Ξεκίνησε η παραγωγή του Plug-in Hybrid, Mazda MX-30 e-Skyactiv R-EV με περιστροφικό κινητήρα .
Ήταν Ιούνιος του 2012 όταν σταμάτησε η παραγωγή του Mazda RX-8 που σηματοδότησε και την «αποστρατεία» του περιστροφικού κινητήρα, που τον οποίο η ιαπωνική εταιρεία έχει συνδέσει το όνομά της. Σήμερα 11 χρόνια μετά η Mazda ανακοίνωσε και επίσημα την έναρξη παραγωγής του Plug-in Hybrid MX-30 e-Skyactive R-EV με κινητήρα Wankel.
Αυτή τη φορά ο περιστροφικός κινητήρας διαδραματίζει ένα νέο σκοπό, έχοντας νέο ρόλο στην επαναφορτιζόμενο μοντέλο της Mazda. Ο μικρός ελαφρύς κινητήρας εσωτερικής καύσης κινεί τη γεννήτρια που είτε φορτίζει τη μπαταρία, είτε παρέχει πρόσθετη ισχύ όταν χρειάζεται. Το όχημα κινείται πάντα από τον ηλεκτροκινητήρα.
Το νέο Mazda MX-30 e-Skyactiv R-EV έχει ηλεκτρική αυτονομία 85 χιλιομέτρων, που κρίνεται -σύμφωνα με την ιαπωνική εταιρεία- επαρκής για τις καθημερινές μετακινήσεις, ενώ ο περιστροφικός κινητήρας παρέχει τη δυνατότητα να διευρυνθεί η αυτονομία. Το MX-30 e-Skyactiv R-EV προορίζεται γι’ αυτούς που θέλουν να οδηγούν ηλεκτρικά αλλά και να διανύουν μεγαλύτερες αποστάσεις, χωρίς το άγχος της αυτονομίας.
Το MX-30 e-Skyactiv EV έκανε πρεμιέρα το 2020 ως το πρώτο ηλεκτρικό όχημα μαζικής παραγωγής της Mazda και τώρα προστίθεται μια νέα Plug-in υβριδική επιλογή, που επαναφέρει τον κινητήρα Wankel στην αγορά.