Μια νέα κοινοπραξία με την ονομασία Horse ανάμεσα στις Renault Group και Geely και τη συμμετοχή της Aramco, θα αναλάβει την εξέλιξη κινητήρων εσωτερικής καύσης.
Η Renault προχωρά στο διαχωρισμό των δραστηριοτήτων της δημιουργώντας και με την… βούλα πλέον την Horse, μια κοινοπραξία με ποσοστό συμμετοχής 50-50 με την κινεζική Geely, η οποία εφεξής θα αναλάβει την εξέλιξη και κατασκευή κινητήρων εσωτερικής καύσης και για τα δύο στρατόπεδα.
Η κοινοπραξία Horse ανακοινώθηκε τον Νοέμβριο του 2022 από τον Διευθύνοντα Σύμβουλο της Renault, Luca de Meo, με τον όμιλο Zhejiant Geely Holding ως αρχικό συνεργάτη μέσω της μονάδας κινητήρων Aurobay της κινεζικής εταιρείας. Η Aramco, η εθνική εταιρεία ενέργειας της Σαουδικής Αραβίας, υπέγραψε μια επιστολή προθέσεων τον Μάρτιο για ένταξη στην ως άνω κοινοπραξία.
Ως μέρος μιας αναδιοργάνωσης που ανακοίνωσε ο Luca de Meo, οι δραστηριότητες της Renault για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα επικεντρωθούν στη Γαλλία σε μια ξεχωριστή εταιρεία με την ονομασία Ampere που αναμένεται να μπει στο χρηματιστήριο το πρώτο εξάμηνο του 2024. Ταυτόχρονα, οι δραστηριότητες της Horse θα είναι εκτός Γαλλίας, σε χώρες όπως η Αργεντινή, η Ρουμανία, η Ισπανία και η Τουρκία.
Η Horse εδρεύει στη Μαδρίτη και διευθύνεται από τον CEO Patrice Haettel, δήλωσε η Renault. Ο Haettel, βετεράνος στέλεχος στον τομέα της παραγωγής στους κόλπους της Renault, είπε ότι η Horse θα έχει ακόμα μια αρκετή δουλειά έως το 2040, όταν το 50% όλων των αυτοκινήτων που θα πωλούνται ανά τον κόσμο θα εξακολουθεί να έχει κινητήρα εσωτερικής καύσης.
Η νέα επιχειρηματική οντότητα συμπεριλαμβανομένης της συμμετοχής της Geely θα δημιουργηθεί «τις επόμενες εβδομάδες», δήλωσε η Renault. Όσο για την Aramco, το η γαλλική εταιρεία αναφέρει στις επίσημες ανακοινώσεις της ότι «αξιολογεί μια στρατηγική επένδυση» για να υποστηρίξει την ανάπτυξη της Horse και την έρευνα σε συνθετικά καύσιμα και υδρογόνο.
Αρχικά, τα εργοστάσια κινητήρων και συστημάτων μετάδοσης της Renault θα προμηθεύουν αυτοκίνητα των Renault, Dacia, Nissan και Mitsubishi, με πιθανές πωλήσεις σε τρίτα μέρη στο μέλλον. Τα εξαρτήματα περιλαμβάνουν κινητήρες εσωτερικής καύσης, κιβώτια ταχυτήτων και υβριδικά συστήματα, καθώς και εκείνα που υιοθετούνται για εναλλακτικά καύσιμα όπως τα e-fuels, το υδρογόνο, η αιθανόλη και το LPG.
Μόνο τα εργοστάσια του Renault Group αναμένεται να παράγουν 3,2 εκατομμύρια συστήματα μετάδοσης κίνησης ετησίως. με τη συμμετοχή της Geely στις δικές της μονάδες σε Σουηδία και Κίνα να ανεβάζει τον παραπάνω αριθμό σε 5 εκατομμύρια.
Αξίει να σημειωθεί ότι η Aurobay προμηθεύει κινητήρες για μάρκες όπως η Volvo, η Lynk & Co, η Proton και η Geely.
Τα έσοδα της Horse θα είναι 15 δισεκατομμύρια ευρώ ετησίως, με την νέα επιχειρηματική οντότητα να απασχολεί 19.000 εργαζόμενους σε 17 εργοστάσια και πέντε κέντρα Έρευνας & Εξέλιξης.