Η Renault ανακοίνωσε ένα εκτενές πλάνο ανασύνταξης σύμφωνα με το οποίο πρωταρχικοί στόχοι του γαλλικού ομίλου είναι η εξοικονόμηση κεφαλαίων ύψους άνω των 2 δις ευρώ, η μείωση του προσωπικού παγκοσμίως κατά 15.000 περίπου εργαζομένους, η επανεξέταση των δραστηριότατων σε 6 εργοστάσια και το ψαλίδισμα του όγκου παραγωγής κατά 20%.
Το Groupe Renault παρουσίασε σήμερα ένα εκτενές πλάνο που αφορά στο μετασχηματισμού του, το οποίο στοχεύει στην εξοικονόμηση κεφαλαίων άνω των 2 δισεκατομμυρίων ευρώ μέσα στα επόμενα τρία χρόνια ως απόρροια των δυσκολιών που αντιμετωπίζει ο όμιλος, αλλά και το σύνολο της αυτοκινητοβιομηχανίας ανά την υφήλιο, με φόντο την κρίση της πανδημίας και τον κατεπείγοντα χαρακτήρα των νέων δεδομένων στον τομέα της οικολογίας.
Το σχέδιο αυτό θα ενισχύσει την εταιρεία εστιάζοντας στη δημιουργία ταμειακών ροών, διατηρώντας παράλληλα τον πελάτη στο επίκεντρο των προτεραιοτήτων της. Βασίζεται δε στην πιο αποτελεσματική προσέγγιση των επιχειρησιακών δραστηριοτήτων του ομίλου, αλλά και στην αυστηρότερη διαχείριση των πόρων του.
Πέρα από αυτό, το σχέδιο στοχεύει να θέσει τις βάσεις για τη μακροπρόθεσμη ανάπτυξη του Groupe Renault. Και ειδικότερα στη Γαλλία, όπου ο όμιλος θα ανασυνταχτεί επικεντρώνοντας τις δράσεις του γύρω από συγκεκριμένους στρατηγικούς επιχειρηματικούς τομείς, όπως τα ηλεκτρικά οχήματα, τα LCVs, η κυκλική οικονομία και καινοτομία.
Την ίδια στιγμή, η εταιρεία δεσμεύτηκε ότι οι περικοπές προσωπικού – 4.600 στη Γαλλία και περισσότεροι από επιπλέον 10.000 στον υπόλοιπο κόσμο – θα πραγματοποιηθούν σε συνεργασία με τους κοινωνικούς εταίρους και τις τοπικές αρχές και θα βασίζονται σε μέτρα επανεκπαίδευσης, εσωτερικής κινητικότητας και εθελοντικών αποχωρήσεων.
Εξοικονόμηση 650+700 εκ. ευρώ
Η εταιρεία ανακοίνωσε ότι θα μειώσει την ποικιλομορφία των εξαρτημάτων των αυτοκινήτων της ακολουθώντας το πρότυπο λειτουργίας «leader–follower» στο πλαίσιο της συμμαχίας της με τις Nissan και Mitsubishi (περισσότερα για αυτό μπορείτε να διαβάσετε εδώ).
Επίσης, η Renault στοχεύει να μειώσει την παραγωγή της με ορίζοντα το 2014 στις 3,3 εκατ. μονάδες ετησίως από 4 εκατ. που ήταν το 2019.
Σε ότι αφορά τα εργοστάσια, οι Γάλλοι ανακοίνωσαν ότι παγώνουν τα σχέδια που αφορούν την αύξηση της παραγωγικότητας των μονάδων σε Μαρόκο και Ρουμάνια. Την ίδια στιγμή, θα επανεξεταστούν τα πλάνα στα εργοστάσια που παράγουν κιβώτια ταχυτήτων, καθώς και στις μονάδες κατασκευής οχημάτων του γκρουπ στη Ρωσία (βλ Lada).
Ταυτόχρονα, η Renault ξεκινά μια διαδικασία διαβούλευσης για τα εργοστάσια σε Douai και Maubeuge για να μελετήσει τη δημιουργία ενός κέντρου αριστείας, όπως η ίδια το ονομάζει, για ηλεκτρικά και ελαφρά επαγγελματικά οχήματα στη Βόρεια Γαλλία.
Όπως ανακοινώθηκε, έντονος είναι ο προβληματισμός της εταιρείας σχετικά με την το μέλλον του εμβληματικού εργοστασίου της στη Διέπη της Γαλλίας μετά το τέλος της παραγωγής σε αυτό της Alpine A110.
Η εταιρεία ανακοίνωσε επίσης ότι θα αναδιοργανώσει τη μονάδα της στο Flins δημιουργώντας σε αυτή ένα «οικοσύστημα κυκλικής οικονομίας» και μεταφέροντας σε αυτό τις δραστηριότητες του εργοστασίου στο Choisy-le-Roi.
Τέλος, η εταιρεία θα επανεξετάσει τις δραστηριότητες του εργοστασίου της στο Fonderie de Bretagne.
Η Renault δήλωσε ότι θα εξοικονομηθούν περί τα 700 εκατ. ευρώ από τη βελτιστοποίηση των δραστηριοτήτων της στον τομέα του μάρκετινγκ.
Επίσης, ο γαλλικός όμιλος σχεδιάζει να «επιστρέψει» στην κινεζική Dongfeng το μερίδιο που κατέχει στην κοινή τους εταιρεία, Dongfeng Auutomotive Company.
Διαβάστε επίσης: Παραμένει στην F1 η Renault, παρά τις περικοπές