Η Stellantis διαψεύδει τα σενάρια που τη θέλουν να μελετά ένα σχέδιο συγχώνευσής με την Renault. Εντούτοις, όπου υπάρχει καπνός ίσως να υπάρχει και φωτιά…
Χθες, η ιταλική εφημερίδα Il Messaggero ανέφερε σε ρεπόρταζ της ότι η γαλλική κυβέρνηση, η οποία είναι ο μεγαλύτερος μέτοχος της Renault και έχει μερίδιο στη Stellantis, μελετά ένα σχέδιο συγχώνευσης μεταξύ των δύο ομίλων.
Ωστόσο, η Stellantis έσπευσε σήμερα να… κλείσει την πόρτα. Και μάλιστα, μέσω διάψευσης από τα πλέον επίσημα χείλη.
Πιο συγκεκριμένα, ο πρόεδρος της, John Elkann, δήλωσε ότι η αυτοκινητοβιομηχανία δεν έχει σχέδια συγχωνεύσεων και εξαγορών ως απάντηση στο σχετικό ρεπορτάζ του ιταλικού Τύπου για πιθανή συγχώνευση της Stellantis με τη Renault.
«Δεν υπάρχει σχέδιο υπό εξέταση σχετικά με τις δραστηριότητες συγχώνευσης με άλλους κατασκευαστές», δήλωσε σήμερα ο John Elkann.
Η Stellantis έχει δεσμευτεί σε ένα σχέδιο «που φέρνει σε επαφή την ιταλική κυβέρνηση με όλους τους ενδιαφερόμενους φορείς στην αυτοκινητοβιομηχανία για την επίτευξη σημαντικών κοινών στόχων για την αντιμετώπιση των προκλήσεων της ηλεκτρικής μετάβασης», προσέθεσε ο Πρόεδρος της Stellantis, John Elkann.
Η αλήθεια είναι ότι η συζήτηση για μια πιθανή συγχώνευση των δύο εταιρειών στα ιταλικά μέσα ενημέρωσης πυροδοτήθηκε από τις δηλώσεις του διευθύνοντος συμβούλου της Stellantis, Carlos Tavares, την περασμένη εβδομάδα.
Ο Πορτογάλος CEO της Stellantis είπε ότι η άνοδος των Κινέζων κατασκευαστών, οι προσπάθειες της Ευρωπαϊκής Ένωσης να καταργήσει σταδιακά τους κινητήρες εσωτερικής καύσης και τα δαπανηρά νέα συμβόλαια που υπογράφησαν με τα συνδικάτα της Ιταλίας είναι μεταξύ των παραγόντων που τροφοδοτούν μεγαλύτερες δυνατότητες συγχωνεύσεων και εξαγορών.
Ο Carlos Tavares είπε ότι ο Stellantis προετοιμάζεται «για μια εποχή ενοποίησης της αυτοκινητοβιομηχανίας», προβλέποντας την ίδια στιγμή ότι η βιασύνη των κατασκευαστών να προσφέρουν πιο οικονομικά ηλεκτρικά οχήματα θα καταλήξει σε «λουτρό αίματος».
Ο Carlos Tavares είπε επίσης ότι η Ιταλία θα πρέπει να κάνει περισσότερα για να προστατεύσει τις θέσεις εργασίας στον κλάδο αντί να επιτίθεται στη Stellantis (διαβάστε περισσότερα εδώ), η οποία κατέχει πολλά εργοστάσια στην Ιταλία που κατασκευάζoυν αυτοκίνητα για λογαριασμό των Alfa Romeo, Maserati και Fiat.