Με την πρόσφατη παρουσίαση του νέου υβριδικού συστήματος e-Hybrid, αλλά και του πρώτου αμιγώς ηλεκτρικού της μοντέλου, η Jeep βρίσκεται σε πορεία πλήρους εξηλεκτρισμού της γκάμας της στην Ευρώπη.
Με ταχύτητα αναπτύσσονται τα σχεδία εξηλεκτρισμού της Jeep, με την αμερικανική εταιρεία να προσφέρει ήδη για όλα τα επιβατικά της μοντέλα που είναι διαθέσιμα στην Ευρώπη και εξηλεκτρισμένες εκδόσεις. Η παρουσία του Plug-in Hybrid συστήματος τετρακίνησης 4xe συμπληρώθηκε πρόσφατα από το 48V υβριδικό σύστημα e-Hybrid, ενώ η αποκάλυψη -κατά τη διάρκεια της παρουσίασης του στρατηγικού πλάνου Dare Foreword 2030– του πρώτου αμιγώς ηλεκτρικού αυτοκινήτου στην ιστορία της εταρείας ήρθε να ολοκληρώσει τη δυναμική είσοδο της στην εποχή της εξηλεκτρισμένης κίνησης.
Στόχος της Jeep μέχρι το 2025 είναι τα εξηλεκτρισμένα της αυτοκίνητα να αναλογούν στο 70% των συνολικών της πωλήσεων σε παγκόσμιο επίπεδο. Με δεδομένη τη σύνδεση της μάρκας με τα οχήματα 4×4 η αφετηρία σε αυτή τη φιλόδοξη πορεία πραγματοποιήθηκε με το Plug-in Hybrid σύστημα 4xe, το οποίο προσφέρει τα πλέον αποδοτικά, φιλικά προς το περιβάλλον, αλλά και ικανά εκτός δρόμου Jeep που κατασκευάστηκαν ποτέ. Το σύνολο της γκάμας των επιβατικών μοντέλων της εταιρείας, περιλαμβανομένου του Wrangler είναι διαθέσιμα με το Plug-in Hybrid σύστημα 4xe, που προσφέρει εκτός των άλλων και δυνατότητα κίνησης αμιγώς ηλεκτρικά για αποστάσεις που ανάλογα με τις συνθήκες υπερβαίνουν τα 50χλμ., υπερκαλύπτοντας τις περισσότερες καθημερινές ανάγκες μετακίνησης σε αστικό επίπεδο. Ήδη το 2021 σχεδόν το ένα τρίτο των πωλήσεων της Jeep στην Ευρώπη αφορούσε στις εκδόσεις 4xe, ενώ το ποσοστό στην περίπτωση του Wrangler προσεγγίζει το 70%.
Η επιτυχημένη πορεία των Jeep 4xe έρχεται πλέον να πλαισιωθεί και από το νέο υβριδικό σύστημα των 48V που εφοδιάζει τα Renegade και Compass με στόχο να αυξηθεί περαιτέρω η προσφορά εξηλεκτρισμένων Jeep προσεγγίζοντας το στόχο του 100% για την Ευρώπη. Για αυτό το λόγο η Jeep για πρώτη φορά σε υβριδικό σύστημα της κατηγορίας προσφέρει λειτουργίες αμιγώς ηλεκτρικής κίνησης, με τον ηλεκτροκινητήρα των 15 kW που εφοδιάζει τα δύο μοντέλα να έχει τη δυνατότητα να τα κινήσει χωρίς τη χρήση του θερμικού κινητήρα σε συνθήκες υψηλής κίνησης/χαμηλών ταχυτήτων, όπου ο ηλεκτροκινητήρας έχει σαφές πλεονέκτημα απόδοσης σε σχέση με το θερμικό. Αποτέλεσμα είναι τα Renagade και Compass e-Hybrid με το νέο Turbo βενζινοκινητήρα των 1,5 λίτρων να προσφέρουν υψηλή απόδοση, άνεση, χαμηλό θόρυβο, δυνατότητα αμιγώς ηλεκτρικής κίνησης, αλλά και κατανάλωση καυσίμου αντίστοιχη με εκείνη ενός αυτοκινήτου diesel. Το e-Hybrid είναι ιδανικό για χρήση σε αυτοκίνητα με κίνηση στους δύο τροχούς, ενώ παρά τις δυνατότητες ηλεκτροκίνησης είναι πιο προσιτό σε σχέση με τα Full Hybrid ή Plug-in Hybrid συστήματα.
Στην ελληνική αγορά είναι ήδη διαθέσιμα σε πλήθος εκδόσεων τόσο τα Plug-in Hybrid Jeep 4xe, όσο και τα e-Hybrid. Στο σύνολο τους προσφέρουν ελεύθερη πρόσβαση στο δακτύλιο, ενώ ανάλογα με το μοντέλο και την έκδοση απαλλάσσονται από την καταβολή τελών κυκλοφορίας, και την καταβολή φόρου χρήσης εταιρικού αυτοκινήτου. Η συνέχεια της πορείας της μάρκας προς την ηλεκτροκίνηση θα συνεχιστεί με το νέο Jeep Grand Cherokee 4xe που αναμένεται να είναι διαθέσιμο το προσεχές καλοκαίρι και το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο στην ιστορία της Jeep που θα είναι διαθέσιμο στις αρχές του επόμενου έτους.