top icon
Κόσμος

Renault 5 Turbo 3E: Στην παραγωγή το ηλεκτρικό «Mini-Supercar»

Εμπνευσμένο από το θρυλικό Renault 5 Turbo της δεκαετίας του 1980, αυτό το ηλεκτρικό μοντέλο των 540 ίππων, με τη ρετρό εμφάνιση, έχει όλα τα φόντα να… στοιχειώσει τα όνειρά μας.

Η Renault προχώρησε στο επόμενο βήμα, όσον αφορά το ηλεκτρικό 5 Turbo 3E, παρουσιάζοντας την έκδοση παραγωγής του. Δεν διαφέρει από την πρωτότυπη εκδοχή του που έχουμε ήδη δει, με αρκετά φουτουριστική σχεδίαση, αλλά και ρετρό πινελιές, που το κάνουν ακόμα πιο ποθητό.

renault-5-turbo-3e

Έχει ένα λογότυπο RS πίσω από τις δεύτερες κολώνες, φυσικά φουσκωμένα φτερά, με τεράστιους τροχούς 20 ιντσών, αεροδυναμικά βοηθήματα, αλλά και διθέσια διαρρύθμιση στο εσωτερικό του, με μπάκετ καθίσματα αλκαντάρα. Ένας μοχλός κάθετος για το χειρόφρενο φροντίζει να κάνει τις απαραίτητες συνδέσεις με τους αγώνες ράλλυ, όπως εξάλλου και οι ζώνες ασφαλείας έξι σημείων.

renault-5-turbo-3e

Κάθε πίσω τροχός φιλοξενεί έναν ηλεκτρικό κινητήρα 200 kW, με τη συνολική ισχύ του Renault 5 Turbo 3E να φτάνει τους 540 ίππους (2 x 200 kW). Όσον αφορά τη ροπή που ανακοινώνει η γαλλική εταιρεία φτάνει τα 4.800 Nm, που δεν πρέπει να είναι η ροπή του κινητήρα, αλλά των τροχών, άρα θα πρέπει να περιμένουμε μέχρι να ανακοινωθεί η κανονική τιμή.

renault-5-turbo-3e

Εκρηκτικό σε επιδόσεις, ολοκληρώνει την τυπική επιτάχυνση από 0-100 χλμ./ώρα σε μόλις 3,5 δευτερόλεπτα, ενώ αναπτύσσει μέγιστη ταχύτητα 270 χλμ./ώρα μέσα σε πίστα.

renault-5-turbo-3e

Η μπαταρία είναι ιόντων λιθίου με χωρητικότητα 70 kWh που παρέχει αυτονομία 400 χιλιομέτρων, σύμφωνα με τον WLTP. Η πλατφόρμα που χρησιμοποιείται έχει αρχιτεκτονική 800V, που του επιτρέπει να φορτίζει με μεγάλη ισχύ.

renault-5-turbo-3e

Πιο συγκεκριμένα η φόρτιση σε εναλλασσόμενο ρεύμα 11 kW διαρκεί 8 ώρες για το 0-100%, ενώ σε γρήγορη φόρτιση συνεχούς ρεύματος με ισχύ 350 kW μπορεί να κάνει το «15% έως 80%» σε μόλις 15 λεπτά της ώρας.

renault-5-turbo-3e

Όσον αφορά τις διαστάσεις έχει μήκος 4,08 μ., πλάτος 2,03 μ., ύψος 1,38 μ. και μεταξόνιο 2,57 μ., με την καθαρή απόσταση από το έδαφος να είναι 118 χλστ. Το βάρος του περιορίζεται στα 1.450 κιλά, κάτι που κατάφεραν να επιτύχουν οι Γάλλοι, με τη χρήση ελαφρών υλικών στην κατασκευή του, αλλά και το ξεγύμνωμα του εσωτερικού και την απουσία των δύο πίσω πορτών. Η Renault υπόσχεται ότι μέχρι να κυκλοφορήσει το αυτοκίνητο θα είναι ακόμα πιο ελαφρύ, καθώς εργάζεται πάνω στη… δίαιτά του.

renault-5-turbo-3e

Το Renault 5 Turbo 3E θα είναι διαθέσιμο άμεσα για παραγγελία, σε μόλις 1.980 αυτοκίνητα. Οι πρώτες παραδόσεις έχουν προγραμματιστεί να γίνουν μέσα στο 2027. Το extreme ηλεκτρικό της Renault θα πωλείται στην Ευρώπη, τη Μέση Ανατολή, την Ιαπωνία και την Αυστραλία.

renault-5-turbo-3e

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

  • renault-5-turbo-3e
  • renault-5-turbo-3e
  • renault-5-turbo-3e
  • renault-5-turbo-3e
  • renault-5-turbo-3e
  • renault-5-turbo-3e
  • renault-5-turbo-3e
  • renault-5-turbo-3e
  • renault-5-turbo-3e
  • renault-5-turbo-3e
  • renault-5-turbo-3e
  • renault-5-turbo-3e
  • renault-5-turbo-3e
  • renault-5-turbo-3e
  • renault-5-turbo-3e
  • renault-5-turbo-3e
  • renault-5-turbo-3e
  • renault-5-turbo-3e
  • renault-5-turbo-3e
  • renault-5-turbo-3e
  • renault-5-turbo-3e
  • renault-5-turbo-3e
  • renault-5-turbo-3e
  • Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

    ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ