Η κλιμακούμενη ένταση στην Ερυθρά Θάλασσα αναγκάζει κατασκευαστές αυτοκινήτων που δραστηριοποιούνται στην Ευρώπη να κλείσουν τα εργοστάσιά τους εξαιτίας σημαντικών καθυστερήσεων που αντιμετωπίζουν με την προμήθεια υλικών από την Ανατολή.
Η Volvo και η Tesla είναι οι πρώτοι κατασκευαστές αυτοκινήτων που ανακοίνωσαν ότι θα σταματήσουν την παραγωγή σε εργοστάσιά τους στην Ευρώπη ως απόρροια των επιθέσεων σε πλοία στην Ερυθρά Θάλασσα, οι οποίες δημιούργησαν σημαντικές καθυστερήσεις στις παραδόσεις εξαρτημάτων από την Ασία,
Από τη μεριά της, η Stellantis δήλωσε ότι δεν επηρεάζεται καθώς ο όμιλος βασίζεται προς ώρας στις αεροπορικές μεταφορές για να αντιμετωπίσει τα προβλήματα εφοδιασμού που έχουν προκύψει.
«Η Stellantis έχει λάβει τα κατάλληλα μέτρα για να αντισταθμίσει την προσωρινή αλλαγή δρομολογίου των πλοίων χρησιμοποιώντας λύσεις αεροπορικής μεταφοράς των εμπορευμάτων», δήλωσε εκπρόσωπος της εταιρείας την Παρασκευή. Η αυτοκινητοβιομηχανία δεν έχει αντιμετωπίσει «σχεδόν καμία επίδραση στην παραγωγή μέχρι σήμερα», πρόσθεσε ο εκπρόσωπος.
Ωστόσο, η κατάσταση για άλλους κατασκευαστές έχει επιδεινωθεί. Συγκεκριμένα, το εργοστάσιο της Volvo στη Γάνδη του Βελγίου θα σταματήσει την παραγωγή για τρεις ημέρες αφού τα πλοία χρειάστηκε να ακολουθήσουν νέα ρότα για να αποφύγουν την κλιμακούμενη ένταση σε μια από τις πιο πολυσύχναστες ναυτιλιακές οδούς στον κόσμο. Αυτό, όπως δήλωσε ο Σουηδός κατασκευαστής, θα έχει άμεση επίπτωση στην έγκαιρη παράδοση κιβωτίων ταχυτήτων στη μονάδα.
Σε αυτή η Volvo κατασκευάζει τα XC40 και C40. Σε αντίθεση, οι παραδόσεις αυτοκινήτων και οι στόχοι παραγωγής για το εργοστάσιο της εταιρείας στο Γκέτεμποργκ της Σουηδίας δεν επηρεάστηκαν, δήλωσε εκπρόσωπος της Volvo.
Η Tesla, από τη μεριά της, είπε ότι θα αναστείλει το μεγαλύτερο μέρος της παραγωγής αυτοκινήτων στο εργοστάσιό της που βρίσκεται κοντά στο Βερολίνο από τις 29 Ιανουαρίου έως τις 11 Φεβρουαρίου. Η αμερικανική εταιρεία δεν δημοσιοποίησε τον λόγο για την αναστολή της παραγωγής της, αλλά γνωστό είναι ότι η Tesla βασίζεται σε μεγάλο βαθμό στις μπαταρίες που προμηθεύεται από την Κίνα για την κατασκευή του Model Y που πωλείται στις ευρωπαϊκές αγορές στο εργοστάσιό της στο Gruenheide.
Θυμίζουμε ότι η Ασία αντιπροσωπεύει ως ευρύτερη περιοχή το 67% των εισαγωγών εξαρτημάτων στην ΕΕ που αφορούν μπαταρίες οι οποίες προορίζονται να τοποθετηθούν σε ηλεκτρικά αυτοκίνητα, σύμφωνα με τα στοιχεία της S&P Market Intelligence.
Κλιμακούμενη ένταση στην Ερυθρά Θάλασσα
Οι επιθέσεις από τους μαχητές Χούθι που υποστηρίζονται από το Ιράν ως ένδειξη αλληλεγγύης στους Παλαιστινίους στον αγώνα της εναντίον του Ισραήλ στη λωρίδα της Γάζας, ανάγκασαν τα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων να αποφύγουν τη Διώρυγα του Σουέζ.
Μεγάλοι εταιρείες μεταφοράς, όπως η Maersk και η Hapag-Lloyd, έχουν δηλώσει ότι αποφεύγουν πλέον το συγκεκριμένο δρομολόγιο, με τα πλοία τους να ακολουθούν τη μεγαλύτερη διαδρομή γύρω από το Ακρωτήριο της Καλής Ελπίδας της Αφρικής. Όπως αναμενόταν, αυτό έχει επηρεάσει σημαντικά τα δρομολόγια πλοίων, έχει επιφέρει καθυστερήσεις στις παραδόσεις φορτίων και έχει αυξήσει σημαντικά τα έξοδα αποστολής τους.
Σύμφωνα με έγκυρους αναλυτές, το κόστος των επιπλέον καυσίμων για ένα πλοίο που στο παρελθόν ταξίδευε από την Ασία στη Βόρεια Ευρώπη μέσω της Διώρυγας του Σουέζ και πλέον ακολουθεί το μετ’ επιστροφής δρομολόγιο που περνά από το νότιο άκρο της Αφρικής ανέρχεται σε περίπουι περίπου 2 εκατομμύρια δολάρια. Επιπρόσθετα, η ανα-δρομολόγηση αυτή προσθέτει 10 επιπλέον ημέρες στο ταξίδι.
«Όσο περισσότερο συνεχίζεται αυτή η κρίση, τόσο μεγαλύτερη αναστάτωση θα προκαλέσει στις θαλάσσιες μεταφορές εμπορευμάτων σε όλο τον κόσμο και το κόστος θα συνεχίσει να αυξάνεται», δήλωσε ο Peter Sand, επικεφαλής αναλυτής στην Xeneta.