπή όχι μικρότερη από 500 Nm. Αυτός ο κινητήρας,λοιπόν, φαίνεται να πέτυχε τους στόχους των δημιουργών του, με τους τελευταίους να ανακοινώνουν ότι στις εσωτερικές δοκιμές που πραγματοποίησαν στον πάγκο η μέγιστη ισχύ του εν λόγω συνόλου ανήλθε στους 410 ίππους και τα 500 Nm, αντίστοιχα στις 6.500 και 3.000-4.000 σ.α.λ.

Η AVL δηλώνει ότι ο κινητήρας διαθέτει έξυπνο σύστημα ψεκασμού νερού (PFI), το οποίο εγχέει επιπλέον νερό στην πολλαπλή εισαγωγής αέρα, προκειμένου να αποφευχθεί η ανεπιθύμητη πρόωρη ανάφλεξη, η οποία μπορεί να βλάψει τον κινητήρα. Η αναλογία αέρα-καυσίμου είναι 1, ενώ ταυτόχρονα οι απαιτήσεις αέρα καλύπτονται χρησιμοποιώντας έναν υπερσυμπιεστή που έχει σχεδιαστεί ειδικά για αυτό τον σκοπό.

Προς το παρόν η AVL δεν ανακοινώνει σχέδια αναφορικά με το μέλλον του εν λόγω συνόλου στον κόσμο των αυτοκινήτων μαζικής παραγωγής. Ωστόσο, η… παρουσία του και μόνο δεν αποτελεί παρά ένα σαφές μήνυμα για το τι πρέπει να αναμένουμε στο εγγύς μέλλον.

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!