Η Renault επιταχύνει τις δράσεις και συμφωνίες της ενόψει της ηλεκτροκίνητης εποχής που ήδη έχει αρχίσει να ξεπροβάλει.
Η γερμανο-αυστραλιανή νεοσύστατη εταιρεία Vulcan Energy Resources Ltd ανακοίνωσε σήμερα ότι υπέγραψε μια συμφωνία με τη Renault για την προμήθεια λιθίου ενόψει της αυξανόμενης ζήτησης των ηλεκτροκίνητων οχημάτων της τελευταίας.
Πιο συγκεκριμένα, η Vulcan πρόκειται να προμηθεύει σε ετήσια βάση τη Renault με 6.000 έως και 17.000 τόνους λιθίου, το οποίο θα προέρχεται από τα γεωθερμικά κοιτάσματα άλμης της εταιρείας που βρίσκονται στη Γερμανία. «Εκκίνηση» για τη συμφωνία 5ετούς διάρκειας των Renault και Vulcan θα είναι το έτος 2026.
Σύμφωνα με τις ανακοινώσεις της Vulcan, η γεωθερμική διαδικασία παραγωγής λιθίου στη Γερμανία θα είναι πλήρως απαλλαγμένη από εκπομπές άνθρακα.
Η Vulcan σχεδιάζει να επενδύσει 1,7 δισεκατομμύρια ευρώ για την κατασκευή γεωθερμικών σταθμών και εγκαταστάσεων για την εξόρυξη λιθίου, με στόχο να ξεκινήσει την παραγωγή του λευκού μετάλλου το 2024.
Η όλη διαδικασία περιλαμβάνει την εξαγωγή υπερ-καυτής άλμης πλούσιας σε λίθιο από υπόγειες δεξαμενές και χρήση της θερμότητας για την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας, μετά την οποία το λίθιο εξάγεται από την άλμη. Η τελευταία στη συνέχεια εγχέεται ξανά στη γη, καθιστώντας την όλη διαδικασία πιο βιώσιμη σε σχέση με εκείνη που πραγματοποιείται στα ανοικτά ορυχεία και τις λίμνες εξάτμισης άλμης, τις δύο πιο συνηθισμένες μεθόδους για την παραγωγή λιθίου.
Αξίζει να σημειωθεί ότι η Vulcan υποστηρίζεται σε μεγάλο βαθμό από την Hancock Prospecting, με επικεφαλής την εκτελεστική πρόεδρο Gina Rinehart, μία από τις κορυφαίες επενδυτές της Αυστραλίας.
Στα πλαίσια των επιχειρηματικών δράσεών της, η γερμανο-αυστραλιανή εταιρεία ανακοίνωσε τον περασμένο μήνα τη μακροπρόθεσμη συμφωνία για την πώληση υδροξειδίου του λιθίου στην LG Chem, μια από της μεγαλύτερες εταιρείες κατασκευής μπαταριών σε όλο τον κόσμο.
Η Vulcan υπέγραψε επίσης μνημόνιο συμφωνίας για την προμήθεια λιθίου και με τη Stellantis NV, την τέταρτη μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία στον κόσμο.
Από τη μεριά της, έχοντας υπό την πλήρη εποπτεία της τις μάρκες Alpine και Dacia, η Renault έχει δηλώσει ότι επιδιώκει το 90% των μοντέλων που θα διαθέτει στην αγορά έως το 2030 να είναι πλήρως ηλεκτρικά.