top icon
Κόσμος

Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα γίνονται πιο καθαρά στην παραγωγή και τη λειτουργία τους

Τα επιχειρήματα βιωσιμότητας για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχουν ενισχυθεί, μετά από νέα έρευνα που διαπίστωσε σημαντική μείωση των εκπομπών από την παραγωγή μπαταριών, όπως και σημαντική αύξηση των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας.

Το μεγάλο ανθρακικό αποτύπωμα των ηλεκτρικών οχημάτων καθώς βγαίνουν από το εργοστάσιο, που οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στην ενεργειακή ένταση της κατασκευής των μπαταριών, έχει χρησιμοποιηθεί ως περιβαλλοντικό επιχείρημα εναντίον τους. Ανάλογα με την πηγή ενέργειας για την επαναφόρτιση των μπαταριών τους, ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο μπορεί να χρειαστεί να διανύσει από 47.000 έως 146.000 χιλιόμετρα προτού ισοσκελίσει τα έξοδά του με ένα πανομοιότυπο βενζινοκίνητο αυτοκίνητο. Ωστόσο, νέα δεδομένα από την αξιολόγηση κύκλου ζωής της Green NCAP καταρρίπτουν τον μύθο ότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα δεν είναι καθαρότερα και πιο πράσινα από τα αντίστοιχα βενζινοκίνητα και πετρελαιοκίνητα. Η αξιολόγηση κύκλου ζωής δείχνει ότι οι εκπομπές από την παραγωγή μπαταριών έχουν μειωθεί κατά περίπου 16% από το 2022. Το Green NCAP, η ανεξάρτητη πρωτοβουλία που προωθεί την ανάπτυξη καθαρών, ενεργειακά αποδοτικών αυτοκινήτων, αποδίδει τη μείωση αυτή στις οικονομίες κλίμακας και στις προσπάθειες βιωσιμότητας των κατασκευαστών.

Το Green NCAP επικαλείται επίσης προβλέψεις της Ricardo, της παγκόσμιας εταιρείας συμβούλων στρατηγικής, περιβάλλοντος και μηχανικής, σύμφωνα με τις οποίες οι εκπομπές από την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας στην Ευρώπη θα μειωθούν κατά 26% έως το 2039, χάρη στην ταχεία αύξηση της παροχής ανανεώσιμης ενέργειας. Αυτό ενισχύεται από νέα στοιχεία του Διεθνούς Οργανισμού Ενέργειας, τα οποία δείχνουν ότι τον Μάιο του 2024, η παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας από ανανεώσιμες πηγές στην Ευρώπη αυξήθηκε κατά +9,6% σε ετήσια βάση, με την ηλιακή ενέργεια να αυξάνεται κατά 18,3%, ενώ η παραγωγή από καύσιμα μειώθηκε κατά 11,4%.

Ο συνδυασμός της καθαρότερης παραγωγής οχημάτων και της καθαρότερης ηλεκτρικής ενέργειας θα επιφέρει μείωση των εκπομπών για το μέσο ηλεκτρικό όχημα με μπαταρία, σύμφωνα με το Green NCAP. Αυτό αντιπροσωπεύει συρρίκνωση του αποτυπώματος άνθρακα κατά τη διάρκεια της ζωής τους κατά περίπου 15%, που ισοδυναμεί με εξοικονόμηση περίπου 4,8 τόνων CO2 για κάθε όχημα, κατά τη διάρκεια μιας διάρκειας ζωής 16 ετών και 240.000 χιλιομέτρων.

Το Green NCAP δίνει τη δυνατότητα στους στόλους οχημάτων που δεσμεύονται περιβαλλοντικά να αξιολογούν και να συγκρίνουν το αποτύπωμα άνθρακα διαφορετικών εμπορικών σημάτων και μοντέλων, χρησιμοποιώντας τυποποιημένες παραδοχές και δεδομένα και όχι συγκεκριμένα δεδομένα από τους κατασκευαστές ή τα μοντέλα.

«Οι κατασκευαστές αυτοκινήτων δημοσιεύουν ολοένα και περισσότερο τις δικές τους αξιολογήσεις κύκλου ζωής, δεδομένου ότι κατανοούν καλύτερα τα οχήματά τους και τις αλυσίδες εφοδιασμού τους. Ωστόσο, εξακολουθούν να μην έχουν διαφάνεια στα δεδομένα και τις μεθόδους που χρησιμοποιούν, καθιστώντας αδύνατη τη συγκρισιμότητα μεταξύ των οχημάτων. Αυτό ακριβώς προσφέρει η αξιολόγηση κύκλου ζωής του Green NCAP», δήλωσε ο Dr. Gerfried Jungmeier, επικεφαλής επιστήμονας της Joanneum Research στο συγκεκριμένο έργο για το Green NCAP.

China people

Ενώ η πρόοδος της Ευρώπης είναι πολλά υποσχόμενη, η αντίστοιχη της Κίνας στον τομέα των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας και των ηλεκτρικών οχημάτων είναι ακόμη πιο εντυπωσιακή.

Έρευνα που δημοσιεύθηκε την περασμένη εβδομάδα από το Κέντρο Έρευνας και Ενέργειας και Καθαρού Αέρα (CREA) αποκαλύπτει ότι η Κίνα αύξησε την ισχύ της ηλιακής ενέργειας κατά 31% και την ισχύ της αιολικής ενέργειας κατά 12% κατά τους πρώτους έξι μήνες του τρέχοντος έτους, σε σύγκριση με το 2023. Συνολικά, η Κίνα παρήγαγε 1.461 TWh ηλεκτρικής ενέργειας από ανανεώσιμες πηγές το πρώτο εξάμηνο του 2024, έναντι 847 TWh στην Ευρωπαϊκή Ένωση. Οι δυνατότητες κατασκευής ηλεκτρικών αυτοκινήτων της Κίνας συνδυάζονται με την αλματώδη αύξηση της παραγωγής ενέργειας από ανανεώσιμες πηγές. Η παραγωγή ηλεκτρικών αυτοκινήτων αυξήθηκε κατά 28% τον Ιούλιο και πλέον αντιπροσωπεύει το 40% του συνόλου των νέων οχημάτων που κατασκευάζονται στη χώρα.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

  • Ποιος θεωρείτε ότι θα είναι ο νικητής του φετινού EKO Ράλλυ Ακρόπολις;

    Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

    ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ