Από το 2008 μέχρι σήμερα όλα τα μοντέλα της Skoda που υποβλήθηκαν στις δοκιμές πρόσκρουσης του ανεξάρτητου οργανισμού Euro NCAP έχουν αξιολογηθεί με πέντε αστέρια.
Τα αποτελέσματα από τις δοκιμές πρόσκρουσης Euro NCAP και τις δοκιμές Global NCAP για την ασφάλεια σύγκρουσης στοιχειοθετούν ένα εντυπωσιακό ιστορικό για τον κατασκευαστή από την Τσεχία, καθώς και τα 15 νέα μοντέλα της εταιρείας που παρουσιάστηκαν από το 2008 έχουν συγκεντρώσει την υψηλότερη βαθμολογία πέντε αστέρων. Το 2021, τα τρέχοντα Fabia και Enyaq iV αξιολογήθηκαν ως τα ασφαλέστερα στις κατηγορίες τους. Η Skoda επέκτεινε το υπερσύγχρονο εργαστήριο δοκιμών πρόσκρουσης στο κέντρο δοκιμών Polygon στο Úhelnice, κοντά στο Mladá Boleslav, προκειμένου να εξασφαλίσει τις καλύτερες δυνατές συνθήκες διεξαγωγής δοκιμών. Ωστόσο, στην Τσεχία οι δοκιμές πρόσκρουσης έχουν μια ιστορία 50 ετών. Μετά την πρώτη επίσημα καταγεγραμμένη δοκιμή πρόσκρουσης τον Μάιο του 1972 σε ένα Skoda 100 L, εξειδικευμένο προσωπικό της εταιρείας ανέπτυξε τον συγκεκριμένο κλάδο σχεδιάζοντας ειδικές δοκιμές πρόσκρουσης.
Χαρακτηριστικά ασφαλείας στα τρέχοντα μοντέλα Skoda
Όλα τα τρέχοντα μοντέλα διαθέτουν μια σειρά χαρακτηριστικών ασφαλείας. Το Frond Assist με προληπτική προστασία πεζών και ποδηλατών όπως και το Lane Assist τοποθετούνται στάνταρ σε όλα τα μοντέλα που διατίθενται σήμερα στις αγορές της ΕΕ. Το Front Assist χρησιμοποιεί οπτικές και ηχητικές προειδοποιήσεις σε συνδυασμό με μια ήπια επέμβαση πέδησης για να προειδοποιήσει για επικείμενη σύγκρουση – ακόμα και με πεζούς ή ποδηλάτες – και φρενάρει αυτόματα το όχημα σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης. Το Lane Assist αναγνωρίζει την οδική σήμανση και τα όρια των λωρίδων και βοηθά στη διατήρηση του οχήματος στη λωρίδα του χρησιμοποιώντας ενεργή υποβοήθηση διεύθυνσης. Ηλεκτρονικά συστήματα που εξασφαλίζουν βέλτιστη πρόσφυση (ASR, ESP, XDS) και μικρότερες αποστάσεις φρεναρίσματος (ABS) διατίθενται επίσης ως στάνταρ εξοπλισμός στην Ευρώπη. Το φρένο πολλαπλής σύγκρουσης (Multi-Collision Brake) μπορεί να αποτρέψει δευτερεύουσες συγκρούσεις σε περίπτωση ατυχήματος.
Πλήρης εξοπλισμός ασφαλείας για όλες τις σειρές μοντέλων
Πρόσθετα συστήματα υποβοήθησης, μερικά από τα οποία είναι προαιρετικά, είναι διαθέσιμα για όλα τα τρέχοντα μοντέλα της Skoda. Μέχρι πριν λίγα χρόνια, πολλά από αυτά προορίζονταν για οχήματα μεγαλύτερων κατηγοριών. Μεταξύ αυτών το Travel Assist, το εύρος δυνατοτήτων του οποίου ποικίλλει ανάλογα με το μοντέλο. Το Adaptive Cruise Control (ACC) αποτελεί μέρος του Travel Assist, ενώ σε ορισμένα μοντέλα είναι διαθέσιμη μια παραλλαγή του με προληπτική λειτουργία. Σε αυτή την περίπτωση η εικόνα από την κάμερα του παρμπρίζ και δεδομένα από το σύστημα πλοήγησης αξιοποιούνται κατάλληλα ώστε το σύστημα να ανταποκρίνεται έγκαιρα στα όρια ταχύτητας ή τις στροφές, εάν κάτι τέτοιο είναι επιθυμητό από τον οδηγό. Το Travel Assist περιλαμβάνει επίσης το Adaptive Lane Assist, το οποίο αναγνωρίζει έργα οδοποιίας και όλες τις σημάνσεις λωρίδας. Η κορυφαία έκδοση του Travel Assist είναι διαθέσιμη για την OCTAVIA και το ENYAQ iV. Σε αυτή συμπεριλαμβάνεται το Emergency Assist όπως και η νέα λειτουργία Assisted Overtaking, που διευκολύνει το προσπέρασμα και βασίζεται στο σύστημα Side Assist, το οποίο ανιχνεύει οχήματα που πλησιάζουν από πίσω σε απόσταση έως και 70 μέτρων. Το Proactive Occupant Protection διατίθεται προαιρετικά ή διατίθεται στάνταρ στα μοντέλα OCTAVIA, KAROQ, KODIAQ, SUPERB και ENYAQ iV. Όταν το σύστημα ανιχνεύει μια επικείμενη σύγκρουση ή ανατροπή, σφίγγει προληπτικά τις ζώνες των μπροστινών καθισμάτων, κλείνει τα παράθυρα και ανάβει τα προειδοποιητικά φώτα αλάρμ. Τα συστήματα Collision Avoidance Assist, Turn Assist και Exit Warning είναι επίσης διαθέσιμα για τα OCTAVIA και ENYAQ iV.
Το προαιρετικό Parking Assist προσφέρει σε ορισμένα μοντέλα τη λειτουργία Trained Parking η οποία επιτρέπει στο σύστημα την καταγραφή της διαδρομή προς έναν χώρο στάθμευσης που χρησιμοποιείται συχνά, για παράδειγμα μέσα από ένα στενό, ελικοειδή δρόμο. Στη συνέχεια το αυτοκίνητο μπορεί κάθε φορά να επαναλαμβάνει αυτόματα τους χειρισμούς που απαιτούνται για την κίνηση σε αυτή τη διαδρομή.
Προηγμένη τεχνολογία φωτισμού για βέλτιστη ορατότητα κάθε στιγμή
Όλα τα τρέχοντα μοντέλα Skoda μπορούν να εξοπλιστούν με προβολείς LED οι οποίοι προσφέρουν κορυφαία φωτεινότητα και ενεργειακή απόδοση. Σε ορισμένες περιπτώσεις η τεχνολογία LED χρησιμοποιείται και στα πίσω φώτα. Για τα KAROQ, KODIAQ, OCTAVIA και ENYAQ iV, οι προβολείς full LED matrix διατίθενται προαιρετικά ή στάνταρ, ανάλογα με το επίπεδο εξοπλισμού. Χάρη στην τεχνολογία matrix με ανεξάρτητα ελεγχόμενες μονάδες LED είναι δυνατή η οδήγηση με μόνιμα αναμμένη τη μεγάλη σκάλα των φώτων, χωρίς να ενοχλούνται οι υπόλοιποι χρήστες στο δρόμο. Μόλις η κάμερα του παρμπρίζ ανιχνεύσει οχήματα, ανθρώπους ή αντικείμενα που αντανακλούν το φως, η έξυπνη τεχνολογία φωτισμού τα προστατεύει αυτόματα από τη δέσμη δυνατού φωτός.
Παθητική ασφάλεια με έως και δέκα αερόσακους και βάσεις ISOFIX
Στις χώρες της ΕΕ, κάθε μοντέλο Skoda διαθέτει τουλάχιστον έξι αερόσακους. Στο βασικό εξοπλισμό περιλαμβάνονται αερόσακοι οδηγού και συνοδηγού, μπροστινοί πλευρικοί και δύο κεφαλής οι οποίοι καλύπτουν τα πλαϊνά παράθυρα της πρώτης και της δεύτερης σειράς καθισμάτων. Υπάρχει επίσης επιλογή για δύο πλευρικούς αερόσακους στα ακριανά πίσω καθίσματα. Διαθέτοντας έναν πρόσθετο κεντρικό αερόσακο μεταξύ των μπροστινών καθισμάτων – ο οποίος εμποδίζει τους εμπρός επιβάτες να χτυπήσουν μεταξύ τους σε περίπτωση σύγκρουσης – το ENYAQ iV είναι εξοπλισμένο με έως και εννέα αερόσακους, ενώ η OCTAVIA με έως δέκα, περιλαμβανομένων των στάνταρ αερόσακων γονάτων. Για την ασφαλή τοποθέτηση των παιδικών καθισμάτων, όλα τα αυτοκίνητα ŠKODA διαθέτουν βάσεις ISOFIX και ένα τρίτο σημείο αγκίστρωσης στα ακριανά πίσω καθίσματα. Τα FABIA (τέταρτης γενιάς), SCALA, KAMIQ, OCTAVIA και ENYAQ iV (εκτός του ENYAQ iV 50) που πωλούνται στην ΕΕ διαθέτουν στάνταρ βάσεις ISOFIX και σημεία πρόσδεσης και στο εμπρός κάθισμα του συνοδηγού. Οι βάσεις ISOFIX εμπρός καθίσματος συνοδηγού διατίθενται προαιρετικά για τα μοντέλα KAROQ, KODIAQ και SUPERB.
Σύγχρονο αμάξωμα με υψηλή στρεπτική ακαμψία και ικανότητα απορρόφησης ενέργειας
Προτεραιότητα της Skoda σε όλη τη διαδικασία εξέλιξης κάθε μοντέλου είναι να διασφαλίσει ότι το αμάξωμα έχει υψηλή στρεπτική ακαμψία και ταυτόχρονα την ικανότητα απορρόφησης σημαντικής ποσότητας ενέργειας. Αυτό επιτυγχάνεται με τη χρήση ζωνών παραμόρφωσης για την απορρόφηση όσο το δυνατόν περισσότερης ενέργειας σε περίπτωση πρόσκρουσης. Στόχος είναι να διατηρείται ανέπαφη η καμπίνα κατά τη διάρκεια ενός ατυχήματος ώστε να παρέχεται η καλύτερη δυνατή προστασία επιβατών. Ταυτόχρονα, η υψηλότερη ακαμψία επιτρέπει βελτιωμένα οδικά χαρακτηριστικά, καθώς το αμάξωμα δεν στρεβλώνεται στις στροφές και οι τροχοί παραμένουν πάντα ευθυγραμμισμένοι με ακρίβεια σε σχέση με το δρόμο. Η Skoda χρησιμοποιεί ολοένα και περισσότερο εξαρτήματα από χάλυβα θερμής μορφοποίησης και υψηλής αντοχής στα μοντέλα της, κυρίως στις κολόνες Α και Β, στη μετώπη και στο κεντρικό τούνελ.
Στη FABIA τέταρτης γενιάς, για παράδειγμα, η αναλογία των τριών πιο σκληρών τύπων χάλυβα – Multiphase, Ultra High Strength και Press Hardened – αυξήθηκε από 15% σε 40% σε σύγκριση με το προηγούμενο μοντέλο. Συνολικά, το αμάξωμα της FABIA διαθέτει εξαρτήματα από χάλυβα υψηλής αντοχής σε ποσοστό σχεδόν 80% και σε συνδυασμό με τα υπόλοιπα εξαρτήματα που χρησιμοποιούνται προσφέρει μια ιδανική αναλογία ακαμψίας.
Βέλτιστη προστασία πεζών
Μια άλλη σημαντική πτυχή της εξέλιξης κάθε μοντέλου στη ŠKODA είναι η επίτευξη της καλύτερης δυνατής προστασίας για τους υπόλοιπους χρήστες του δρόμου, ιδιαίτερα τους πεζούς και τους ποδηλάτες. Εδώ μπαίνουν στο παιχνίδι τα έξυπνα συστήματα υποβοήθησης και τα ειδικά σχεδιαστικά χαρακτηριστικά του αμαξώματος. Από τα πρώτα στάδια εξέλιξης κάθε νέου μοντέλου ŠKODA, πραγματοποιούνται περισσότερες από 200 δοκιμές προστασίας πεζών. Αυτές περιλαμβάνουν υποχρεωτικές δοκιμές που προσομοιώνουν τυποποιημένες περιπτώσεις πρόσκρουσης ενός σώματος με το αυτοκίνητο. Σε αυτές εξετάζοντας σενάρια όπως αυτό του χτυπήματος του μηρού στο καπό ή του κάτω τμήματος του ποδιού στον μπροστινό προφυλακτήρα, ενώ πραγματοποιούνται και δοκιμές πρόσκρουσης κεφαλής για ενήλικες και παιδιά στο καπό ή το παρμπρίζ. Για την όσο το δυνατόν πιο αποτελεσματική προστασία των πεζών σε περίπτωση σύγκρουσης, η σχεδίαση του αμαξώματος πρέπει επίσης να παρέχει επαρκή χώρο μεταξύ εξαρτημάτων όπως ο κινητήρας, τα αμορτισέρ, οι μεντεσέδες και το κλείστρο του καπό και οι υαλοκαθαριστήρες του παρμπρίζ. Το καπό απορροφά την ενέργεια της σύγκρουσης μέσω στοχευμένης παραμόρφωσης, ενώ δεν έχει περιττές αιχμηρές ακμές ή σκληρές δομές στο μπροστινό μέρος.
Η προσφερόμενη προστασία ενισχύεται και από την τοποθέτηση ειδικού υλικού με υψηλή δυνατότητα απορρόφησης ενέργειας μπροστά από τη χαλύβδινη ενίσχυση του εμπρός προφυλακτήρα. Συστήματα υποβοήθησης όπως το Front Assist με προγνωστική προστασία πεζών και ποδηλατών και το Collision Avoidance Assist βοηθούν στην αποφυγή ατυχημάτων στα οποία εμπλέκονται πεζοί ή ποδηλάτες. Το Collision Avoidance Assist βοηθά τον οδηγό να κάνει τους σωστούς χειρισμούς και να αποτρέψει μια επικείμενη σύγκρουση, αυξάνοντας κατάλληλα τη ροπή του τιμονιού προς την ιδανική κατεύθυνση. Επιπλέον, το Exit Warning ειδοποιεί τους επιβάτες για οχήματα ή ποδηλάτες που πλησιάζουν από πίσω, όταν ανοίγουν μια πόρτα.
Ειδική προστασία για την μπαταρία στα ηλεκτρικά οχήματα
Οι μπαταρίες υψηλής τάσης των ηλεκτρικών οχημάτων, όπως τα ŠKODA ENYAQ iV και OCTAVIA iV, έχουν αντικραδασμική τεχνολογία και διαθέτουν ειδική προστασία από ηλεκτρική υπερφόρτωση. Η μπαταρία είναι ενσωματωμένη στο πάτωμα, ενώ τα στοιχεία της περικλείονται σε ένα σταθερό, αδιάβροχο περίβλημα που μπορεί να αντέξει ακόμη και σφοδρές συγκρούσεις. Οι μηχανικοί της ŠKODA δίνουν ιδιαίτερη προσοχή στην αποφυγή υπερφόρτωσης της μονάδας αποθήκευσης ενέργειας. Χάρη στην προηγμένη τεχνολογία ασφαλείας με προστατευτικά ρελέ και πολυάριθμους αισθητήρες, ελαχιστοποιείται η πιθανότητα ηλεκτρικής ή θερμικής υπερφόρτωσης της μπαταρίας. Η θερμοκρασία, η κατάσταση φόρτισης και άλλες παράμετροι παρακολουθούνται συνεχώς. Επιπλέον, το σύστημα υψηλής τάσης έχει σχεδιαστεί για να είναι εγγενώς ασφαλές. Σε περίπτωση ελαττώματος ή ατυχήματος, τα ηλεκτρικά εξαρτήματα αποσυνδέονται από την μπαταρία μέσα σε χιλιοστά του δευτερολέπτου. Ανεξάρτητες δοκιμές – μερικές από τις οποίες υπερβαίνουν κατά πολύ τις νομικές απαιτήσεις – έδειξαν ότι οι καλά προστατευμένες μπαταρίες παρέμειναν άθικτες ακόμη και σε περιπτώσεις σημαντικής παραμόρφωσης του αμαξώματος καθώς και ότι το ενσωματωμένο σύστημα αποκοπής λειτουργούσε με ασφάλεια και αξιοπιστία σε όλα τα σενάρια συγκρούσεων.
Δοκιμές NCAP και η ιστορία των δοκιμών πρόσκρουσης στην Τσεχία
Το 2021, τα ŠKODA FABIA και ENYAQ iV ήταν τα ασφαλέστερα οχήματα στην κατηγορία τους στις δοκιμές Euro NCAP. Το Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα Αξιολόγησης Νέου Αυτοκινήτου (Euro NCAP) είναι ένας οργανισμός πολλαπλών υπηρεσιών που ιδρύθηκε το 1997 από υπουργεία μεταφορών, συλλόγους αυτοκινήτου, ασφαλιστικές ενώσεις και ερευνητικά ιδρύματα από οκτώ ευρωπαϊκές χώρες. Ο οργανισμός εκτελεί δοκιμές πρόσκρουσης σε τρέχοντα οχήματα της αγοράς και αξιολογεί την ενεργητική και παθητική ασφάλειά τους καθώς και την ασφάλεια απεγκλωβισμού και διάσωσης. Η πιο σημαντική πτυχή της διαδικασίας αξιολόγησης είναι η δοκιμή μετωπικής πρόσκρουσης, για την οποία η ŠKODA προετοιμάζεται εντατικά με τη χρήση εμπεριστατωμένων προσομοιώσεων. Τα αρχικά πήλινα μοντέλα των νέων μοντέλων σκανάρονται και δημιουργούνται τα πρώτα ψηφιακά σχέδια στα οποία δοκιμάζονται διάφορα σχεδιαστικά στοιχεία, καμπύλες και επιφάνειες. Μόλις ολοκληρωθεί ο σχεδιασμός, ολόκληρο το όχημα κατασκευάζεται ως ψηφιακό μοντέλο στον υπολογιστή. Σε αυτό το μοντέλο με τη βοήθεια προσομοιώσεων μπορούν να δοκιμαστούν εικονικά όλες οι συνθήκες φορτίου και να βελτιστοποιηθούν πολλά χαρακτηριστικά του οχήματος, όπως η ακαμψία, η δομική αντοχή, η συμπεριφορά σε σύγκρουση ή ακόμα και η ακουστική. Περίπου 1.000 προσομοιώσεις υπολογιστή προηγούνται της πρώτης πραγματικής δοκιμής πρόσκρουσης. Περίπου δέκα πραγματικές δοκιμές πρόσκρουσης πραγματοποιούνται εσωτερικά κατά τη διάρκεια εξέλιξης ενός οχήματος. Δοκιμές πραγματοποιούνται επίσης σε μεμονωμένα μέρη του αμαξώματος, όπως το καπό και ο μπροστινός προφυλακτήρας. Υπάρχουν περίπου 140 εικονικές προσομοιώσεις πριν από την πραγματική δοκιμή κάθε εξαρτήματος.
Τα μοντέλα της Skoda αναγνωρίζονται ως τα ασφαλέστερα οχήματα στην κατηγορία τους εκτός Ευρώπης
Ο παγκόσμιος οργανισμός Global NCAP απένειμε στο ŠKODA KUSHAQ βαθμολογία 5 αστέρων, ανακηρύσσοντάς τα μεταξύ των ασφαλέστερων οικογενειακών οχημάτων για την ασφάλεια ενηλίκων και παιδιών. Η ŠKODA πέτυχε επίσης εξαιρετικά αποτελέσματα στις δοκιμές ANCAP – για την Αυστραλία και τη Νέα Ζηλανδία – όπου τα FABIA, KAMIQ, OCTAVIA, SCALA, KAROQ και KODIAQ έλαβαν όλα πέντε αστέρια.
50 χρόνια δοκιμών πρόσκρουσης στην Τσεχία
Η πρώτη δοκιμή πρόσκρουσης με όχημα της ŠKODA πραγματοποιήθηκε ήδη από το 1968 στις εγκαταστάσεις του εργοστασίου στο Mladá Boleslav. Ένα ŠKODA 1000 MB προσέκρουσε σε τοίχο με ταχύτητα περίπου 20 km/h. Ωστόσο δεν υπάρχουν επίσημα στοιχεία σχετικά με αυτή τη δοκιμή. Η πρώτη επίσημα καταγεγραμμένη δοκιμή πρόσκρουσης έλαβε χώρα τον Μάιο του 1972 στην Πράγα σε μια εγκατάσταση δίπλα στο σημερινό διεθνές αεροδρόμιο Václav Havel. Η δοκιμή διεξήχθη από το Κρατικό Ινστιτούτο Έρευνας Μηχανοκίνητων Οχημάτων (ÚVMV) σύμφωνα με τους διεθνείς κανονισμούς της UNECE (Οικονομική Επιτροπή των Ηνωμένων Εθνών για την Ευρώπη).
Αυτοκίνητο της δοκιμής ήταν ένα ŠKODA 100 L, το νεότερο μοντέλο της εταιρείας εκείνη την εποχή, που βρισκόταν στην παραγωγή από το 1969 και εξαγόταν στη Δυτική Ευρώπη. Παρόλο που η πιστοποίηση ασφαλείας δεν ήταν ακόμη υποχρεωτική στην πρώην Τσεχοσλοβακία, είχε γίνει υποχρεωτική σε χώρες της Δυτικής Ευρώπης. Ο χώρος για τη δοκιμή έπρεπε να σχεδιαστεί και να κατασκευαστεί σχεδόν εξολοκλήρου από το προσωπικό του ÚVMV. Οι συνεργάτες του Ινστιτούτου ανέπτυξαν την ειδική πλατφόρμα με πύραυλο ατμού η οποία θα ωθούσε το δοκιμαζόμενο αυτοκίνητο χωρίς οδηγό. Το όχημα και η πλατφόρμα ώθησης έμειναν στην κατάλληλη τροχιά χάρη σε μια ράγα η οποία σταματούσε περίπου πέντε μέτρα πριν από ένα τσιμεντένιο τοίχο. Η πλατφόρμα ώθησης σταμάτησε από ένα σφηνόφρενο και το αυτοκίνητο προσέκρουσε στον τοίχο με ταχύτητα περίπου 50 km/h. Μια κάμερα υψηλής ταχύτητας με 1.000 καρέ ανά δευτερόλεπτο κατέγραψε την εξέλιξη της πρόσκρουσης.
Μετά την επιτυχημένη πρεμιέρα, ξεκίνησε η διεξαγωγή τακτικών δοκιμών πρόσκρουσης. Η εγκατάσταση δοκιμών στην Πράγα παρέμεινε σε λειτουργία μέχρι το 1996. Ωστόσο, το ÚVMV είχε ήδη ανοίξει και ένα νέο κέντρο δοκιμών από το 1975 στις πρώην εγκαταστάσεις της τσέχικης εταιρίας κατασκευής επαγγελματικών οχημάτων Avia. Το νέο κέντρο περιλάμβανε έναν κλειστό χώρο δοκιμών καθώς και έναν υπαίθριο πύργο πτώσης στον οποίο οι δοκιμές πρόσκρουσης πραγματοποιούνταν με ρίψη των οχημάτων από ύψος. Σε αυτό το κέντρο δοκιμάζονταν παράλληλα πολλά εξαρτήματα και αξεσουάρ, όπως ζώνες ασφαλείας, καθίσματα και σχάρες οροφής.
Το κέντρο δοκιμών Polygon ανοίγει στο Úhelnice
Μετά την εξαγορά του τσέχικου ινστιτούτου ÚVMV, ο οργανισμός TÜV Bayern (σήμερα γνωστός ως TÜV SÜD) άνοιξε το δικό του κέντρο δοκιμών στον δήμο Úhelnice κοντά στο Mladá Boleslav το 1996. Το πρώτο όχημα που δοκιμάστηκε εκεί ήταν μια ŠKODA OCTAVIA. Το 2000 και το 2001, η ŠKODA ανακαίνισε ριζικά την αίθουσα δοκιμών προχωρώντας ταυτόχρονα στην επέκτασή της από τα 50 στα 100 μέτρα. Χάρη στην επέκταση τα οχήματα μπορούσαν να επιταχύνονται με πιο σταθερό ρυθμό, έτσι ώστε η θέση των ανδρείκελων δοκιμής να μην μεταβάλλεται. Η ŠKODA διαδραμάτισε βασικό ρόλο στην προώθηση της μετάβασης από τις αναλογικές στις ψηφιακές κάμερες καταγραφής. Το 2011, η εταιρεία εξαγόρασε το κέντρο δοκιμών και συνέχισε τη λειτουργία του σε συνεργασία με τον TÜV SÜD Τσεχίας. Τον Μάρτιο του 2020 τέθηκε σε λειτουργία το υπερσύγχρονο, νέο εργαστήριο δοκιμών πρόσκρουσης και την ίδια χρονιά, κέρδισε τον τίτλο Crash Lab of the Year από το περιοδικό Automotive Testing Technology International. Το νέο εργαστήριο είναι υπερδιπλάσιο σε σχέση με την παλαιότερη εγκατάσταση και η αίθουσα δοκιμών πρόσκρουσης έχει πλέον μήκος πάνω από 180 μέτρα. Στην καρδιά του εργαστηρίου βρίσκεται ένα ηλεκτρικό σύστημα κίνησης το οποίο επιτρέπει την μετωπική σύγκρουση δύο οχημάτων με συνολικό βάρος έως 3,5 τόνους και με ταχύτητα έως και 65 km/h ή την πρόσκρουση ενός οχήματος σε σταθερό εμπόδιο με έως και 120 km/h. Προς το παρόν στη νέα εγκατάσταση προσομοιώνονται μετωπικές συγκρούσεις δύο οχημάτων με ταχύτητα 50 km/h. Ως επιβάτες στα οχήματα δοκιμών χρησιμοποιούνται εννέα ανδρείκελα ενηλίκων και τέσσερα παιδιών, με διαφορετικά χαρακτηριστικά σωματοδομής.
Ο έλεγχος της ακρίβειας με την οποία τα ανδρείκελα τοποθετούνται στη θέση τους γίνεται με τη βοήθεια στατικής φωτογραμμετρίας. Η μεγάλη γκάμα εξοπλισμού για την διεξαγωγή όλων των σύγχρονων σεναρίων δοκιμών περιλαμβάνει μεταξύ άλλων έναν τοίχο μέτρησης ο οποίος καταγράφει τις δυνάμεις που αναπτύσσονται κατά την πρόσκρουση, καθώς και 20 στατικές και 30 on-board κάμερες HD υψηλής ταχύτητας για την τεκμηρίωση όλων των δεδομένων. Σε ένα ξεχωριστό χώρο, η ŠKODA έχει δημιουργήσει μια εγκατάσταση στην οποία πλημμυρίζονται οχήματα και η οποία χρησιμοποιείται – όπως απαιτείται από τα σχετικά πρωτόκολλα – στη συνέχεια των δοκιμών πρόσκρουσης που αφορούν ηλεκτρικά οχήματα.